Uzupełnij. 1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne to fragment kodu, który napisany raz, może zostać wykorzystany wielokrotnie, bez konieczności kopiowania go. W przypadku programów, w których jedna czynność wykonywana jest wielokrotnie, pomagają one uniknąć zbędnych powtórzeń.
Algorytmy 1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne to takie algorytmy, których zastosowanie dla pewnych danych wejściowych skutkuje otrzymaniem niedokładnych wyników. Algorytmy 1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne pozwalają wyeliminować wszystkie możliwe do uniknięcia błędy związane z zaokrągleniami.
1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne to fragment kodu, który nie zwraca żadnej wartości.
Uzupełnij. 1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne to fragment kodu, który napisany raz, może zostać wykorzystany wielokrotnie, bez konieczności kopiowania go. W przypadku programów, w których jedna czynność wykonywana jest wielokrotnie, pomagają one uniknąć zbędnych powtórzeń.
Algorytmy 1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne to takie algorytmy, których zastosowanie dla pewnych danych wejściowych skutkuje otrzymaniem niedokładnych wyników. Algorytmy 1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne pozwalają wyeliminować wszystkie możliwe do uniknięcia błędy związane z zaokrągleniami.
1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne to fragment kodu, który nie zwraca żadnej wartości.
1
Ćwiczenie 2
RRINxcjWHVwIG
Wskaż, które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Funkcja może nie zwracać żadnej wartości., 2. Funkcja zawsze musi pobierać jakieś argumenty., 3. Funkcja zawsze zwraca pewną wartość.
2
Ćwiczenie 3
R1PJTVG1p5M7X
Wskaż stwierdzenia nieprawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Stosując stabilny algorytm obliczania pierwiastka kwadratowego, otrzymujemy zawsze dokładny wynik., 2. Stosując stabilny algorytm obliczania pierwiastka kwadratowego, otrzymujemy wynik najbardziej zbliżony do wyniku prawdziwego., 3. Stabilny algorytm obliczania pierwiastka kwadratowego jest niepodatny na błędy zaokrągleń.
2
Ćwiczenie 4
R1GjR120ueIFx
Uzupełnij tekst. Gdy delta jest:
1. Równa zero, 2. Mniejsza od zera, 3. Większa od zera, 4. Równa zero, 5. Większa od zera, 6. Mniejsza od zera to równanie ma jedno rozwiązanie.
1. Równa zero, 2. Mniejsza od zera, 3. Większa od zera, 4. Równa zero, 5. Większa od zera, 6. Mniejsza od zera to równanie ma dwa rozwiązania.
1. Równa zero, 2. Mniejsza od zera, 3. Większa od zera, 4. Równa zero, 5. Większa od zera, 6. Mniejsza od zera to równanie nie ma rozwiązań w przestrzeni liczb rzeczywistych.
Uzupełnij tekst. Gdy delta jest:
1. Równa zero, 2. Mniejsza od zera, 3. Większa od zera, 4. Równa zero, 5. Większa od zera, 6. Mniejsza od zera to równanie ma jedno rozwiązanie.
1. Równa zero, 2. Mniejsza od zera, 3. Większa od zera, 4. Równa zero, 5. Większa od zera, 6. Mniejsza od zera to równanie ma dwa rozwiązania.
1. Równa zero, 2. Mniejsza od zera, 3. Większa od zera, 4. Równa zero, 5. Większa od zera, 6. Mniejsza od zera to równanie nie ma rozwiązań w przestrzeni liczb rzeczywistych.
3
Ćwiczenie 5
Ru1gT6itojgqO
Do bezpośrednich korzyści wynikających ze stosowania funkcji należą: Możliwe odpowiedzi: 1. Skrócenie kodu i sprawienie, że jest on bardziej czytelny., 2. Łatwiejsze odnajdowanie ewentualnych błędów w kodzie., 3. Brak konieczności używania zewnętrznych baz wiedzy., 4. Uczynienie kodu nadmiarowym.
