1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the words with their translations.

Połącz wyrazy z ich tłumaczeniami.

R1ERfS9rsdKv8
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 1

Drag the words to match them with the pictures.

Przeciągnij wyrazy, łącząc je w pary z ilustracjami.

RJjBhziETz4GY
Źródło: dostępny w internecie: https://pixabay.com/ [dostęp 26.09.2022], https://www.pexels.com/ [dostęp 26.09.2022], domena publiczna.
2
Exercise 2

Drag the words below to the correct places.

Przeciągnij podane wyrazy w odpowiednie luki.

R1OkMRziUECBY
1. Many commuters use the tube at 1. peak, 2. Thames, 3. guide, 4. skyscrapers, 5. ferry time.
2. A tour 1. peak, 2. Thames, 3. guide, 4. skyscrapers, 5. ferry is an expert who can show you around a city.
3. Canary Wharf is a neighbourhood where you can see many modern 1. peak, 2. Thames, 3. guide, 4. skyscrapers, 5. ferry.
4. When you take a sightseeing boat you can see London from the river 1. peak, 2. Thames, 3. guide, 4. skyscrapers, 5. ferry.
5. A 1. peak, 2. Thames, 3. guide, 4. skyscrapers, 5. ferry can take you across the English Channel.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 3

Complete the crossword.

Rozwiąż krzyżówkę.

R1f21IxPUPH9r
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Another word for a tourist attraction., 2. To say no., 3. Something you buy on holiday to remember it better., 4. A special bus – double -..., 5. When you visit famous sights you go...
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 4

Choose the correct words to complete the sentences.

Wybierz odpowiednie wyrazy aby uzupełnić zdania.

R1M467L9NMnfV
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
2
Exercise 5

Drag the elements below to the correct places.

Przeciągnij podane elementy i ułóż je w odpowiedniej kolejności.

RYUQZ71RO2tBT
1. 1. on Friday, 2. out, 3. I’m, 4. going 1. on Friday, 2. out, 3. I’m, 4. going 1. on Friday, 2. out, 3. I’m, 4. going 1. on Friday, 2. out, 3. I’m, 4. going.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R2dknDS0MUIX8
2. 1. doing, 2. you, 3. the, 4. are, 5. What, 6. evening, 7. in 1. doing, 2. you, 3. the, 4. are, 5. What, 6. evening, 7. in 1. doing, 2. you, 3. the, 4. are, 5. What, 6. evening, 7. in 1. doing, 2. you, 3. the, 4. are, 5. What, 6. evening, 7. in 1. doing, 2. you, 3. the, 4. are, 5. What, 6. evening, 7. in 1. doing, 2. you, 3. the, 4. are, 5. What, 6. evening, 7. in 1. doing, 2. you, 3. the, 4. are, 5. What, 6. evening, 7. in?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1DGytGRAwQUO
3. 1. they, 2. are, 3. concert, 4. When, 5. the, 6. organising 1. they, 2. are, 3. concert, 4. When, 5. the, 6. organising 1. they, 2. are, 3. concert, 4. When, 5. the, 6. organising 1. they, 2. are, 3. concert, 4. When, 5. the, 6. organising 1. they, 2. are, 3. concert, 4. When, 5. the, 6. organising 1. they, 2. are, 3. concert, 4. When, 5. the, 6. organising?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R12N44voJro7l
4. 1. staying, 2. tonight, 3. is, 4. home, 5. Lisa, 6. at 1. staying, 2. tonight, 3. is, 4. home, 5. Lisa, 6. at 1. staying, 2. tonight, 3. is, 4. home, 5. Lisa, 6. at 1. staying, 2. tonight, 3. is, 4. home, 5. Lisa, 6. at 1. staying, 2. tonight, 3. is, 4. home, 5. Lisa, 6. at 1. staying, 2. tonight, 3. is, 4. home, 5. Lisa, 6. at.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RcjZ3P7mofpUK
5. 1. tomorrow, 2. the, 3. not, 4. He, 5. match, 6. is, 7. in, 8. playing 1. tomorrow, 2. the, 3. not, 4. He, 5. match, 6. is, 7. in, 8. playing 1. tomorrow, 2. the, 3. not, 4. He, 5. match, 6. is, 7. in, 8. playing 1. tomorrow, 2. the, 3. not, 4. He, 5. match, 6. is, 7. in, 8. playing 1. tomorrow, 2. the, 3. not, 4. He, 5. match, 6. is, 7. in, 8. playing 1. tomorrow, 2. the, 3. not, 4. He, 5. match, 6. is, 7. in, 8. playing 1. tomorrow, 2. the, 3. not, 4. He, 5. match, 6. is, 7. in, 8. playing 1. tomorrow, 2. the, 3. not, 4. He, 5. match, 6. is, 7. in, 8. playing.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Read the dialogues. Type the verbs from the brackets in the correct forms.

Przeczytaj dialogi. Wpisz w puste miejsca wyrazy z nawiasów w odpowiedniej formie.

R1IfAKhaJxSvu
  1. A: What are you going to do about your broken mobile phone? B: I’m     Tu uzupełnij     (buy) a new one.
  2. A: Mum, do you remember? Tom’s dad     Tu uzupełnij      (take) us for the match tomorrow evening. B: Oh, yes. What time     Tu uzupełnij     (he/come)?
  3. A: Why is Jenny packing her bags? B: She     Tu uzupełnij     to Rome first thing in the morning.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Answer the questions.

Odpowiedz jednym zdaniem na każde z poniższych pytań.

  1. What are your plans for this afternoon?

  2. What are you going to do this holiday?

  3. What are you going to do this weekend?

R1JZCUarDT9Nj
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

You and your classmates are on a school trip. Write a postcard to a friend and:

  • inform them where and with whom you are;

  • describe how you spend time;

  • inform them when you are coming back from the trip.

Your text should be 50–120 words long.

Jesteś na wycieczce szkolnej wraz ze swoją klasą. Napisz pocztówkę do przyjaciela/przyjaciółki, a w jej treści:

  • poinformuj, gdzie i z kim przebywasz;

  • opisz jak spędzacie tam czas;

  • poinformuj, kiedy wracacie z wyjazdu.

Twoja wypowiedź powinna składać się z 50–120 wyrazów.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych

podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez Ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

RrEyxO1eygGjg
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.