Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RvH7dBSNtCHIp1
Ćwiczenie 1
Uzupełnij odpowiednio treść opisującą proces projektowania struktury bazy danych: Projektowanie konceptualno-logiczne 1. anomalie, 2. powiązania, 3. atrybutów, 4. kluczy, 5. redundancji, 6. obiektów, 7. modelu, 8. encją danych polega na dokonaniu analizy symulowanej rzeczywistości pod kątem istnienia dających się wyróżnić 1. anomalie, 2. powiązania, 3. atrybutów, 4. kluczy, 5. redundancji, 6. obiektów, 7. modelu, 8. encją, opisanych z użyciem właściwych dla nich, użytecznych w symulacji 1. anomalie, 2. powiązania, 3. atrybutów, 4. kluczy, 5. redundancji, 6. obiektów, 7. modelu, 8. encją. Pełen ich zestaw nazywamy 1. anomalie, 2. powiązania, 3. atrybutów, 4. kluczy, 5. redundancji, 6. obiektów, 7. modelu, 8. encją, czyli klasą. Natomiast występujące 1. anomalie, 2. powiązania, 3. atrybutów, 4. kluczy, 5. redundancji, 6. obiektów, 7. modelu, 8. encją logiczne pomiędzy atrybutami obiektów tworzymy z zastosowaniem 1. anomalie, 2. powiązania, 3. atrybutów, 4. kluczy, 5. redundancji, 6. obiektów, 7. modelu, 8. encją podstawowych oraz obcych.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RuG5k0JGmpFNN1
Ćwiczenie 2
Czym różni się etap fizycznego projektowania bazy danych, od etapu konceptualno - logicznego? Możliwe odpowiedzi: 1. Polega na implementacji modelu w wybranym oprogramowaniu DBMS, 2. Na tym etapie nie uwzględnia się istniejących powiązań logicznych pomiędzy atrybutami obiektów, 3. Polega na wykonaniu fizycznym jedynie tabel z atrybutami w kolumnach, bez przypisywania im wybranych typów danych, 4. Na tym etapie nie uwzględnia się w modelu obiektów abstrakcyjnych, a jedynie te obiekty, które posiadają fizyczną reprezentację w symulowanym świecie
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RtqvkLvHSwh7E2
Ćwiczenie 3
Połącz w pary wybrane terminy z przedstawionymi poniżej definicjami w taki sposób, aby każdy opis poprawnie charakteryzował przeznaczenie wszystkich pojęć obiekt Możliwe odpowiedzi: 1. właściwość, cecha abstrakcyjnego lub fizycznego bytu, 2. do jego zdefiniowania w modelu relacyjnym używa się klucza podstawowego i obcego, 3. dający się wyróżnić element symulowanego świata, 4. zestaw kolumn, opisujący wszystkie istotne w symulacji cechy bytu, 5. warunek, który uwzględniamy np. w zapytaniu wybierającym atrybut Możliwe odpowiedzi: 1. właściwość, cecha abstrakcyjnego lub fizycznego bytu, 2. do jego zdefiniowania w modelu relacyjnym używa się klucza podstawowego i obcego, 3. dający się wyróżnić element symulowanego świata, 4. zestaw kolumn, opisujący wszystkie istotne w symulacji cechy bytu, 5. warunek, który uwzględniamy np. w zapytaniu wybierającym powiązanie Możliwe odpowiedzi: 1. właściwość, cecha abstrakcyjnego lub fizycznego bytu, 2. do jego zdefiniowania w modelu relacyjnym używa się klucza podstawowego i obcego, 3. dający się wyróżnić element symulowanego świata, 4. zestaw kolumn, opisujący wszystkie istotne w symulacji cechy bytu, 5. warunek, który uwzględniamy np. w zapytaniu wybierającym kryterium Możliwe odpowiedzi: 1. właściwość, cecha abstrakcyjnego lub fizycznego bytu, 2. do jego zdefiniowania w modelu relacyjnym używa się klucza podstawowego i obcego, 3. dający się wyróżnić element symulowanego świata, 4. zestaw kolumn, opisujący wszystkie istotne w symulacji cechy bytu, 5. warunek, który uwzględniamy np. w zapytaniu wybierającym encja Możliwe odpowiedzi: 1. właściwość, cecha abstrakcyjnego lub fizycznego bytu, 2. do jego zdefiniowania w modelu relacyjnym używa się klucza podstawowego i obcego, 3. dający się wyróżnić element symulowanego świata, 4. zestaw kolumn, opisujący wszystkie istotne w symulacji cechy bytu, 5. warunek, który uwzględniamy np. w zapytaniu wybierającym
