1
Show exercises:
1
Exercise 1
R1JxEqp7FMs3e
Pair the words and phrases with their translation. apply the rules of netiquette Możliwe odpowiedzi: 1. przechowywać do późniejszego wglądu, 2. mieć odebrany dostęp do internetu, 3. stosować zasady netykiety, 4. być zbyt zakłopotanym/zakłopotaną, by mówić, 5. odnaleźć ulgę, 6. kształtować reputację online find relief Możliwe odpowiedzi: 1. przechowywać do późniejszego wglądu, 2. mieć odebrany dostęp do internetu, 3. stosować zasady netykiety, 4. być zbyt zakłopotanym/zakłopotaną, by mówić, 5. odnaleźć ulgę, 6. kształtować reputację online get the Internet access revoked Możliwe odpowiedzi: 1. przechowywać do późniejszego wglądu, 2. mieć odebrany dostęp do internetu, 3. stosować zasady netykiety, 4. być zbyt zakłopotanym/zakłopotaną, by mówić, 5. odnaleźć ulgę, 6. kształtować reputację online keep for future reference Możliwe odpowiedzi: 1. przechowywać do późniejszego wglądu, 2. mieć odebrany dostęp do internetu, 3. stosować zasady netykiety, 4. być zbyt zakłopotanym/zakłopotaną, by mówić, 5. odnaleźć ulgę, 6. kształtować reputację online shape the online reputation Możliwe odpowiedzi: 1. przechowywać do późniejszego wglądu, 2. mieć odebrany dostęp do internetu, 3. stosować zasady netykiety, 4. być zbyt zakłopotanym/zakłopotaną, by mówić, 5. odnaleźć ulgę, 6. kształtować reputację online be too embarrassed to speak Możliwe odpowiedzi: 1. przechowywać do późniejszego wglądu, 2. mieć odebrany dostęp do internetu, 3. stosować zasady netykiety, 4. być zbyt zakłopotanym/zakłopotaną, by mówić, 5. odnaleźć ulgę, 6. kształtować reputację online
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Put the words in the correct order to form grammatically correct and logical sentences.

  1. RIeKgMRz2AtNx
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  2. R1F18NWeF82o7
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  3. R1aHFHpU8ftx0
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  4. R1QLfjjfvucLt
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  5. R1D1650n9Ej7c
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

2
Exercise 3
R1KeaHjOJnT6T
Study the definitions of the actions or behaviours related to using the Internet below and choose the correct words or phrases to complete the sentences. 1. 1. keep evidence, 2. school admissions, 3. threats of violence, 4. Repetitive bullying, 5. permanent public record is abusive behaviour on the Internet that happens regularly.
2. Comments that suggest you may get physically hurt or attacked by someone are 1. keep evidence, 2. school admissions, 3. threats of violence, 4. Repetitive bullying, 5. permanent public record and you can get prosecuted for these.
3. Oppressive behaviour on the Internet may impact your 1. keep evidence, 2. school admissions, 3. threats of violence, 4. Repetitive bullying, 5. permanent public record or cause difficulties in getting a job.
4. You should 1. keep evidence, 2. school admissions, 3. threats of violence, 4. Repetitive bullying, 5. permanent public record of any abusive comments and images, for example by taking screenshots.
5. Information on you on the Internet will stay available forever and will form your 1. keep evidence, 2. school admissions, 3. threats of violence, 4. Repetitive bullying, 5. permanent public record.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4
R12xB1Lce9aDa
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1BLbdZjET2fg2
Exercise 5
Translate the words and fill in the gaps. 1. Cyberbullying is a serious problem as it can cause harm or hTu uzupełnij. 2. Before taking an action against a cyberbully, clarify their iTu uzupełnij as it may only be a misunderstanding. 3. If you think you may be facing a real oppressor, talk to a tTu uzupełnij adult or a specialised hTu uzupełnij. 4. Also, you may choose to rTu uzupełnij the problem to the social media provider. 5. If they think you may be cyberbullied, they can permanently bTu uzupełnij the oppressor and rTu uzupełnij the hurtful content.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

You are about to give a presentation to your class on the phenomenon of cyberbullying. Create a list of DO’s and DON'Ts referring to both positive and negative aspects of behaviour on the Internet.

RDZY01ymDgMDR
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Based on what you have learnt, discuss each question with reference to cyberbullying

  • Which of the tips to protect yourself from cyberbullying do you find the most useful and why?

  • What would you do if your friend were a victim of cyberbullying?

  • Do you think that cyberbullying is a serious problem where you live?

R1K7sb8m5oeuW
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

Write an email to a friend from the UK in which you describe an experience when you were targeted by a harmful behaviour of another Internet user. In your email:

  • describe the form of cyberbullying you faced;

  • explain how this situation affected you;

  • describe what you did in this case;

  • give your friend some tips how to cope with cyberbulling.

Your answer should be 100- 150 words long.

Dear Sally,

Have you ever been a victim of cyberbullying?

....

XYZ

Exam tipazurewhite
R1ETmN0Ev5iWw
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.