W tym e‑materiale pojawiają się treści dotyczące wyznaczania przybliżonej wartości liczby πpi oraz przybliżonej wartości pierwiastka kwadratowego. Więcej na ten temat znajdziesz w następujących e‑materiałach:
Napisz program, który za pomocą algorytmu bisekcji wypisze wartość pierwiastka kwadratowego z liczby naturalnej dodatniej n. Wynik wypisz z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj). Przetestuj działanie programu dla n = 2.
Specyfikacja:
Dane:
n – liczba naturalna dodatnia
Wynik:
Program wypisuje wartość pierwiastka liczby naturalnej n obliczonej za pomocą metody bisekcji z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (bez zaokrąglania).
R1W3R7CWFqMUR
Twoje zadanie: Program wyznacza pierwiastek z liczby naturalnej dodatniej n metodą bisekcji.
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. int n znak równości 2 średnik.
Linia 4. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu zaimplementuj swoje rozwiązanie.
Linia 5. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. zamknij nawias klamrowy.
Linia 8. at at at.
Linia 9. language znak równości java11.
Linia 10. at at at.
Linia 11. Program wyznacza pierwiastek z liczby naturalnej dodatniej otwórz nawias ostrokątny code zamknij nawias ostrokątny n otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik code zamknij nawias ostrokątny metodą bisekcji kropka.
Linia 12. at at at.
Linia 13. at at at.
Linia 14. at at at.
Linia 15. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7.
Linia 16. import sys.
Linia 18. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły.
Linia 21. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 22. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły.
Linia 25. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 26. 1 kropka 414.
Linia 27. cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 28. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 29. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 30. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
Przykładowe rozwiązanie zadania:
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static double f otwórz nawias okrągły double x przecinek double n zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. return x asterysk x minus n średnik.
Linia 4. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. public static double bisekcja otwórz nawias okrągły double a przecinek double b przecinek double epsilon zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 7. double n znak równości b przecinek x0 przecinek x1 znak równości otwórz nawias okrągły a plus b zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 2 średnik.
Linia 9. do otwórz nawias klamrowy.
Linia 10. x0 znak równości x1 średnik.
Linia 12. if otwórz nawias okrągły f otwórz nawias okrągły a przecinek n zamknij nawias okrągły asterysk f otwórz nawias okrągły x0 przecinek n zamknij nawias okrągły otwórz nawias ostrokątny 0 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 13. b znak równości x0 średnik.
Linia 14. zamknij nawias klamrowy.
Linia 15. else otwórz nawias klamrowy.
Linia 16. a znak równości x0 średnik.
Linia 17. zamknij nawias klamrowy.
Linia 19. x1 znak równości otwórz nawias okrągły a plus b zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 2 średnik.
Linia 20. zamknij nawias klamrowy.
Linia 21. while otwórz nawias okrągły Math kropka abs otwórz nawias okrągły x1 minus x0 zamknij nawias okrągły zamknij nawias ostrokątny epsilon zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 23. return x1 średnik.
Linia 24. zamknij nawias klamrowy.
Linia 26. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 27. int n znak równości 2 średnik.
Linia 28. double wynik znak równości bisekcja otwórz nawias okrągły 0 przecinek n przecinek 0 kropka 0001 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 29. int zaokraglenie znak równości otwórz nawias okrągły int zamknij nawias okrągły otwórz nawias okrągły wynik asterysk 1000 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 30. System kropka out kropka print otwórz nawias okrągły zaokraglenie prawy ukośnik 1000 plus cudzysłów kropka cudzysłów plus zaokraglenie procent 1000 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 31. zamknij nawias klamrowy.
Linia 32. zamknij nawias klamrowy.
21
Ćwiczenie 2
Napisz program, który wypisze liczbę iteracji potrzebnych do znalezienia przybliżenia pierwiastka z liczby naturalnej dodatniej n za pomocą algorytmu bisekcji. Przyjmij dokładność do trzech miejsc po przecinku. Przetestuj działanie programu dla n = 31.
Specyfikacja:
Dane:
n – liczba naturalna dodatnia
Wynik:
Program wypisuje liczbę iteracji potrzebnych do znalezienia pierwiastka liczby n metodą bisekcji z dokładnością do trzech miejsc po przecinku.
RgvIhfhjVdaDO
Twoje zadanie: Program wypisuje liczbę iteracji potrzebnych do znalezienia wartości pierwiastka z liczby naturalnej n.
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. int n znak równości 31 średnik.
Linia 4. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu zaimplementuj swoje rozwiązanie.
Linia 5. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. zamknij nawias klamrowy.
Linia 7. at at at.
Linia 8. language znak równości java11.
Linia 9. at at at.
Linia 10. Program wypisuje liczbę iteracji potrzebnych do znalezienia wartości pierwiastka z liczby naturalnej otwórz nawias ostrokątny code zamknij nawias ostrokątny n otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik code zamknij nawias ostrokątny kropka.
Linia 11. at at at.
Linia 12. at at at.
Linia 13. at at at.
Linia 14. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7.
Linia 15. import sys.
Linia 17. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły.
Linia 20. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 21. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły.
Linia 24. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 25. 18.
