Sprawdź się
Zapoznaj się z danymi na wykresie i wykonaj ćwiczenie.
Przyporządkuj wymienione mechanizmy i sposoby postępowania do odpowiednich kategorii.
perswazja, wykład, eksperyment myślowy, kara, internalizacja, ostracyzm
socjalizacja | |
---|---|
kontrola społeczna |
Zdecyduj, które stwierdzenia są prawdziwe, a które fałszywe.
Stwierdzenie | Prawda | Fałsz |
Restrykcje są przejawem szacunku, jaki żywimy wobec innych osób. | □ | □ |
Najbardziej aktywną rolę w socjalizacji wtórnej jednostki pełnią jego rodzice. | □ | □ |
„Ojciec założyciel” to jedna z ról pełnionych w systemie kontroli społecznej. | □ | □ |
Jednostka przyswaja sobie normy i wartości nie tylko w trakcie socjalizacji, ale również w trakcie kontrsocjalizacji. | □ | □ |
Egzamin poprawkowy to przykład resocjalizacji. | □ | □ |
Tożsamość społeczna charakteryzuje jednostkę, a nie ich zbiór. | □ | □ |
Zapoznaj się z grafiką i wykonaj zadanie.
Zapoznaj się z opisem grafiki i wykonaj zadanie.
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj zadanie.
7 wartości, których możemy uczyć się od dzieci[Naśladować powinniśmy] Tego, któremu nie towarzyszy myśl z tyłu głowy: „nie uda się”, „szkoda czasu, i tak nikt tego nie doceni”, „jak by to zrobić jeszcze lepiej”. [Próbować] Eksperymentowania dla eksperymentowania. Dla zaspokojenia potrzeby ciekawości. Dzieci biorą mąkę, wodę, farbę i powstaje masa, którą pociecha jest wysmarowana od dołu do góry, a buzia uśmiechnięta od ucha do ucha. Dorosły bierze kartkę i ołówek, by policzyć, przeliczyć, podzielić, pomnożyć i na koniec przekląć pod nosem, bo mąka się właśnie skończyła. Nieraz zazdrościłam dzieciom zaufania do swojej siły sprawczej. I tego przekonania, że „mogę to zrobić”, „umiem, potrafię”, że „jestem wystarczająco duży”.
Zapoznaj się z pierwszą stroną dokumentu i wykonaj zadanie.