1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the words and phrases with their translations.

Połącz wyrazy i wyrażenia z ich tłumaczeniami.

R1FRneXbt4e5P
aircraft Możliwe odpowiedzi: 1. harcerstwo, 2. armia, 3. księżyc, 4. samolot, 5. prom kosmiczny, 6. pokaz samolotów, 7. trasa space shuttle Możliwe odpowiedzi: 1. harcerstwo, 2. armia, 3. księżyc, 4. samolot, 5. prom kosmiczny, 6. pokaz samolotów, 7. trasa route Możliwe odpowiedzi: 1. harcerstwo, 2. armia, 3. księżyc, 4. samolot, 5. prom kosmiczny, 6. pokaz samolotów, 7. trasa army Możliwe odpowiedzi: 1. harcerstwo, 2. armia, 3. księżyc, 4. samolot, 5. prom kosmiczny, 6. pokaz samolotów, 7. trasa scouting Możliwe odpowiedzi: 1. harcerstwo, 2. armia, 3. księżyc, 4. samolot, 5. prom kosmiczny, 6. pokaz samolotów, 7. trasa moon Możliwe odpowiedzi: 1. harcerstwo, 2. armia, 3. księżyc, 4. samolot, 5. prom kosmiczny, 6. pokaz samolotów, 7. trasa air show Możliwe odpowiedzi: 1. harcerstwo, 2. armia, 3. księżyc, 4. samolot, 5. prom kosmiczny, 6. pokaz samolotów, 7. trasa
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 1

Match the pictures with the correct English words and phrases.

Połącz ilustracje z odpowiednimi wyrazami i wyrażeniami.

R1PrRxOYIsfya
Źródło: dostępny w internecie: https://freepik.com/ [dostęp 21.12.2021], https://unsplash.com/ [dostęp 21.12.2021], https://www.pexels.com/ [dostęp 21.12.2021], domena publiczna.
1
Exercise 2

Drag and drop the five names of flying vehicles in the correct gaps.

Zapoznaj się z tekstem i przeciągnij pięć nazw pojazdów latających w odpowiednie luki w tekście.

R1KCt1pSWjaia
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Study the text and highlight with purple the five names of flying vehicles.

Przeczytaj tekst i zakreśl kolorem fioletowym pięć nazw pojazdów latających.

RTGifpVfs303P
Older aircraft can only travel slowly, but new planes take only seconds to take off and can travel at great speed. Spacecrafts are the fastest. In a space shuttle, you can reach the Moon in a few hours.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Complete the sentences and write in the correct irregular verbs in the past tense.

Przeczytaj poniższe zdania i uzupełnij luki odpowiednimi nieregularnymi czasownikami w czasie przeszłym.

RhT1SYTDsoB9x
1. I don’t usually fly a lot, but last month I     Tu uzupełnij     to Spain. 2. She doesn’t often eat fruit, but yesterday she     Tu uzupełnij     5 bananas! 3. John doesn’t speak French, but last year he went to Paris and he     Tu uzupełnij     everything that people said to him. 4. I     Tu uzupełnij     a pilot when I was very young. 5. My mum doesn’t usually read newspapers, but last week she     Tu uzupełnij     three.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Put the following words in the correct order.

Przeciągnij poniższe wyrazy/wyrażenia we właściwej kolejności tak, żeby utworzyć poprawne zdania.

