1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the English and Polish words.

Połącz w pary podane poniżej wyrazy.

R1U9BC0VLgAt7
German Możliwe odpowiedzi: 1. hiszpański, 2. niemiecki, 3. koreański, 4. francuski, 5. włoski, 6. indyjski Spanish Możliwe odpowiedzi: 1. hiszpański, 2. niemiecki, 3. koreański, 4. francuski, 5. włoski, 6. indyjski Italian Możliwe odpowiedzi: 1. hiszpański, 2. niemiecki, 3. koreański, 4. francuski, 5. włoski, 6. indyjski Indian Możliwe odpowiedzi: 1. hiszpański, 2. niemiecki, 3. koreański, 4. francuski, 5. włoski, 6. indyjski Korean Możliwe odpowiedzi: 1. hiszpański, 2. niemiecki, 3. koreański, 4. francuski, 5. włoski, 6. indyjski French Możliwe odpowiedzi: 1. hiszpański, 2. niemiecki, 3. koreański, 4. francuski, 5. włoski, 6. indyjski
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 2

Drag the words from the box to fill in the gaps.

Przeciągnij wyrazy z ramki w odpowiednie luki.

Rtf6QSsBpDJIK
1. Kevin is from New York. He’s 1. Polish, 2. Spanish, 3. Mexican, 4. Japanese, 5. German, 6. American, 7. Greek, 8. French.
2. Jean comes from Paris. He’s 1. Polish, 2. Spanish, 3. Mexican, 4. Japanese, 5. German, 6. American, 7. Greek, 8. French.
3. Conrado is from Barcelona. He’s 1. Polish, 2. Spanish, 3. Mexican, 4. Japanese, 5. German, 6. American, 7. Greek, 8. French.
4. Helga comes from Berlin. She’s 1. Polish, 2. Spanish, 3. Mexican, 4. Japanese, 5. German, 6. American, 7. Greek, 8. French.
5. Aya comes from Tokyo. She’s 1. Polish, 2. Spanish, 3. Mexican, 4. Japanese, 5. German, 6. American, 7. Greek, 8. French.
6. Diego is from Mexico City. He’s 1. Polish, 2. Spanish, 3. Mexican, 4. Japanese, 5. German, 6. American, 7. Greek, 8. French.
7. Kasia is from Poznań. She’s 1. Polish, 2. Spanish, 3. Mexican, 4. Japanese, 5. German, 6. American, 7. Greek, 8. French.
8. Eleni comes from Athens. She’s 1. Polish, 2. Spanish, 3. Mexican, 4. Japanese, 5. German, 6. American, 7. Greek, 8. French.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Put the words in the correct order to make sentences.

Ułóż podane wyrazy we właściwej kolejności, aby utworzyć logiczne zdania.

  1. R1RJy81yzxgZX
    1. 1. He’s, 2. a, 3. good, 4. friend, 5. really 1. He’s, 2. a, 3. good, 4. friend, 5. really 1. He’s, 2. a, 3. good, 4. friend, 5. really 1. He’s, 2. a, 3. good, 4. friend, 5. really 1. He’s, 2. a, 3. good, 4. friend, 5. really.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  2. R1QBEtMtZh3Hn
    2. 1. Japanese, 2. a best friend, 3. who’s, 4. has, 5. Carlo 1. Japanese, 2. a best friend, 3. who’s, 4. has, 5. Carlo 1. Japanese, 2. a best friend, 3. who’s, 4. has, 5. Carlo 1. Japanese, 2. a best friend, 3. who’s, 4. has, 5. Carlo 1. Japanese, 2. a best friend, 3. who’s, 4. has, 5. Carlo.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  3. R1eKeucvVWGMK
    3. 1. and, 2. speaks, 3. He, 4. Spanish, 5. English, Japanese, German, 6. a little bit of 1. and, 2. speaks, 3. He, 4. Spanish, 5. English, Japanese, German, 6. a little bit of 1. and, 2. speaks, 3. He, 4. Spanish, 5. English, Japanese, German, 6. a little bit of 1. and, 2. speaks, 3. He, 4. Spanish, 5. English, Japanese, German, 6. a little bit of 1. and, 2. speaks, 3. He, 4. Spanish, 5. English, Japanese, German, 6. a little bit of 1. and, 2. speaks, 3. He, 4. Spanish, 5. English, Japanese, German, 6. a little bit of.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  4. RB0QeYKLCsmdZ
    4. 1. your, 2. best, 3. Who, 4. friend, 5. is 1. your, 2. best, 3. Who, 4. friend, 5. is 1. your, 2. best, 3. Who, 4. friend, 5. is 1. your, 2. best, 3. Who, 4. friend, 5. is 1. your, 2. best, 3. Who, 4. friend, 5. is?
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  5. ReEAJo9Ra2g3s
    5. 1. in, 2. my, 3. classmate, 4. my new, 5. He’s, 6. school 1. in, 2. my, 3. classmate, 4. my new, 5. He’s, 6. school 1. in, 2. my, 3. classmate, 4. my new, 5. He’s, 6. school 1. in, 2. my, 3. classmate, 4. my new, 5. He’s, 6. school 1. in, 2. my, 3. classmate, 4. my new, 5. He’s, 6. school 1. in, 2. my, 3. classmate, 4. my new, 5. He’s, 6. school.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