3
Ćwiczenie 6
RGBnlP6T5hKfM
Wskaż prawdziwe stwierdzenia. Możliwe odpowiedzi: 1. Algorytm musi składać się ze skończonej liczby kroków., 2. Algorytm musi mieć koniec., 3. Algorytm może być niejasny., 4. Przykładem algorytmu jest przepis kulinarny.
31
Ćwiczenie 7
Napisz program podnoszący liczbę do kwadratu.
Specyfikacja problemu:
Dane:
liczba – liczba rzeczywista
Wynik:
Program oblicza kwadrat podanej liczby i wypisuje komunikat na temat wartości potęgi.
Przykładowe wyjście:
Linia 1. Liczba 2 podniesiona do kwadratu wynosi 4.
Liczba 2 podniesiona do kwadratu wynosi 4
Przetestuj działanie swojego programu dla liczby 10.
REy72iUUrxBl6
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
C++
Linia 1. kratka include otwórz nawias ostrokątny iostream zamknij nawias ostrokątny.
Linia 2. using namespace std średnik.
Linia 3. double kwadrat otwórz nawias okrągły double x zamknij nawias okrągły.
Linia 4. otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. double wynik średnik.
Linia 6. wynik znak równości x asterysk x średnik.
Linia 7. return wynik średnik.
Linia 8. zamknij nawias klamrowy.
Linia 9. int main otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 10. otwórz nawias klamrowy.
Linia 11. double liczba przecinek wartoscPotegi średnik.
Linia 12. liczba znak równości 10 średnik.
Linia 13. wartoscPotegi znak równości kwadrat otwórz nawias okrągły liczba zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 14. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Liczba cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny liczba otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów podniesiona do kwadratu wynosi cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny wartoscPotegi otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik.
Linia 15. return 0 średnik.
Linia 16. zamknij nawias klamrowy.
#include <iostream>
using namespace std;
double kwadrat(double x)
{
double wynik;
wynik = x*x;
return wynik;
}
int main()
{
double liczba, wartoscPotegi;
liczba = 10;
wartoscPotegi = kwadrat(liczba);
cout << "Liczba " << liczba << " podniesiona do kwadratu wynosi " << wartoscPotegi << endl;
return 0;
}
Java
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static int kwadrat otwórz nawias okrągły int x zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. int kwadrat znak równości x asterysk x średnik.
Linia 4. return kwadrat średnik.
Linia 5. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 7. int x znak równości 10 średnik.
Linia 8. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów Liczba cudzysłów plus x plus cudzysłów podniesiona do kwadratu wynosi cudzysłów plus kwadrat otwórz nawias okrągły x zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 9. zamknij nawias klamrowy.
Linia 10. zamknij nawias klamrowy.
public class Main {
public static int kwadrat(int x){
int kwadrat = x*x;
return kwadrat;
}
public static void main(String[] args) {
int x = 10;
System.out.println("Liczba " + x + " podniesiona do kwadratu wynosi "+ kwadrat(x));
}
}
Python
Linia 1. def kwadrat otwórz nawias okrągły x zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 2. wynik znak równości x asterysk x.
Linia 3. print otwórz nawias okrągły cudzysłów Liczba cudzysłów przecinek str otwórz nawias okrągły x zamknij nawias okrągły przecinek cudzysłów podniesiona do kwadratu wynosi cudzysłów przecinek str otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 5. kwadrat otwórz nawias okrągły 10 zamknij nawias okrągły.
def kwadrat(x):
wynik = x*x
print("Liczba", str(x), "podniesiona do kwadratu wynosi",str(wynik))
kwadrat(10)
31
Ćwiczenie 8
Napisz program liczący objętość wody, jaką pomieści akwarium w kształcie prostopadłościanu o wymiarach podanych w cm. Swój program przetestuj dla akwarium o bokach długości 45 cm, 70 cm, 90 cm.