R8iAVNQwDJuAc
1. Did you buy any food? 1. Yes,, 2. I, 3. and, 4. butter, 5. bread, 6. bought 1. Yes,, 2. I, 3. and, 4. butter, 5. bread, 6. bought 1. Yes,, 2. I, 3. and, 4. butter, 5. bread, 6. bought 1. Yes,, 2. I, 3. and, 4. butter, 5. bread, 6. bought 1. Yes,, 2. I, 3. and, 4. butter, 5. bread, 6. bought 1. Yes,, 2. I, 3. and, 4. butter, 5. bread, 6. bought.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1dGInfCAu4U9
2. Did you see this film? 1. it, 2. Yes,, 3. I, 4. saw, 5. yesterday 1. it, 2. Yes,, 3. I, 4. saw, 5. yesterday 1. it, 2. Yes,, 3. I, 4. saw, 5. yesterday 1. it, 2. Yes,, 3. I, 4. saw, 5. yesterday 1. it, 2. Yes,, 3. I, 4. saw, 5. yesterday.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RRyCKEm7Y6hvg
3. Did she write a new book? 1. book, 2. Yes,, 3. last, 4. month, 5. wrote, 6. she, 7. new, 8. a 1. book, 2. Yes,, 3. last, 4. month, 5. wrote, 6. she, 7. new, 8. a 1. book, 2. Yes,, 3. last, 4. month, 5. wrote, 6. she, 7. new, 8. a 1. book, 2. Yes,, 3. last, 4. month, 5. wrote, 6. she, 7. new, 8. a 1. book, 2. Yes,, 3. last, 4. month, 5. wrote, 6. she, 7. new, 8. a 1. book, 2. Yes,, 3. last, 4. month, 5. wrote, 6. she, 7. new, 8. a 1. book, 2. Yes,, 3. last, 4. month, 5. wrote, 6. she, 7. new, 8. a 1. book, 2. Yes,, 3. last, 4. month, 5. wrote, 6. she, 7. new, 8. a.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1JAV9KUUxmJ5
4. Did your dad give you some money? 1. gave, 2. dollars, 3. me, 4. Yes,, 5. he, 6. 2 1. gave, 2. dollars, 3. me, 4. Yes,, 5. he, 6. 2 1. gave, 2. dollars, 3. me, 4. Yes,, 5. he, 6. 2 1. gave, 2. dollars, 3. me, 4. Yes,, 5. he, 6. 2 1. gave, 2. dollars, 3. me, 4. Yes,, 5. he, 6. 2 1. gave, 2. dollars, 3. me, 4. Yes,, 5. he, 6. 2.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

Match the words with their definitions.

Połącz poniższe wyrażenia z ich definicjami.

R1QBvGUm7XpI8
A place where you can go to study when you finish school. Możliwe odpowiedzi: 1. University, 2. Space shuttle, 3. Military aircraft., 4. Moon, 5. Landing A type of plane used by the army. Możliwe odpowiedzi: 1. University, 2. Space shuttle, 3. Military aircraft., 4. Moon, 5. Landing A type of spacecraft. Możliwe odpowiedzi: 1. University, 2. Space shuttle, 3. Military aircraft., 4. Moon, 5. Landing You can see it at night. Możliwe odpowiedzi: 1. University, 2. Space shuttle, 3. Military aircraft., 4. Moon, 5. Landing When an aircraft touches the surface Możliwe odpowiedzi: 1. University, 2. Space shuttle, 3. Military aircraft., 4. Moon, 5. Landing
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Write the answers to the questions below. Each answer should be one sentence long.

Napisz odpowiedzi na poniższe pytania. Każda odpowiedź powinna mieć długość jednego zdania.

  1. Would you like to become a pilot? Why? Why not?

  2. Do you like flying and why/why not?

RTJwmVhZ8065d
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Write an email about your visit to an air show to a friend from England. In the email:

  • describe what you saw there;

  • explain what you liked the most;

  • invite your friend to the next air show.

Your answer should be 50–120 words long.

Napisz do kolegi/koleżanki z Anglii e‑mail na temat twojej wizyty na pokazie lotniczym. W e‑mailu:

  • opisz, co na nim widziałeś;

  • wyjaśnij, co ci się najbardziej podobało;

  • spytaj przyjaciela/przyjaciółkę, czy chcesz z tobą pójść na kolejny pokaz.

Twoja odpowiedź powinna składać się z 50–120 wyrazów.

R9MTjV2XwWpRo
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.