Dokończ zdanie. Skok to przemieszczenie się postaci na osi...
R6GCKRa32iErD1
Ćwiczenie 4
RKupWVTsesLPM2
Ćwiczenie 5
R1H5KlhyTqSIg2
Ćwiczenie 6
RroYcWOSla8fj2
Ćwiczenie 7
R1SIT0PLJLot93
Ćwiczenie 8
3
Ćwiczenie 9
Czy znasz gry typu auto‑jumper? W tych grach postać automatycznie skacze po platformach, a gracz steruje jedynie ruchem prawo‑lewo. Zamiast sprawdzać wciśnięcie klawisza spacja, zmień kod w taki sposób, by postać gracza automatycznie skakała po wykryciu kolizji z platformą.
Aby wprowadzić tę zmianę, zmień ten fragment kodu:
Linia 1. if otwórz nawias okrągły Input kropka GetKey otwórz nawias okrągły KeyCode kropka Space zamknij nawias okrągły ampersant ampersant NaZiemi otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 2. otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. cialo kropka velocity znak równości new Vector2 otwórz nawias okrągły cialo kropka velocity kropka x przecinek skok zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 4. zamknij nawias klamrowy.
if (Input.GetKey(KeyCode.Space) && NaZiemi())
{
cialo.velocity = new Vector2(cialo.velocity.x, skok);
}
Na następujący:
Linia 1. if otwórz nawias okrągły NaZiemi otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 2. otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. cialo kropka velocity znak równości new Vector2 otwórz nawias okrągły cialo kropka velocity kropka x przecinek skok zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 4. zamknij nawias klamrowy.
if (NaZiemi())
{
cialo.velocity = new Vector2(cialo.velocity.x, skok);
}
3
Ćwiczenie 10
Zwiększ przesunięcie pudełka kolizji do 0.3f. Jak myślisz, czemu w niektórych grach platformowych ten parametr jest ustawiony na bardzo wysoki, a w niektórych na niski? Jaki wpływ ma na to styl danej gry?
Aby wprowadzić tę zmianę, zmień ten fragment kodu:
Linia 1. private bool NaZiemi otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 2. otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. return Physics2D kropka BoxCast otwórz nawias okrągły kolizja kropka bounds kropka center przecinek kolizja kropka bounds kropka size przecinek 0f przecinek zamknij nawias ostrokątny Vector2 kropka down przecinek 0 kropka 1f przecinek warstwaKolizyjna zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 4. zamknij nawias klamrowy.
W szybkich grach platformowych, gdzie czas reakcji gracza musi być bardzo krótki, twórcy gry często są łaskawi i pozwalają na wcześniejsze rozpoczęcie skoku, nawet jeśli gracz jeszcze nie dotyka w pełni platformy. W wolniejszych grach, w których skakanie nie jest tak ważnym elementem, przesunięcie pudełka kolizyjnego jest mniejsze.