11
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1

Uzupełnij algorytm sortowania bąbelkowego, tak aby sortował on tablicę niemalejąco.

Przetestuj działanie programu dla następującej siedmioelementowej tablicy:

Linia 1. tablica znak równości otwórz nawias kwadratowy 5 przecinek 1 przecinek 4 przecinek 7 przecinek 694 przecinek 368 przecinek 874 zamknij nawias kwadratowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • tablican-elementowa tablica liczb całkowitych

  • n – liczba elementów w tablicy; liczba naturalna

Wynik:

  • tablican-elementowa tablica liczb całkowitych posortowanych w kolejności niemalejącej

R1b2q9EievkTw
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem abstraktu.
2
Ćwiczenie 2

Napisz program sortujący daną tablicę nierosnąco, używając sortowania bąbelkowego.

Przetestuj działanie programu dla następującej tablicy:

Linia 1. tablica znak równości otwórz nawias kwadratowy 5 przecinek 1 przecinek 123 przecinek 4 przecinek 7 przecinek 432 przecinek 6 zamknij nawias kwadratowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • tablican-elementowa tablica liczb całkowitych

  • n – liczba elementów w tablicy; liczba naturalna

Wynik:

  • tablican-elementowa tablica liczb całkowitych posortowanych nierosnąco

RBIVRxGV9vyiN
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 3

W pewnej kręgielni zapisywano najlepsze dzienne wyniki. Po tygodniu przyszedł czas wyznaczenia rankingu graczy. Użyj sortowania bąbelkowego, aby wydrukować posortowaną niemalejąco listę wyników oraz graczy. Użyj wersji zoptymalizowanej algorytmu, w której w przypadku braku zmian w pojedynczym obrocie zewnętrznej pętli algorytm jest przerywany.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba graczy; liczba naturalna

  • wyniki – wyniki poszczególnych graczy; n-elementowa tablica liczb całkowitych

  • gracze – imiona graczy, których wyniki zarejestrowane są w systemie; i‑temu graczowi tej tablicy odpowiada i‑ty wynik z tablicy wyniki; n-elementowa tablica ciągów znaków

Wynik:

Wypisany ranking graczy i ich wyników w formie:

Linia 1. gracz podkreślnik 1 dwukropek wynik podkreślnik 1. Linia 2. gracz podkreślnik 2 dwukropek wynik podkreślnik 2. Linia 3. kropka kropka kropka. Linia 4. gracz podkreślnik n dwukropek wynik podkreślnik n.
Ważne!

Pamiętaj, aby rezultaty były posortowane niemalejąco!

R1B20kHnYMvku
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.