3
Exercise 4

Fill in the gaps with the correct words.

Uzupełnij luki odpowiednimi wyrazami.

R9SkWdHmSjdG6
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 4

There is one mistake in each sentence. Find and highlight it with red.

Znajdź błąd w każdym zdaniu i zakreśl go kolorem czerwonym.

R1PgzE3icii7v
You are from France, so you are Spanish. Lisa is nice friends with Akiko. You are from Japan, so you are Chinese. Pedro is from Italy, so he is a Spaniard. Marc speaks French and Briton very well.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

Explore the text below and choose the correct answer in each point.

Przeczytaj poniższy tekst i w każdym punkcie wybierz właściwą odpowiedź.

RqdAfGLNrCwQF
A: Hi Betty, how are you?
B: Oh, hi Alejandro. I’m great, how about you? It’s nice to see you. How’s your first day at school?
A: Fantastic! My     1. class matesclassmates classmate     are really cool!
B: That’s great. Tell me more!
A: First, I met Diego. He’s     2. a Spaniarda SpanishSpaniard     too. He’s really nice.
B: Cool!
A: Yes. It is great to meet someone who also speaks Spanish. You know, Diego’s best friend is Japanese. His name is Tao. We     3. get in wellget on wellget on good!    
B: Hm. Does Tao speak English?
A: Of course he does! He speaks English, Japanese, German and a little bit of Spanish.
B: And what about your     4. closer friendnear friendbest friend     Mike? Is he your classmate?
A: No, he isn’t. He’s only a schoolmate now. I am in 5b, he’s in 5a.
B: What a pity!
A: It’s not too bad. We still see each other often. We had lunch today and he met Diego and Tao. Mike     5. makes friendsbecomes friendis friends     easily, so they like him already.
B: That’s great!
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Type the missing English words in the gaps.

Wpisz w luki przetłumaczone wyrazy.

RuSQ5iGMBRBkg
1. There are many     eTu uzupełnij gTu uzupełnij (grupy etniczne)     in this country. 2. Paella is a Spanish     nTu uzupełnij dTu uzupełnij (danie narodowe). 3. My schoolmates     rTu uzupełnij (reprezentują)     many different nationalities. 4. Travelling on the     uTu uzupełnij (metro)     is very fast. 5. Tony is a     LTu uzupełnij (londyńczyk),     he lives in London. 6. Polish is a very     cTu uzupełnij (powszechny)     language in Britain.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Write answers to the questions in the box below. Each answer should be a sentence long.

Odpowiedz pełnymi zdaniami na poniższe pytania.

  1. What languages can you speak?

  2. How many languages can you say “hello” in? What are those languages?

  3. Where is your best friend from? What languages can he/she speak?

RQVeDNzav1APg
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

Imagine that you have a friend from a different country. Describe this friend in the box below. Mention his/her name, age, nationality, and what languages he/she speaks. Write 4–5 sentences.

Wyobraź sobie, że masz przyjaciela/przyjaciółkę z innego kraju. Opisz tego przyjaciela/tą przyjaciółkę w przeznaczonym do tego okienku. W swojej odpowiedzi zamieść: imię, wiek, narodowość oraz informację, jakie języki zna twój przyjaciel/przyjaciółka. Napisz od 4 do 5 zdań.

RfflysZqn90hS
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.