Specyfikacja problemu:
Dane:
bok1, bok2, bok3 – liczby naturalne
Wynik:
Program wypisuje komunikat na temat tego, ile wody w litrach pomieści akwarium.
Przykładowe wyjście:
Linia 1. Twoje akwarium pomiesci 100 l wody.
Twoje akwarium pomiesci 100 l wody
R1eKw2Snl1U59
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
C++
Linia 1. kratka include otwórz nawias ostrokątny iostream zamknij nawias ostrokątny.
Linia 2. using namespace std średnik.
Linia 3. double obj otwórz nawias okrągły double bok1 przecinek double bok2 przecinek double bok3 zamknij nawias okrągły.
Linia 4. otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. double wynik średnik.
Linia 6. wynik znak równości bok1 asterysk bok2 asterysk bok3 średnik.
Linia 7. return wynik średnik.
Linia 8. zamknij nawias klamrowy.
Linia 9. int main otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 10. otwórz nawias klamrowy.
Linia 11. double a przecinek b przecinek c przecinek akwarium średnik.
Linia 12. a znak równości 45 średnik.
Linia 13. b znak równości 70 średnik.
Linia 14. c znak równości 90 średnik.
Linia 15. akwarium znak równości obj otwórz nawias okrągły a przecinek b przecinek c zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 16. akwarium znak równości akwarium asterysk 0 kropka 001 średnik.
Linia 17. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Twoje akwarium pomiesci cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny akwarium otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów l wody cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik.
Linia 18. return 0 średnik.
Linia 19. zamknij nawias klamrowy.
#include <iostream>
using namespace std;
double obj(double bok1,double bok2,double bok3)
{
double wynik;
wynik = bok1*bok2*bok3;
return wynik;
}
int main()
{
double a, b, c, akwarium;
a = 45;
b = 70;
c = 90;
akwarium = obj(a,b,c);
akwarium = akwarium * 0.001;
cout << "Twoje akwarium pomiesci " << akwarium << " l wody" << endl;
return 0;
}
Java
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static int obj otwórz nawias okrągły int bok1 przecinek int bok2 przecinek int bok3 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. int obj znak równości bok1 asterysk bok2 asterysk bok3 średnik.
Linia 4. return obj średnik.
Linia 5. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 7. int a znak równości 45 średnik.
Linia 8. int b znak równości 70 średnik.
Linia 9. int c znak równości 90 średnik.
Linia 10. double akwarium znak równości obj otwórz nawias okrągły a przecinek b przecinek c zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 11. akwarium znak równości akwarium asterysk 0 kropka 001 średnik.
Linia 12. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów Twoje akwarium pomiesci cudzysłów plus akwarium plus cudzysłów l wody cudzysłów zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 13. zamknij nawias klamrowy.
Linia 14. zamknij nawias klamrowy.
public class Main {
public static int obj(int bok1, int bok2, int bok3){
int obj = bok1*bok2*bok3;
return obj;
}
public static void main(String[] args) {
int a = 45;
int b = 70;
int c = 90;
double akwarium = obj(a,b,c);
akwarium = akwarium * 0.001;
System.out.println("Twoje akwarium pomiesci " + akwarium + " l wody");
}
}
Python
Linia 1. def obj otwórz nawias okrągły bok1 przecinek bok2 przecinek bok3 zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 2. wynik znak równości bok1 asterysk bok2 asterysk bok3.
Linia 3. akwarium znak równości wynik.
Linia 4. akwarium znak równości akwarium asterysk 0 kropka 001.
Linia 5. print otwórz nawias okrągły cudzysłów Twoje akwarium pomiesci cudzysłów przecinek str otwórz nawias okrągły akwarium zamknij nawias okrągły przecinek cudzysłów l wody cudzysłów zamknij nawias okrągły.
Linia 7. obj otwórz nawias okrągły 45 przecinek 70 przecinek 90 zamknij nawias okrągły.