11
Pokaż ćwiczenia:

W tym e‑materiale pojawiają się treści dotyczące wyznaczania przybliżonej wartości liczby pi oraz przybliżonej wartości pierwiastka kwadratowego. Więcej na ten temat znajdziesz w następujących e‑materiałach:

11
Ćwiczenie 1

Napisz program, który za pomocą algorytmu bisekcji wypisze wartość pierwiastka kwadratowego z liczby naturalnej dodatniej n. Wynik wypisz z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj). Przetestuj działanie programu dla n = 2.

Specyfikacja:

Dane:

  • n – liczba naturalna dodatnia

Wynik:

Program wypisuje wartość pierwiastka liczby naturalnej n obliczonej za pomocą metody bisekcji z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (bez zaokrąglania).

R1W3R7CWFqMUR
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

Twoje zadanie: Program wyznacza pierwiastek z liczby naturalnej dodatniej n metodą bisekcji.

Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy. Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 3. int n znak równości 2 średnik. Linia 4. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu zaimplementuj swoje rozwiązanie. Linia 5. zamknij nawias klamrowy. Linia 6. zamknij nawias klamrowy. Linia 8. at at at. Linia 9. language znak równości java11. Linia 10. at at at. Linia 11. Program wyznacza pierwiastek z liczby naturalnej dodatniej otwórz nawias ostrokątny code zamknij nawias ostrokątny n otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik code zamknij nawias ostrokątny metodą bisekcji kropka. Linia 12. at at at. Linia 13. at at at. Linia 14. at at at. Linia 15. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7. Linia 16. import sys. Linia 18. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły. Linia 21. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 22. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły. Linia 25. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 26. 1 kropka 414. Linia 27. cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 28. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły. Linia 29. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 30. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
21
Ćwiczenie 2

Napisz program, który wypisze liczbę iteracji potrzebnych do znalezienia przybliżenia pierwiastka z liczby naturalnej dodatniej n za pomocą algorytmu bisekcji. Przyjmij dokładność do trzech miejsc po przecinku. Przetestuj działanie programu dla n = 31.

Specyfikacja:

Dane:

  • n – liczba naturalna dodatnia

Wynik:

Program wypisuje liczbę iteracji potrzebnych do znalezienia pierwiastka liczby n metodą bisekcji z dokładnością do trzech miejsc po przecinku.

RgvIhfhjVdaDO
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Twoje zadanie: Program wypisuje liczbę iteracji potrzebnych do znalezienia wartości pierwiastka z liczby naturalnej n.

Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy. Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 3. int n znak równości 31 średnik. Linia 4. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu zaimplementuj swoje rozwiązanie. Linia 5. zamknij nawias klamrowy. Linia 6. zamknij nawias klamrowy. Linia 7. at at at. Linia 8. language znak równości java11. Linia 9. at at at. Linia 10. Program wypisuje liczbę iteracji potrzebnych do znalezienia wartości pierwiastka z liczby naturalnej otwórz nawias ostrokątny code zamknij nawias ostrokątny n otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik code zamknij nawias ostrokątny kropka. Linia 11. at at at. Linia 12. at at at. Linia 13. at at at. Linia 14. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7. Linia 15. import sys. Linia 17. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły. Linia 20. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 21. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły. Linia 24. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 25. 18. Linia 26. cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 27. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły. Linia 28. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 29. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
31
Ćwiczenie 3

Napisz program, który na podstawie algorytmu bisekcji wyznaczy wartość liczby , a następnie obliczy pole koła o promieniu n i wypisze wynik z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (bez zaokrąglania). Przetestuj działanie programu dla n = 19.

Specyfikacja:

Dane:

  • r – liczba naturalna dodatnia, promień koła

Wynik:

Program wypisuje wartość pola koła dla zadanego promienia n z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (bez zaokrąglania).

RewDamV4KQW2M
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

Twoje zadanie: Program oblicza pole koła dla zadanego promienia n.

Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy. Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 3. int r znak równości 19 średnik. Linia 4. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu zaimplementuj swoje rozwiązanie. Linia 5. zamknij nawias klamrowy. Linia 6. zamknij nawias klamrowy. Linia 8. at at at. Linia 9. language znak równości java11. Linia 10. at at at. Linia 11. Program oblicza pole koła dla zadanego promienia otwórz nawias ostrokątny code zamknij nawias ostrokątny n otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik code zamknij nawias ostrokątny kropka. Linia 12. at at at. Linia 13. at at at. Linia 14. at at at. Linia 15. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7. Linia 16. import sys. Linia 18. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły. Linia 21. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 22. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły. Linia 25. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 26. 1134 kropka 115. Linia 27. cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 28. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły. Linia 29. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 30. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.