Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
By dodać pole tekstowe, należy kliknąć PPM obszar Hierarchy okna edytora Unity Hub; następnie wybieramy opcję UI, a następnie text.
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7
Dodaj do gry złotą wisienkę, która będzie się liczyć jak pięć wisienek.
Skopiuj lub stwórz obiekt wisienki i zmień jego kolor oraz tag na nowy: zlota_wisienka.
Ilustracja przedstawia ekran z grą. Na niebieskim tle w centrum są umieszczone dwie wisienki. Na nich strzałki - jedna w górę, druga w prawo.

W skrypcie gracza zmodyfikuj kolizję z obiektami:
Linia 1. private void OnTriggerEnter2D otwórz nawias okrągły Collider2D collision zamknij nawias okrągły.
Linia 2. otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. if otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject kropka CompareTag otwórz nawias okrągły cudzysłów wisienka cudzysłów zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 4. otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. Destroy otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 6. zebrane podkreślnik wisienki plus plus średnik.
Linia 7. wisienki podkreślnik tekst kropka text znak równości cudzysłów x cudzysłów plus zebrane podkreślnik wisienki kropka ToString otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 8. zamknij nawias klamrowy.
Linia 9. if otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject kropka CompareTag otwórz nawias okrągły cudzysłów zlota podkreślnik wisienka cudzysłów zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 10. otwórz nawias klamrowy.
Linia 11. Destroy otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 12. zebrane podkreślnik wisienki plus znak równości 5 średnik.
Linia 13. wisienki podkreślnik tekst kropka text znak równości cudzysłów x cudzysłów plus zebrane podkreślnik wisienki kropka ToString otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 14. zamknij nawias klamrowy.
Linia 15. zamknij nawias klamrowy.
private void OnTriggerEnter2D(Collider2D collision)
{
if (collision.gameObject.CompareTag("wisienka"))
{
Destroy(collision.gameObject);
zebrane_wisienki++;
wisienki_tekst.text = "x " + zebrane_wisienki.ToString();
}
if (collision.gameObject.CompareTag("zlota_wisienka"))
{
Destroy(collision.gameObject);
zebrane_wisienki += 5;
wisienki_tekst.text = "x " + zebrane_wisienki.ToString();
}
}Ćwiczenie 8
Dodaj nowy rodzaj obiektu zbieranego przez gracza, który po podniesieniu zwiększa szybkość ruchu.
Postępuj analogicznie, jak w przypadku zwykłych wisienek, ale nadaj im inny tag wisienka_skoku oraz w kodzie umieść następujący fragment:
Linia 1. private void OnTriggerEnter2D otwórz nawias okrągły Collider2D collision zamknij nawias okrągły.
Linia 2. otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. if otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject kropka CompareTag otwórz nawias okrągły cudzysłów wisienka cudzysłów zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 4. otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. Destroy otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 6. zebrane podkreślnik wisienki plus plus średnik.
Linia 7. wisienki podkreślnik tekst kropka text znak równości cudzysłów x cudzysłów plus zebrane podkreślnik wisienki kropka ToString otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 8. zamknij nawias klamrowy.
Linia 9. if otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject kropka CompareTag otwórz nawias okrągły cudzysłów wisienka podkreślnik skoku cudzysłów zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 10. otwórz nawias klamrowy.
Linia 11. Destroy otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 12. szybkosc plus znak równości 2f średnik.
Linia 13. zamknij nawias klamrowy.
Linia 14. zamknij nawias klamrowy.
private void OnTriggerEnter2D(Collider2D collision)
{
if (collision.gameObject.CompareTag("wisienka"))
{
Destroy(collision.gameObject);
zebrane_wisienki++;
wisienki_tekst.text = "x " + zebrane_wisienki.ToString();
}
if (collision.gameObject.CompareTag("wisienka_skoku"))
{
Destroy(collision.gameObject);
szybkosc += 2f;
}
}