11
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Napisz program, który łączy dwie tablice (tablica1 oraz tablica2) w jedną, a następnie wypisuje jej zawartość. Połączenie tablic następuje w taki sposób, że zawartość tablica2 zostaje przyklejona na końcu tablica1. Przetestuj jego działanie dla następujących tablic:

Linia 1. int tablica1 znak równości otwórz nawias klamrowy 4 przecinek 65 przecinek 7654 przecinek 543 przecinek 654 przecinek 432 zamknij nawias klamrowy. Linia 2. int tablica2 znak równości otwórz nawias klamrowy 2 przecinek 99 przecinek 75 przecinek 45 przecinek 65 przecinek 76 przecinek 411 zamknij nawias klamrowy.

Specyfikacja:

Dane:

  • n – liczba naturalna

  • m – liczba naturalna

  • tablica1[]n-elementowa posortowana niemalejąco tablica liczb naturalnych

  • tablica2[]m-elementowa posortowana niemalejąco tablica liczb naturalnych

Wynik:

  • tablica3[] – tablica zawierająca elementy z tablica1[] oraz tablica2[]

  • Na standardowym wyjściu wyświetlane są wszystkie elementy tablicy tablica3[], każdy w nowej linii.

RDuOPoar022ny1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
21
Ćwiczenie 2

Napisz program, który na podstawie tablicy zbior stworzy nową tablicę i nazwie ją kopiaZbioru. Program powinien skopiować tablicę, zaczynając od elementu oznaczonego indeksem a i kończąc na elemencie o innym indeksie b. Przetestuj działanie programu dla indeksu początkowego 3 oraz indeksu końcowego, który jest o 3 mniejszy niż długość tablicy.

Przetestuj jego działanie dla tablicy:

Linia 1. int zbior otwórz nawias kwadratowy 16 zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy 43 przecinek 6 przecinek 76 przecinek 87 przecinek 54 przecinek 654 przecinek 432 przecinek 657 przecinek 765 przecinek 543 przecinek 654 przecinek 7657 przecinek 987 przecinek 4 przecinek 43 przecinek 65 zamknij nawias klamrowy.

Nowa tablica powinna składać się ze wszystkich elementów poza trzema pierwszymi oraz trzema ostatnimi.

Specyfikacja:

Dane:

  • n – liczba naturalna

  • a – liczba naturalna

  • b – liczba naturalna

  • zbior[]n-elementowa tablica liczb całkowitych

Wynik:

Na standardowym wyjściu wyświetlane są wszystkie elementy tablicy kopiaZbioru[], każdy w nowej linii.

RQZk5W24l1HBX1
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
31
Ćwiczenie 3

Napisz program, który sortuje nierosnąco daną tablicę tablica, używając algorytmu sortowania przez scalanie. Przetestuj działanie programu dla następującej tablicy:

Linia 1. int tablica otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy 4 przecinek 656 przecinek 65 przecinek 43 przecinek 65 przecinek 876 przecinek 543 przecinek 756 przecinek 435 przecinek 654 przecinek 534 przecinek 234 przecinek 756 przecinek 432 przecinek 765 przecinek 543 przecinek 987 przecinek 423 przecinek 123 przecinek 423 przecinek 654 przecinek 756 przecinek 534 przecinek 6755 przecinek 534 przecinek 4756 przecinek 65 przecinek 4 przecinek 654 przecinek 54 przecinek 75 zamknij nawias klamrowy.

Specyfikacja:

Dane:

  • n – liczba naturalna

  • tablica[]n-elementowa tablica liczb naturalnych

Wynik:

  • Na standardowym wyjściu wyświetlane są posortowane nierosnąco elementy tablicy tablica[] oddzielone znakiem spacji.

R3iPPqy9DVDlb
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.