Napisz program, który za pomocą metody Monte Carlo obliczy pole koła. Przetestuj swój program dla koła o promieniu Wynik wypisz z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj).
Specyfikacja:
Dane:
r - promień koła, którego pole należy obliczyć; liczba rzeczywista
Wynik:
Program wyświetla pole koła o zadanym promieniu.
RuqaH1karVvM6
Przykładowe rozwiazanie zadania:
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. static double wyznaczPoleKola otwórz nawias okrągły double promien przecinek int liczbaLosowan zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. int liczbaTrafien znak równości 0 średnik.
Linia 5. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny liczbaLosowan średnik plus plus i zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 6. prawy ukośnik prawy ukośnik losowe liczby z przedziału otwórz nawias ostrokątny minus promien przecinek promien zamknij nawias okrągły.
Linia 7. double x znak równości 2 asterysk promien asterysk Math kropka random otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły minus promien średnik.
Linia 8. double y znak równości 2 asterysk promien asterysk Math kropka random otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły minus promien średnik.
Linia 10. if otwórz nawias okrągły x asterysk x plus y asterysk y otwórz nawias ostrokątny znak równości promien asterysk promien zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 11. plus plus liczbaTrafien średnik.
Linia 12. zamknij nawias klamrowy.
Linia 13. zamknij nawias klamrowy.
Linia 15. return 4 asterysk promien asterysk promien asterysk liczbaTrafien prawy ukośnik liczbaLosowan średnik.
Linia 16. zamknij nawias klamrowy.
Linia 18. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 19. double r znak równości 2 średnik.
Linia 20. double wynik znak równości wyznaczPoleKola otwórz nawias okrągły r przecinek 10000000 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 21. int zaokraglenie znak równości otwórz nawias okrągły int zamknij nawias okrągły otwórz nawias okrągły wynik asterysk 100 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 22. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły zaokraglenie prawy ukośnik 100 plus cudzysłów kropka cudzysłów plus zaokraglenie procent 100 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 23. zamknij nawias klamrowy.
Linia 24. zamknij nawias klamrowy.
Polecenie 1
Zapoznaj się z materiałem źródłowym i wykonaj ćwiczenie nr 2.
Materiał źródłowy do ćwiczenia nr 2
R17YEUei25HUP
31
Ćwiczenie 2
Napisz program, który za pomocą metody Monte Carlo obliczy pole powierzchni figury zawartej w kwadracie o wierchołkach i leżącej pod wykresem funkcji . W tym celu należy losować punkty z podanego kwadratu, a następnie sprawdzać, czy leży on pod wykresem funkcji . Przestestuj swój algorytm dla i . Wynik wypisz z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj).
Specyfikacja:
Dane:
- bok kwadratu, który zawiera pole figury; liczba rzeczywista
- funkcja, której wykres ogranicza pole figury
Wynik:
Program oblicza i wyświetla pole danej figury.
RJ8FiRooOhx9M
Przykładowe rozwiazanie zadania:
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. static double f otwórz nawias okrągły double x zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. return 1 prawy ukośnik x średnik.
Linia 4. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. static double wyznaczPole otwórz nawias okrągły double p przecinek int liczbaLosowan zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 7. int liczbaTrafien znak równości 0 średnik.
Linia 9. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny liczbaLosowan średnik plus plus i zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 10. prawy ukośnik prawy ukośnik losowe liczby z przedziału otwórz nawias ostrokątny 0 przecinek p zamknij nawias okrągły.
Linia 11. double x znak równości p asterysk Math kropka random otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 12. double y znak równości p asterysk Math kropka random otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 14. if otwórz nawias okrągły y otwórz nawias ostrokątny znak równości f otwórz nawias okrągły x zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 15. plus plus liczbaTrafien średnik.
Linia 16. zamknij nawias klamrowy.
Linia 17. zamknij nawias klamrowy.
Linia 19. return otwórz nawias okrągły double zamknij nawias okrągły 4 asterysk liczbaTrafien prawy ukośnik liczbaLosowan średnik.
Linia 20. zamknij nawias klamrowy.
Linia 22. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 23. double p znak równości 2 średnik.
Linia 24. double wynik znak równości wyznaczPole otwórz nawias okrągły p przecinek 10000000 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 25. int zaokraglenie znak równości otwórz nawias okrągły int zamknij nawias okrągły otwórz nawias okrągły wynik asterysk 100 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 26. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły zaokraglenie prawy ukośnik 100 plus cudzysłów kropka cudzysłów plus zaokraglenie procent 100 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 27. zamknij nawias klamrowy.
Linia 28. zamknij nawias klamrowy.