Sprawdź się
Match the words to make correct phrases.
Dopasuj wyrazy, aby utworzyć poprawne zwroty.
Read the sentences and arrange the letters to make words connected with friends and friendship.
Przeczytaj zdania i ułóż litery tak, aby powstały wyrazy związane z przyjaciółmi i przyjaźnią.
Read the situations and choose the best response.
Przeczytaj opisy sytuacji i wybierz najlepszą odpowiedź na każde z pytań.
We live far from each other.
We often visit each other.
2. Ty i twój przyjaciel/ twoja przyjaciółka bardzo dużo czasu po szkole spędzacie razem, ale nie odwiedzacie się w domach. Jak poinformujesz o tym kuzyna?
We play together but we don’t visit each other.
We don’t play together because we can’t see each other.
3. Opowiadasz mamie, że twoja klasa wygrała turniej piłkarski. Jak wyrazisz swoje zdziwienie i dumę zarazem?
I can’t wait to win!
Can you believe it?
4. Wybieracie się całą rodziną na wakacje do USA. Jak poinformujesz przyjaciela/przyjaciółkę, że nie możesz się doczekać?
I hope we can get together in the U.S.A.
I can’t wait for our holiday.
5. Twoja koleżanka opowiada ci, że zawsze je na śniadanie spaghetti. Jak skomentujesz ten fakt?
How strange!
It’s a different school.
Match the sentences with their translations.
Połącz zdania z ich tłumaczeniami.
Listen to the sentences and match their written form.
Odtwórz nagrania i połącz je z zapisanymi zdaniami o tej samej treści.
Put the words in the correct place.
Przeciągnij wyrazy w odpowiednie luki.
Listen to the sentences and type the missing words.
Wysłuchaj nagranych zdań i wpisz brakujące wyrazy.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DUCLTUViy
Nagranie dźwiękowe
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DUCLTUViy
Nagranie dźwiękowe
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DUCLTUViy
Nagranie dźwiękowe
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DUCLTUViy
Nagranie dźwiękowe
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DUCLTUViy
Nagranie dźwiękowe
Read the text with three missing sentences. In each gap (1–3), write a letter that corresponds to the missing sentence (A–D) so that the text makes logical sense. One sentence doesn’t fit with any gap.
Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w każdą lukę (1–3) literę oznaczającą brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Jedno zdanie nie pasuje do żadnej luki.
Answer the questions with one sentence.
Odpowiedz na każde z pytań jednym zdaniem.
How often do you visit your best friend?
What do you do with your best friend?
Who lives far from you?
Write an email to an English friend in which you:
inform him/her who your best friend is and why;
tell him/her what you do together;
suggest what you and your best friend want to do together in the summer.
Sign as XYZ.
Your answer should be 50–120 words long.
Napisz do przyjaciela/przyjaciółki z Anglii e‑mail, w którym wyjaśnisz:
kto jest twoim najlepszym przyjacielem/twoją najlepszą przyjaciółką i dlaczego;
co razem robicie;
co ty i twój najlepszy przyjaciel/twoja najlepsza przyjaciółka chcecie robić razem latem.
Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.
Twoja odpowiedź powinna składać się z 50–120 wyrazów.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).