Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1

Wskaż, który paradygmat najbardziej pasuje do zapisanego za pomocą pseudokodu programu.

Linia 1. Człowiek człowiek otwórz nawias okrągły cudzysłów Ala cudzysłów zamknij nawias okrągły średnik. Linia 2. Kot kot otwórz nawias okrągły cudzysłów Puszek cudzysłów zamknij nawias okrągły średnik. Linia 4. człowiek kropka pogłaszcz otwórz nawias okrągły kot zamknij nawias okrągły średnik.
RYNwZ80OT17KH
Możliwe odpowiedzi: 1. Programowanie strukturalne, 2. Programowanie obiektowe, 3. Programowanie funkcyjne, 4. Programowanie proceduralne
1
Ćwiczenie 2
RTdZOyKfCem4L
Przyporządkuj odpowiednie pojęcia paradygmatom programowania. programowanie strukturalne Możliwe odpowiedzi: 1. podprogram, 2. procedura, 3. metoda, 4. funkcja programowanie obiektowe Możliwe odpowiedzi: 1. podprogram, 2. procedura, 3. metoda, 4. funkcja programowanie proceduralne Możliwe odpowiedzi: 1. podprogram, 2. procedura, 3. metoda, 4. funkcja programowanie funkcyjne Możliwe odpowiedzi: 1. podprogram, 2. procedura, 3. metoda, 4. funkcja
2
Ćwiczenie 3
RHY34uVlaIRed
Wskaż, która metoda programowania jako pierwsza wyeliminowała konieczność używania instrukcji skoku. Możliwe odpowiedzi: 1. programowanie strukturalne, 2. programowanie funkcyjne, 3. programowanie obiektowe, 4. programowanie proceduralne
2
Ćwiczenie 4
R3CDi16hBdvFY
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
2
Ćwiczenie 5
R1HvAGGZlikh4
Przyporządkuj pojęciom odpowiednie określenia. funkcja Możliwe odpowiedzi: 1. określa zachowanie obiektu, 2. umożliwia przekazanie parametrów oraz zwraca wartość, 3. umożliwia grupowanie instrukcji, 4. umożliwia przekazanie parametrów procedura Możliwe odpowiedzi: 1. określa zachowanie obiektu, 2. umożliwia przekazanie parametrów oraz zwraca wartość, 3. umożliwia grupowanie instrukcji, 4. umożliwia przekazanie parametrów podprogram Możliwe odpowiedzi: 1. określa zachowanie obiektu, 2. umożliwia przekazanie parametrów oraz zwraca wartość, 3. umożliwia grupowanie instrukcji, 4. umożliwia przekazanie parametrów metoda Możliwe odpowiedzi: 1. określa zachowanie obiektu, 2. umożliwia przekazanie parametrów oraz zwraca wartość, 3. umożliwia grupowanie instrukcji, 4. umożliwia przekazanie parametrów
2
Ćwiczenie 6

Wskaż, który paradygmat najbardziej pasuje do zapisanego za pomocą pseudokodu programu.

Linia 1. sumuj otwórz nawias okrągły a przecinek b zamknij nawias okrągły. Linia 2. zwróć a plus b. Linia 4. wypisz otwórz nawias okrągły sumuj otwórz nawias okrągły 10 przecinek 15 zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
RDCQyIXLCZ04B
Możliwe odpowiedzi: 1. programowanie strukturalne, 2. programowanie obiektowe, 3. programowanie funkcyjne, 4. programowanie proceduralne
3
Ćwiczenie 7
R1IcOcaO3qhkm
Wskaż, które z poniższych instrukcji mogą zakłócać strukturalność programu, gdy nie są użyte prawidłowo. Możliwe odpowiedzi: 1. zwróć (return), 2. przerwij (break), 3. kontynuuj (continue), 4. jeżeli... w przeciwnym wypadku (if... else)
Ru0tnl0IDNz7B3
Ćwiczenie 8
Wskaż, dlaczego nie jest zalecane używanie instrukcji skoku. Możliwe odpowiedzi: 1. Ponieważ łatwo stracić kontrolę nad poprawnym przepływem sterowania w programie., 2. Ponieważ powodują one wycieki pamięci., 3. Ponieważ zmniejszają czytelność programu., 4. Ponieważ zbyt łatwo się ich używa.