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RUftTaMxeurrD2
Ćwiczenie 4
Podaj właściwą kolejność realizowania poszczególnych etapów tworzenia modelu: Elementy do uszeregowania: 1. Określenie typów danych dla każdej kolumny w wybranym DBMS, 2. Przypisanie zestawu atrybutów (encja), 3. Wyróżnienie istniejących obiektów, 4. Zdefiniowanie powiązań pomiędzy atrybutami z użyciem kluczy, 5. Wprowadzanie wartości atrybutów do rekordów w wybranym DBMS
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ru9HFtoA9YSDN2
Ćwiczenie 5
Które z poniższych działań NIE stanowi celu przeprowadzania procesu normalizacji modelu? Możliwe odpowiedzi: 1. zapobieganie utracie integralności danych, 2. wykrywanie anomalii wstawiania, modyfikacji i usuwania danych, 3. unikanie niepotrzebnej redundancji danych, 4. określenie wersji parametrycznych kwerend wybierających
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1Tb66IYRA6IH3
Ćwiczenie 6
Przypisz do odpowiedniej grupy następujące zapytania skierowane do udostępnionej w lekcji bazy danych dziennika szkolnego: Kwerendy wybierające Możliwe odpowiedzi: 1. zestawienie tylko jedynek wystawionych przez nauczyciela geografii, 2. wyświetlenie zdobytych w całej szkole piątek z chemii, 3. wypisanie alfabetycznej listy uczniów dla dowolnej, podanej przez nauczyciela nazwy klasy, 4. znalezienie ocen z każdego przedmiotu dla uczniów z klasy 2c, 5. pokazanie nazwisk uczniów, rozpoczynających się na podaną z klawiatury literę alfabetu Kwerendy parametryczne Możliwe odpowiedzi: 1. zestawienie tylko jedynek wystawionych przez nauczyciela geografii, 2. wyświetlenie zdobytych w całej szkole piątek z chemii, 3. wypisanie alfabetycznej listy uczniów dla dowolnej, podanej przez nauczyciela nazwy klasy, 4. znalezienie ocen z każdego przedmiotu dla uczniów z klasy 2c, 5. pokazanie nazwisk uczniów, rozpoczynających się na podaną z klawiatury literę alfabetu
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1JLYymokDq9p3
Ćwiczenie 7
Użycie których operatorów powoduje w MS Access ustanowienie wartości kryterium jako parametru kwerendy? Możliwe odpowiedzi: 1. Nawiasów kwadratowych: [ ], 2. Nawiasów okrągłych: ( ), 3. Nawiasów klamrowych: { }, 4. Nawiasów ostrych: < >
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rhe2D4OJ6Ohd83
Ćwiczenie 8
Połącz w pary występujące w MS Access widoki kwerendy z właściwym ich zastosowaniem: Widok projektu Możliwe odpowiedzi: 1. wypisanie wyników działania kwerendy, 2. wyświetlenie kodu źródłowego zapytania, 3. zmiana wartości kryterium atrybutu Widok SQL Możliwe odpowiedzi: 1. wypisanie wyników działania kwerendy, 2. wyświetlenie kodu źródłowego zapytania, 3. zmiana wartości kryterium atrybutu Widok arkusza danych Możliwe odpowiedzi: 1. wypisanie wyników działania kwerendy, 2. wyświetlenie kodu źródłowego zapytania, 3. zmiana wartości kryterium atrybutu
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.