1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the halves to create sentences.

Połącz połówki aby utworzyć zdania.

RlF3BKOk4yboz
skip Możliwe odpowiedzi: 1. your hand, 2. uniform, 3. a lunch break, 4. punctual, 5. the rules, 6. classes wear Możliwe odpowiedzi: 1. your hand, 2. uniform, 3. a lunch break, 4. punctual, 5. the rules, 6. classes obey Możliwe odpowiedzi: 1. your hand, 2. uniform, 3. a lunch break, 4. punctual, 5. the rules, 6. classes be Możliwe odpowiedzi: 1. your hand, 2. uniform, 3. a lunch break, 4. punctual, 5. the rules, 6. classes raise Możliwe odpowiedzi: 1. your hand, 2. uniform, 3. a lunch break, 4. punctual, 5. the rules, 6. classes have Możliwe odpowiedzi: 1. your hand, 2. uniform, 3. a lunch break, 4. punctual, 5. the rules, 6. classes
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 2

Put the words or expressions into correct categories: nouns, verbs, or adjectives.

Umieść wyrazy lub wyrażenia w odpowiednich kategoriach: rzeczowniki, czasowniki lub przymiotniki. 

RTUHrCYaI5zCS
1. Nouns: Możliwe odpowiedzi: 1. promote, 2. skip, 3. school rules, 4. timetable, 5. terms, 6. punctual, 7. strict, 8. expel, 9. recess, 10. cheat, 11. late 2. Verbs: Możliwe odpowiedzi: 1. promote, 2. skip, 3. school rules, 4. timetable, 5. terms, 6. punctual, 7. strict, 8. expel, 9. recess, 10. cheat, 11. late 3. Adjectives: Możliwe odpowiedzi: 1. promote, 2. skip, 3. school rules, 4. timetable, 5. terms, 6. punctual, 7. strict, 8. expel, 9. recess, 10. cheat, 11. late
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Drag and drop the expressions to complete the sentences.

Przeciągnij wyrażenia w odpowiednie luki, aby uzupełnić zdania.

Rm2FDfiLn7EGh
At school you have to
obey 1. skip, 2. out of turn, 3. late, 4. shout, 5. punctual, 6. raise, 7. school rules, 8. uniform, 9. run
be 1. skip, 2. out of turn, 3. late, 4. shout, 5. punctual, 6. raise, 7. school rules, 8. uniform, 9. run
1. skip, 2. out of turn, 3. late, 4. shout, 5. punctual, 6. raise, 7. school rules, 8. uniform, 9. run your hand
wear 1. skip, 2. out of turn, 3. late, 4. shout, 5. punctual, 6. raise, 7. school rules, 8. uniform, 9. run
At school you can’t
speak 1. skip, 2. out of turn, 3. late, 4. shout, 5. punctual, 6. raise, 7. school rules, 8. uniform, 9. run
1. skip, 2. out of turn, 3. late, 4. shout, 5. punctual, 6. raise, 7. school rules, 8. uniform, 9. run in the hallways
scream and 1. skip, 2. out of turn, 3. late, 4. shout, 5. punctual, 6. raise, 7. school rules, 8. uniform, 9. run
be 1. skip, 2. out of turn, 3. late, 4. shout, 5. punctual, 6. raise, 7. school rules, 8. uniform, 9. run
1. skip, 2. out of turn, 3. late, 4. shout, 5. punctual, 6. raise, 7. school rules, 8. uniform, 9. run classes
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Drag the words below in the appropriate places.

Przeciągnij podane wyrazy w odpowiednie miejsca. 

R1XcC321LXqQ5
1. The school 1. late, 2. turn, 3. starts, 4. finishes, 5. lunch break, 6. uniforms at 8:15 and 1. late, 2. turn, 3. starts, 4. finishes, 5. lunch break, 6. uniforms at 15:15. I spend 7 hours at school everyday!
2. Caitlyn is never 1. late, 2. turn, 3. starts, 4. finishes, 5. lunch break, 6. uniforms for class. She always comes on time.
3. Students in my school don’t have to wear 1. late, 2. turn, 3. starts, 4. finishes, 5. lunch break, 6. uniforms but we need to wear white or black clothes.
4. Tom is in trouble because he always speaks out of 1. late, 2. turn, 3. starts, 4. finishes, 5. lunch break, 6. uniforms. He is so impatient.
5. During a 1. late, 2. turn, 3. starts, 4. finishes, 5. lunch break, 6. uniforms, we usually eat sandwiches or some snacks.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

Decide if the following sentences are true or false.

Zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

ROmlmHjVec1o0
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 6

Translate the words in the brackets into English to complete the text. 

Przetłumacz wyrazy w nawiasach, tak aby uzupełnić tekst. 

R1HgV7DONSFvP
In the picture I can see some Tu uzupełnij (uczniów). They can be Tu uzupełnij (kolegami z klasy) because they are at the same age. They are Tu uzupełnij (biegają) outside. Probably they are having Tu uzupełnij (przerwę obiadową) because they have lunch boxes. The students are wearing Tu uzupełnij (mundurki): white Tu uzupełnij (koszule), grey Tu uzupełnij (swetry), and grey skirts or Tu uzupełnij (spodnie). They look happy because they are Tu uzupełnij (uśmiechają się).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Answer the question in 4‑5 sentences.

Odpowiedz na pytanie w 4‑5 zdaniach.

What do you like the most about your school?

R1dyixn8r1emI
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

Last week you moved to a new school. In an email to your friend from England:

  •  inform, why you changed your school;

  •  describe rules in your new school which are different from your old school;

  •  say how you feel at your new school. 

Your email should have 50–120 words.

START LIKE THAT:

Hi Mary,

How are you? I’m writing to you because I changed my school last week.

FINISH LIKE THAT:

Best wishes,

XYZ

Ostatnio przeniosłeś/przeniosłaś się do nowej szkoły. W e‑mailu do kolegi/koleżanki z Anglii opisz:

  • dlaczego zmieniłeś/zmieniłaś szkołę;

  • czym różni się nowa szkoła od poprzedniej;

  • jak czujesz się w nowej szkole.

Exam tipazurewhite
R1YdJN6JcwDjU
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.