Linia 26. cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 27. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 28. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 29. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
Przykładowe rozwiązanie zadania:
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static double f otwórz nawias okrągły double x przecinek double n zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. return x asterysk x minus n średnik.
Linia 4. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. public static int bisekcja otwórz nawias okrągły double a przecinek double b przecinek double epsilon zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 7. double n znak równości b przecinek x0 przecinek x1 znak równości otwórz nawias okrągły a plus b zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 2 średnik.
Linia 9. int k znak równości 0 średnik.
Linia 11. do otwórz nawias klamrowy.
Linia 12. x0 znak równości x1 średnik.
Linia 14. if otwórz nawias okrągły f otwórz nawias okrągły a przecinek n zamknij nawias okrągły asterysk f otwórz nawias okrągły x0 przecinek n zamknij nawias okrągły otwórz nawias ostrokątny 0 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 15. b znak równości x0 średnik.
Linia 16. zamknij nawias klamrowy.
Linia 17. else otwórz nawias klamrowy.
Linia 18. a znak równości x0 średnik.
Linia 19. zamknij nawias klamrowy.
Linia 21. x1 znak równości otwórz nawias okrągły a plus b zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 2 średnik.
Linia 22. k plus plus średnik.
Linia 23. zamknij nawias klamrowy.
Linia 24. while otwórz nawias okrągły Math kropka abs otwórz nawias okrągły x1 minus x0 zamknij nawias okrągły zamknij nawias ostrokątny epsilon zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 26. return k średnik.
Linia 27. zamknij nawias klamrowy.
Linia 29. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 30. int n znak równości 31 średnik.
Linia 31. int liczbaIteracji znak równości bisekcja otwórz nawias okrągły 0 przecinek n przecinek 0 kropka 0001 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 32. System kropka out kropka print otwórz nawias okrągły liczbaIteracji zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 33. zamknij nawias klamrowy.
Linia 34. zamknij nawias klamrowy.
31
Ćwiczenie 3
Napisz program, który na podstawie algorytmu bisekcji wyznaczy wartość liczby , a następnie obliczy pole koła o promieniu n i wypisze wynik z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (bez zaokrąglania). Przetestuj działanie programu dla n = 19.
Specyfikacja:
Dane:
r – liczba naturalna dodatnia, promień koła
Wynik:
Program wypisuje wartość pola koła dla zadanego promienia n z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (bez zaokrąglania).
RewDamV4KQW2M
Twoje zadanie: Program oblicza pole koła dla zadanego promienia n.
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. int r znak równości 19 średnik.
Linia 4. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu zaimplementuj swoje rozwiązanie.
Linia 5. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. zamknij nawias klamrowy.
Linia 8. at at at.
Linia 9. language znak równości java11.
Linia 10. at at at.
Linia 11. Program oblicza pole koła dla zadanego promienia otwórz nawias ostrokątny code zamknij nawias ostrokątny n otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik code zamknij nawias ostrokątny kropka.
Linia 12. at at at.
Linia 13. at at at.
Linia 14. at at at.
Linia 15. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7.
Linia 16. import sys.
Linia 18. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły.
Linia 21. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 22. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły.
Linia 25. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 26. 1134 kropka 115.
Linia 27. cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 28. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 29. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 30. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
Przykładowe rozwiązanie zadania:
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static double f otwórz nawias okrągły double x zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. return Math kropka sin otwórz nawias okrągły x zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 4. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. public static double bisekcja otwórz nawias okrągły double a przecinek double b przecinek double epsilon zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 7. double x0 przecinek x1 znak równości otwórz nawias okrągły a plus b zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 2 średnik.
Linia 9. do otwórz nawias klamrowy.
Linia 10. x0 znak równości x1 średnik.
Linia 12. if otwórz nawias okrągły f otwórz nawias okrągły a zamknij nawias okrągły asterysk f otwórz nawias okrągły x0 zamknij nawias okrągły otwórz nawias ostrokątny 0 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 13. b znak równości x0 średnik.
Linia 14. zamknij nawias klamrowy.
Linia 15. else otwórz nawias klamrowy.
Linia 16. a znak równości x0 średnik.
Linia 17. zamknij nawias klamrowy.
Linia 19. x1 znak równości otwórz nawias okrągły a plus b zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 2 średnik.
Linia 20. zamknij nawias klamrowy.
Linia 21. while otwórz nawias okrągły Math kropka abs otwórz nawias okrągły x1 minus x0 zamknij nawias okrągły zamknij nawias ostrokątny epsilon zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 23. return x1 średnik.
Linia 24. zamknij nawias klamrowy.
Linia 26. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 27. int r znak równości 19 średnik.
Linia 28. double wynik znak równości bisekcja otwórz nawias okrągły 3 przecinek 3 kropka 5 przecinek 0 kropka 00001 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 29. double pole znak równości wynik asterysk r asterysk r średnik.
Linia 30. int zaokraglenie znak równości otwórz nawias okrągły int zamknij nawias okrągły otwórz nawias okrągły pole asterysk 1000 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 31. System kropka out kropka print otwórz nawias okrągły zaokraglenie prawy ukośnik 1000 plus cudzysłów kropka cudzysłów plus zaokraglenie procent 1000 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 32. zamknij nawias klamrowy.
Linia 33. zamknij nawias klamrowy.