Sprawdź się
Match the following words to make the correct expressions.
Połącz wyrazy tak, aby powstały poprawne wyrażenia.
Drag and drop the words for jobs into the correct set.
Przeciągnij wyrazy związane z zawodami do odpowiedniej grupy.
Drag the words below to the appropriate places.
Przeciągnij podane wyrazy w odpowiednie miejsca.
2. My cousin is an artist. He has 1. fix, 2. criminals, 3. manual, 4. vet, 5. share skills and makes a lot of creative things.
3. This little cat is ill. I think a 1. fix, 2. criminals, 3. manual, 4. vet, 5. share can help it.
4. Our old car is broken. A mechanic can check it and 1. fix, 2. criminals, 3. manual, 4. vet, 5. share it.
5. My uncle is a police officer. He doesn’t catch 1. fix, 2. criminals, 3. manual, 4. vet, 5. share, but he helps people.
Type the missing words “can” or “can’t” in the appropriate places
Wpisz brakujące wyrazy can lub can’t w odpowiednie miejsca.
Type the missing words “can” or “can’t” in the appropriate places. There is a tick or cross in the photos to help you decide which sentence is positive and which is negative.
Wpisz brakujące wyrazy can lub can’t w odpowiednie miejsca. Na ilustracjach znajdują się symbole, które pomogą ci zdecydować, czy zdanie jest twierdzące, czy przeczące.
RCfLxsNgAHu2I
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.R1QZLPkDxgxJk Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.RYSyOcMWYtQOP
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.RSkIYhhpbjvoe Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.R1FWCKSSWyCoS
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.R8YiJf3qBozys Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.R1L4xpZzBzxe9
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.R1a3HpkytSGuG Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.RBHBHUT0oYsGQ
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.RdCWbxzLeGSZq Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Read the following sentences and choose the correct answer.
Przeczytaj zdania, a następnie wybierz właściwe odpowiedzi.
a. She can bake cakes.
b. She can’t bake cakes.
c. She can’t make cakes.
2. I don’t like cars. I am afraid of cars.
a. I can drive a car.
b. I enjoy driving cars.
c. I can’t drive a car.
3. Mark and Tom are waiters.
a. They can’t serve meals quickly.
b. They can serve meals quickly.
c. They cannot serve meals quickly.
4. Uncle Joe is a farmer. He loves animals.
a. He cannot look after animals.
b. He can look after animals.
c. He can’t look after animals.
5. My cousin and I are police officers.
a. We can work under stress.
b. We cannot fine people for driving fast.
c. We can’t work under stress.
Explore the sentences below and choose the correct answer.
Przeczytaj zdania i wybierz prawidłowe odpowiedzi.
2. Paul is a great mechanic. He can change brokenfix parts in a car.
3. My sister is ill. A doctor should give her some pastriesmedicine.
4. Tim and Tom are farmersvets. They feed animals and produce food.
5. Liz is a waitress. She is careful not to spill or servedrop anything on the floor.
6. Nina works as a doctor. It is a very responsibleeasy job.
Answer the question in 2‑3 sentences.
Odpowiedz na pytanie w 2–3 zdaniach.
What is your favourite job and what can this person do?
You like your aunt’s job. In an email to your friend from England:
inform what your aunt’s job is;
describe what she can do in her job;
ask what job is your friend’s favourite job.
Bardzo podoba ci się zawód, który wykonuje twoja ciocia. W e‑mailu do kolegi z Anglii:
podaj nazwę tego zawodu;
opisz, jakie umiejętności rozwija twoja ciocia dzięki swojej pracy;
zapytaj, jaki zawód podoba się twojemu koledze najbardziej.
Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. E‑mail rozpocznij przywitaniem: ,,Dear..., How are you?'' i zakończ pożegnaniem oraz podpisem: ,,Best, XYZ''. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów (nie licząc wyrazów podanych na początku i na końcu wypowiedzi). Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty.