Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
11
Pokaż ćwiczenia:
R1JXLa4V8hZXt1
Ćwiczenie 1
Połącz w pary Formant selektora dat Możliwe odpowiedzi: 1. formant wstawiający pole wyboru do dokumentu, co umożliwia wykorzystanie miejsca do zaznaczenia konkretnych odpowiedzi czy opcji w dokumencie., 2. formant pozwalający na dodanie do dokumentu pola, w którym można wybrać odpowiednią, np. aktualną, datę., 3. pozwala na wstawienie zawartości galerii bloków konstrukcyjnych do dokumentu. Formant pola wyboru Możliwe odpowiedzi: 1. formant wstawiający pole wyboru do dokumentu, co umożliwia wykorzystanie miejsca do zaznaczenia konkretnych odpowiedzi czy opcji w dokumencie., 2. formant pozwalający na dodanie do dokumentu pola, w którym można wybrać odpowiednią, np. aktualną, datę., 3. pozwala na wstawienie zawartości galerii bloków konstrukcyjnych do dokumentu. Formant bloków konstrukcyjnych Możliwe odpowiedzi: 1. formant wstawiający pole wyboru do dokumentu, co umożliwia wykorzystanie miejsca do zaznaczenia konkretnych odpowiedzi czy opcji w dokumencie., 2. formant pozwalający na dodanie do dokumentu pola, w którym można wybrać odpowiednią, np. aktualną, datę., 3. pozwala na wstawienie zawartości galerii bloków konstrukcyjnych do dokumentu.
RlMZrNJFIIf2H1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie dla LibreOffice
Połącz w pary pola formularza w edytorze tekstu z pasującymi działaniami. formularz > więcej pól Możliwe odpowiedzi: 1. wybierz datę spotkania, 2. zapisz swój numer, 3. wybierz jedno z dań formularz > pole wyboru Możliwe odpowiedzi: 1. wybierz datę spotkania, 2. zapisz swój numer, 3. wybierz jedno z dań formularz > pole tekstowe Możliwe odpowiedzi: 1. wybierz datę spotkania, 2. zapisz swój numer, 3. wybierz jedno z dań
1
Ćwiczenie 3

Opracuj formularz dotyczący wakacyjnych planów badanych osób, który zawierać będzie następujące elementy:

  • wybór daty urodzenia,

  • odpowiedź na pytanie, dokąd ankietowana osoba wybiera się na wakacje,

  • zaznaczenie, czy respondent spędza wakacje w Polsce czy za granicą,

  • odpowiedź na pytanie o to, jak często podróżuje.

RWODfDDApHFNN
Zapisz, jakich pól użyjesz. (Uzupełnij).

Materiał źródłowy do ćwiczeń nr 3–5.

R1TjdPvI4Q9xE
21
Ćwiczenie 4
RoW9wc64Ao9UA
Wyjaśnij, na czym polega problem. (Uzupełnij).
R1J0LjakcnHCR2
Ćwiczenie 5
Wskaż, które pole należy zmienić, by uniknąć problemu zaprezentowanego w źródle. Możliwe odpowiedzi: 1. Imię i nazwisko, 2. Klasa, 3. Menu, 4. Sugerowana data
RYS9LlUWBfTR22
Ćwiczenie 6
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
R15gcJIzBymbn2
Ćwiczenie 7
Ćwiczenie dla LibreOffice
Wskaż wszystkie poprawne dokończenia zdania.
Pole powinno zostać zmienione na... Możliwe odpowiedzi: 1. pole listy., 2. pole tekstowe lub formant zawartości – zwykły tekst., 3. pole liczbowe., 4. pole tekstowe z formatowaniem lub formant zawartości – tekst sformatowany., 5. przycisk opcji.
3
Ćwiczenie 8
RCRu7Ca16mdBt
Formularze często połączone są z bazami danych. Wyjaśnij, dlaczego. (Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 9
R1FgHTbIWaBPG
Formularze często połączone są z bazami danych. Wyjaśnij, dlaczego. (Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 10
RGetCuqpa128v
Formularze często połączone są z bazami danych. Wyjaśnij, dlaczego. (Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 11

W nowym dokumencie stwórz ankietę pt. „Badania preferencji telewidzów”. W akapicie wprowadzającym krótko przedstaw cel ankiety i zaproś do jej wypełnienia, podaj sposób odbioru ankiety.

W ankiecie stwórz następujące pytania: o wiek ankietowanego (pole tekstowe) o płeć (pola wyboru), o wykształcenie ankietowanego (lista rozwijalna), o dzienną ilość czasu przeznaczonego na oglądanie programów telewizyjnych (lista rozwijalna z opcjami do 1 godziny, między 1 a 2 godziny, między 2 a 4 godziny, więcej niż 4 godziny), o najczęściej oglądane programy telewizyjne (pola wyboru: sportowe, informacyjne, seriale, edukacyjne, rozrywkowe, filmy fabularne, filmy dokumentalne, motoryzacyjne, przyrodnicze, religijne, muzyczne, dla dzieci), o trzy pola tekstowe dla podania nazw trzech najczęściej oglądanych konkretnych programów.