1
Show exercises:
1
Exercise 1

In each group choose the element that doesn’t match the rest. 

W każdej grupie wybierz element, który nie pasuje do pozostałych.

R1S9EuKquGgs4
  1. Things you can do in a Music class
    singdancepaint
  2. Classes in which you learn about nature
    ArtScienceBiology
  3. Classes in which you don’t use a map
    EnglishICTGeography
  4. Things you can do in English class
    learn new wordslearn to communicatelearn to count
  5. Things you can do in a Chemistry class
    do experimentslearn to use computerslearn about elements
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match the words with their translations.

Połącz wyrazy z ich tłumaczeniami.

R15KeJ5ffjgYA
ICT Możliwe odpowiedzi: 1. język angielski, 2. plastyka, 3. geografia, 4. chemia, 5. wychowanie fizyczne, 6. muzyka, 7. informatyka Chemistry Możliwe odpowiedzi: 1. język angielski, 2. plastyka, 3. geografia, 4. chemia, 5. wychowanie fizyczne, 6. muzyka, 7. informatyka English Możliwe odpowiedzi: 1. język angielski, 2. plastyka, 3. geografia, 4. chemia, 5. wychowanie fizyczne, 6. muzyka, 7. informatyka Art Możliwe odpowiedzi: 1. język angielski, 2. plastyka, 3. geografia, 4. chemia, 5. wychowanie fizyczne, 6. muzyka, 7. informatyka Geography Możliwe odpowiedzi: 1. język angielski, 2. plastyka, 3. geografia, 4. chemia, 5. wychowanie fizyczne, 6. muzyka, 7. informatyka Music Możliwe odpowiedzi: 1. język angielski, 2. plastyka, 3. geografia, 4. chemia, 5. wychowanie fizyczne, 6. muzyka, 7. informatyka PE Możliwe odpowiedzi: 1. język angielski, 2. plastyka, 3. geografia, 4. chemia, 5. wychowanie fizyczne, 6. muzyka, 7. informatyka
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
11
Exercise 2

Match the pictures with the correct words.

Połącz ilustracje z odpowiednimi wyrazami w języku angielskim.

RKhQWPS8OzQqC
Ilustracja zawiera siedem zdjęć ustawionych pionowo. Od góry na pierwszym zdjęciu widoczna przezroczysta fiolka stojąca na kartce z zapisana tablicą Mendelejewa. Na drugim widoczny globus, na trzecim słownik, na czwartym dzieci stojące w kółku na boisku, na piątym chłopca przed monitorem komputera w okularach, na szóstym wyklejaną tęczę z kawałków kolorowego papieru i na ostatnim dłonie spoczywające na klawiszach fortepianowych.
Źródło: dostępny w internecie: unsplash.com [dostęp 26.11.2021], freepik.com [dostęp 26.11.2021], domena publiczna.
2
Exercise 3

Pair the school subjects with the right students. 

Połącz przedmioty szkolne z opisującymi je uczniami.

RkD6OwduLbYd6
Jane: I love being active. I like a lot of different sports. My favourite class is Możliwe odpowiedzi: 1. Geography., 2. Maths., 3. PE. Chris: I like solving problems. I love counting, too. My favourite class is Możliwe odpowiedzi: 1. Geography., 2. Maths., 3. PE. Betty: I love learning about different countries. My favourite class is Możliwe odpowiedzi: 1. Geography., 2. Maths., 3. PE.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Study the text with three missing sentences. In each gap (1–3) write a letter that corresponds to the missing sentence (A–D) so the text makes logical sense. One sentence doesn’t fit any gap.

Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w każdą lukę (1–3) literę, która oznacza brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Jedno zdanie nie pasuje do żadnej luki.

RrLJZMUpQAO2c
I love Science! It’s the best subject ever. 4.1 Tu uzupełnij Isn’t that amazing? The other subject I love is English. 4.2 Tu uzupełnij Finally, I really like ICT. It’s a very useful class. 4.3 Tu uzupełnij Which subject do you like? A. That’s where we learn how to use computers. B. In this class, we do science experiments. C. We learn how to talk in a foreign language! D. I love this class because I love counting.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

Study the sentences and fill in the gaps.

Przeczytaj zdania, a następnie wpisz odpowiednie wyrazy w luki.

RDymTiamJngYp
  1. I love using the computer, so my favourite subject is Tu uzupełnij.
  2. Mr. Smith teaches Tu uzupełnij. We learn new words every day!
  3. I like animals and plants, so I like Tu uzupełnij.
  4. I can’t sing, so I hate Tu uzupełnij.
  5. Students who can draw love Tu uzupełnij.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Answer the question.

Odpowiedz na pytanie.

RZ7JtaYJKOBez
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Solve the puzzle and answer the question.

Ułóż puzzle i odpowiedz na pytanie.

R6ufnZF6GUTh8
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
  1. What do you do in this class?

R15V2zF5StvW4
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Write about school subjects you like and don't like. Your answer should be 2‑4 sentences long.

Napisz o przedmiotach szkolnych, które lubisz, i o tych, których nie lubisz. Twoja odpowiedź powinna składać się z 2–4 zdań.

R1JCbm4AS3Trj
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

Write a blog post about your favourite subject. In the post:

  • mention the name of the subject;

  • describe what you do in the class;

  • explain why it’s your favourite subject. 

Your answer shouldn’t be shorter than 50 words.

Napisz notkę na blog na temat swojego ulubionego przedmiotu szkolnego. W notce:

  • podaj jego nazwę;

  • opisz, co robisz na zajęciach;

  • wyjaśnij, dlaczego ten przedmiot jest twoim ulubionym.

Twoja wypowiedź nie powinna być krótsza niż 50 wyrazów.

RAv252gXJ5C1v
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.