Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
RxPLOi05EiJYD
Uzupełnij. 1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne to fragment kodu, który napisany raz, może zostać wykorzystany wielokrotnie, bez konieczności kopiowania go. W przypadku programów, w których jedna czynność wykonywana jest wielokrotnie, pomagają one uniknąć zbędnych powtórzeń.
Algorytmy 1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne to takie algorytmy, których zastosowanie dla pewnych danych wejściowych skutkuje otrzymaniem niedokładnych wyników. Algorytmy 1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne pozwalają wyeliminować wszystkie możliwe do uniknięcia błędy związane z zaokrągleniami.
1. procedura, 2. funkcja, 3. procedura, 4. stabilne, 5. stabilne, 6. niestabilne to fragment kodu, który nie zwraca żadnej wartości.
1
Ćwiczenie 2
RRINxcjWHVwIG
Wskaż, które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Funkcja może nie zwracać żadnej wartości., 2. Funkcja zawsze musi pobierać jakieś argumenty., 3. Funkcja zawsze zwraca pewną wartość.
2
Ćwiczenie 3
R1PJTVG1p5M7X
Wskaż stwierdzenia nieprawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Stosując stabilny algorytm obliczania pierwiastka kwadratowego, otrzymujemy zawsze dokładny wynik., 2. Stosując stabilny algorytm obliczania pierwiastka kwadratowego, otrzymujemy wynik najbardziej zbliżony do wyniku prawdziwego., 3. Stabilny algorytm obliczania pierwiastka kwadratowego jest niepodatny na błędy zaokrągleń.
2
Ćwiczenie 4
R1GjR120ueIFx
Uzupełnij tekst. Gdy delta jest:
1. Równa zero, 2. Mniejsza od zera, 3. Większa od zera, 4. Równa zero, 5. Większa od zera, 6. Mniejsza od zera to równanie ma jedno rozwiązanie.
1. Równa zero, 2. Mniejsza od zera, 3. Większa od zera, 4. Równa zero, 5. Większa od zera, 6. Mniejsza od zera to równanie ma dwa rozwiązania.
1. Równa zero, 2. Mniejsza od zera, 3. Większa od zera, 4. Równa zero, 5. Większa od zera, 6. Mniejsza od zera to równanie nie ma rozwiązań w przestrzeni liczb rzeczywistych.
3
Ćwiczenie 5
Ru1gT6itojgqO
Do bezpośrednich korzyści wynikających ze stosowania funkcji należą: Możliwe odpowiedzi: 1. Skrócenie kodu i sprawienie, że jest on bardziej czytelny., 2. Łatwiejsze odnajdowanie ewentualnych błędów w kodzie., 3. Brak konieczności używania zewnętrznych baz wiedzy., 4. Uczynienie kodu nadmiarowym.
3
Ćwiczenie 6
RGBnlP6T5hKfM
Wskaż prawdziwe stwierdzenia. Możliwe odpowiedzi: 1. Algorytm musi składać się ze skończonej liczby kroków., 2. Algorytm musi mieć koniec., 3. Algorytm może być niejasny., 4. Przykładem algorytmu jest przepis kulinarny.
31
Ćwiczenie 7

Napisz program podnoszący liczbę do kwadratu.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczba – liczba rzeczywista

Wynik:

Program oblicza kwadrat podanej liczby i wypisuje komunikat na temat wartości potęgi.

Przykładowe wyjście:

Linia 1. Liczba 2 podniesiona do kwadratu wynosi 4.

Przetestuj działanie swojego programu dla liczby 10.

REy72iUUrxBl6
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
31
Ćwiczenie 8

Napisz program liczący objętość wody, jaką pomieści akwarium w kształcie prostopadłościanu o wymiarach podanych w cm. Swój program przetestuj dla akwarium o bokach długości 45 cm, 70 cm, 90 cm.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • bok1, bok2, bok3 – liczby naturalne

Wynik:

Program wypisuje komunikat na temat tego, ile wody w litrach pomieści akwarium.

Przykładowe wyjście:

Linia 1. Twoje akwarium pomiesci 100 l wody.
R1eKw2Snl1U59
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.