11
Pokaż ćwiczenia:
21
Ćwiczenie 1

Napisz program, który za pomocą metody Monte Carlo obliczy pole koła. Przetestuj swój program dla koła o promieniu  Wynik wypisz z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj).

Specyfikacja:

Dane:

  • r - promień koła, którego pole należy obliczyć; liczba rzeczywista

Wynik:

Program wyświetla pole koła o zadanym promieniu.

RuqaH1karVvM6
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Polecenie 1

Zapoznaj się z materiałem źródłowym i wykonaj ćwiczenie nr 2.

Materiał źródłowy do ćwiczenia nr 2

R17YEUei25HUP
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
31
Ćwiczenie 2

Napisz program, który za pomocą metody Monte Carlo obliczy pole powierzchni figury zawartej w kwadracie o wierchołkach i leżącej pod wykresem funkcji . W tym celu należy losować punkty z podanego kwadratu, a następnie sprawdzać, czy leży on pod wykresem funkcji . Przestestuj swój algorytm dla . Wynik wypisz z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj).

Specyfikacja:

Dane:

  • - bok kwadratu, który zawiera pole figury; liczba rzeczywista

  • - funkcja, której wykres ogranicza pole figury

Wynik:

Program oblicza i wyświetla pole danej figury.

RJ8FiRooOhx9M
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.