1
Pokaż ćwiczenia:
R1Js5mlDtCkKA1
Ćwiczenie 1
Wbisz brakująca liczbę tak, aby stwierdzenie było prawdziwe. Wierzchołki każdego grafu planarnego można pokolorować na maksymalnie Tu uzupełnij kolorami.
R1cjfpp8qOEVc1
Ćwiczenie 2
Połącz w pary pojęcia z definicjami. Indeks chromatyczny Możliwe odpowiedzi: 1. Minimalna liczba kolorów, które można użyć do pokolorowania wierzchołków grafu., 2. Minimalna liczba kolorów, które można użyć do pokolorowania krawędzi grafu., 3. Cecha grafu określająca czy da się narysować go na płaszczyźnie tak, aby żadne dwie krawędzie się nie przecinały. Liczba chromatyczna Możliwe odpowiedzi: 1. Minimalna liczba kolorów, które można użyć do pokolorowania wierzchołków grafu., 2. Minimalna liczba kolorów, które można użyć do pokolorowania krawędzi grafu., 3. Cecha grafu określająca czy da się narysować go na płaszczyźnie tak, aby żadne dwie krawędzie się nie przecinały. Planarność grafu Możliwe odpowiedzi: 1. Minimalna liczba kolorów, które można użyć do pokolorowania wierzchołków grafu., 2. Minimalna liczba kolorów, które można użyć do pokolorowania krawędzi grafu., 3. Cecha grafu określająca czy da się narysować go na płaszczyźnie tak, aby żadne dwie krawędzie się nie przecinały.

Materiał do ćwiczeń 3‑5:

Pewna szkoła zamierza ułożyć plan lekcji na następny rok szkolny. Program edukacyjny obejmuje dokładnie dziewięć przedmiotów.

Nr

Przedmiot

Kolizja z przedmiotami

1

Geografia

2, 3, 6, 7

2

Historia

1, 8

3

Biologia

1

4

Chemia

8

5

Informatyka

6

Język polski

1

7

Język hiszpański

1

8

Język angielski

2, 4, 9

9

Język niemiecki

8

2
Ćwiczenie 3
RBWsVMypmPyRF
Możliwe odpowiedzi: 1. 1-2, 1-3, 1-6, 1-7, 4-8, 8-9, 2. 1-2, 1-3, 4-8, 8-9, 3. 5-6, 5-7, 4-8, 8-9
2
Ćwiczenie 4
R14MrCOhHCjZs
Podaj przykładowy plan zajęć, dla którego nie występują konflikty przedmiotów. (Uzupełnij).
2
Ćwiczenie 5
R1AxgNzffMK7L
Możliwe odpowiedzi: 1. 3, 2. 2, 3. 4, 4. 1

Materiał do ćwiczeń 6‑8:

Organizator imprezy planuje przydzielić jak najlepsze miejsca dla wszystkich gości. Niektórzy goście nie przepadają za sobą i najlepiej, by nie zajmowali tego samego stolika. Poniżej podano listę części gości wraz z możliwymi konfliktami.

Nr

Imiona gości

Konflikt z gośćmi

1

Daria

2, 3

2

Filip

1, 3, 4, 5, 6, 9

3

Wojciech

1, 2, 5, 6, 7, 9

4

Maja

2, 3

5

Karolina

2, 3, 9

6

Przemysław

2, 3

7

Justyna

3

8

Cezary

9

Iza

2, 3, 5

3
Ćwiczenie 6
R1O52OvHiHhjP
Którzy goście mogą zasiąść przy tym samym stole ponieważ nie występje między nimi konflikt? Możliwe odpowiedzi: 1. Prawidłowa odpowiedź A, 2. Nieprawidłowa odpowiedź B, 3. Nieprawidłowa odpowiedź C, 4. Prawidłowa odpowiedź D
3
Ćwiczenie 7

Sporządź rysunek grafu przestawiającego sytuację na liście gości. Przez krawędzie oznacz każdy występujący konflikt.

RVtyyZRGBvRzM
Plansza interaktywna, na której możesz narysować graf. Pod spodem znajduje się grubość markera, różne kolory oraz różne obiekty, typu: okrąg, koło, kwadrat, przewrócony trójkąt.
RBIMY2rJ1BWiA3
Ćwiczenie 7
Wskaż osoby, które mają najmniejszy i największy konflikt.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RKllNm64fZnvB3
Ćwiczenie 8
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.