1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the words with their translations.

Połącz wyrazy z ich tłumaczeniami.

RvxTKpufo95xQ
protractor Możliwe odpowiedzi: 1. szkło powiekszające, 2. kalkulator, 3. taśma klejąca, 4. kątomierz, 5. karteczki samoprzylepne magnifying glass Możliwe odpowiedzi: 1. szkło powiekszające, 2. kalkulator, 3. taśma klejąca, 4. kątomierz, 5. karteczki samoprzylepne calculator Możliwe odpowiedzi: 1. szkło powiekszające, 2. kalkulator, 3. taśma klejąca, 4. kątomierz, 5. karteczki samoprzylepne sticky notes Możliwe odpowiedzi: 1. szkło powiekszające, 2. kalkulator, 3. taśma klejąca, 4. kątomierz, 5. karteczki samoprzylepne sellotape Możliwe odpowiedzi: 1. szkło powiekszające, 2. kalkulator, 3. taśma klejąca, 4. kątomierz, 5. karteczki samoprzylepne
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
11
Exercise 1

Drag the words to match them with pictures.

Przeciągnij wyrazy, aby połączyć je w pary z ilustracjami.

RA1xH3aXkZGHX
Źródło: Marco Verch, dostępny w internecie: https://pixabay.com/ [dostęp 28.10.2021], https://unsplash.com/ [dostęp 28.10.2021], https://www.flickr.com/ [dostęp 28.10.2021], domena publiczna.
1
Exercise 2

Complete the crossword. What's the hidden word?

Rozwiąż krzyżówkę. Jakie jest ukryte słowo?

Rr9mdwa4LoE52
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Things., 2. You write with it, it can be black or blue., 3. You write and draw with it, you can erase it., 4. Picture., 5. Friends from your class.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Match the sentences with the correct endings.

Połącz zdania z ich poprawnymi zakończeniami.

RERfFowU924AK
You need a ruler and a protractor in Możliwe odpowiedzi: 1. broken crayons., 2. a maths class., 3. models., 4. spine., 5. is where you keep your drawings., 6. makes things bigger., 7. an art class. You can use crayons in Możliwe odpowiedzi: 1. broken crayons., 2. a maths class., 3. models., 4. spine., 5. is where you keep your drawings., 6. makes things bigger., 7. an art class. A magnifying glass Możliwe odpowiedzi: 1. broken crayons., 2. a maths class., 3. models., 4. spine., 5. is where you keep your drawings., 6. makes things bigger., 7. an art class. A folder Możliwe odpowiedzi: 1. broken crayons., 2. a maths class., 3. models., 4. spine., 5. is where you keep your drawings., 6. makes things bigger., 7. an art class. A heavy school bag is bad for your Możliwe odpowiedzi: 1. broken crayons., 2. a maths class., 3. models., 4. spine., 5. is where you keep your drawings., 6. makes things bigger., 7. an art class. You can use old school supplies to create Możliwe odpowiedzi: 1. broken crayons., 2. a maths class., 3. models., 4. spine., 5. is where you keep your drawings., 6. makes things bigger., 7. an art class. You need a sharpener for your Możliwe odpowiedzi: 1. broken crayons., 2. a maths class., 3. models., 4. spine., 5. is where you keep your drawings., 6. makes things bigger., 7. an art class.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Read the text below. From the words given, choose those that best fit gaps 4.1–4.3. Drag the right letter (A–F) next to the gap number. Beware! Three words don’t fit any gap.

Przeczytaj tekst. Spośród podanych wyrazów wybierz te, które pasują do luk 4.1.–4.3. Przeciągnij odpowiednią literę (A–F) i umieść ją obok numeru danej luki. Uwaga! Trzy wyrazy nie pasują do żadnej z luk.

R15HPSabXlFxM
A. notes      B. away      C. corridor      D. tape      E. bin      F. display

Don’t throw 4.1 1. E, 2. D, 3. B, 4. C, 5. F, 6. A old school supplies. You can use them in an art class. For example, take glue sticks and sticky 4.2 1. E, 2. D, 3. B, 4. C, 5. F, 6. A to create a model of a forest. Then, the school can put it on 4.3 1. E, 2. D, 3. B, 4. C, 5. F, 6. A.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

Drag the words below to the correct places. There is one extra word which you do not need.

Przeciągnij podane wyrazy w odpowiednie miejsca. Jeden wyraz nie pasuje do żadnej luki.What can you keep in a school bag? Give three examples. Pick one of the objects and explain what you use it for. Your answer should be two sentences long.

R1VWfE9ywQF8n
1. Don’t throw away 1. dried, 2. rubbish, 3. out, 4. apart, 5. case, 6. sort out highlighters.
2. The stones are sticking 1. dried, 2. rubbish, 3. out, 4. apart, 5. case, 6. sort of the lake.
3. Nothing of that 1. dried, 2. rubbish, 3. out, 4. apart, 5. case, 6. sort!
4. I put all my pens in the pencil 1. dried, 2. rubbish, 3. out, 4. apart, 5. case, 6. sort.
5. Our model fell 1. dried, 2. rubbish, 3. out, 4. apart, 5. case, 6. sort while on display.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

What can you keep in a school bag? Give three examples. Pick one of the objects and explain what you use it for. Your answer should be two sentences long.

Co możesz mieć w szkolnym plecaku? Podaj trzy przykłady. Wybierz jeden przedmiot i wyjaśnij, do czego go używasz. Twoja odpowiedź powinna mieć długość 2 zdań.

R1KBeP9XbfZTA
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Solve the puzzle and answer the question.

Ułóż puzzle i odpowiedz na pytanie.

RqP3iySDRGaZ5
Źródło: dostępny w internecie: https://freepik.com/ [dostęp 15.03.2022], domena publiczna.

What’s the object in the picture and what can you keep there? Give three examples. Pick one of the objects in it and explain what you use it for. Your answer should be three sentences long.

RQsR3qrRtZM4S
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Give one‑sentence answer to the questions below.

Odpowiedz na pytania jednym zdaniem.

  1. What school supplies do you keep in your pencil case?

  2. Which school supplies do you use for your maths lessons?

  3. Which school supplies can you use in the Creative Club?

R1FAvHhNTjD3I
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

Write an email about an art club at school to a friend from England. In the email:

  • inform him/her what you do in the club;

  • describe how you use the unnecessary and broken supplies;

  • write about the school display.

Your email shouldn't be longer than 50 words.

Napisz do przyjaciela/przyjaciółki z Anglii e‑mail na temat kółka plastycznego. W liście:

  • poinformuj go/ją, co robisz na zajęciach;

  • napisz, jak wykorzystujesz niepotrzebne lub zepsute przybory szkolne;

  • napisz o szkolnej wystawie.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

R1AtMwVtdZCmI
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.