Sprawdź się
Zadanie 2. Przyjazne znaki
Dwa znaki traktujemy jako przyjazne, gdy sąsiadują ze sobą w ciągu znaków i w alfabecie angielskim (A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K,L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z) ich odległość od siebie wynosi 15 znaków. Plik napisy.txt
zawiera 1000 wierszy, w każdym znajduje się po jednym słowie składającym się z dużych liter alfabetu angielskiego.
Napisz program, który wśród danych z pliku napisy.txt
wyszuka wyrazy zawierające co najmniej jedną parę przyjaznych znaków i zapisze te wyrazy do pliku przyjazne.txt
. Każdy wyraz należy zapisać w osobnej linii.
Do oceny oddajesz:
plik
przyjazne.txt
zawierający odpowiedź do zadania;plik(i) zawierający(e) kod źródłowy twojego programu.
Przedstaw rozwiązanie zadania w postaci programu w języku C++, Java lub Python. Zadbaj o prawidłowe wczytanie danych z pliku tekstowego do swojego programu. Odpowiedź do zadania dla danych z pliku znajdziesz pod sekcją ćwiczeń.
JĘZYK C++
JĘZYK JAVA
JĘZYK PYTHON
Odpowiedzi do zadania:
Plik przyjazne.txt
:
Zadanie 3. Literka P
W kulturze mieszkańców Bajtocji litera P uważana jest za symbol wszystkich nieszczęść i katastrof naturalnych. W tym roku ogłoszono konkurs na nazwę głównego placu w stolicy kraju. Niestety, wiele ze zgłoszeń zawierało pechową literę P. Zgłoszenia składają się z dużych liter alfabetu angielskiego i zostały zamieszczone w pliku konkurs.txt
, każdy wyraz zapisano w osobnej linii.
Napisz program, który spośród danych z pliku konkurs.txt
wyszuka wszystkie nazwy zawierające literę P, następnie usunie jej pierwsze wystąpienie z danej nazwy i zmodyfikowaną wersję zapisze do pliku przesady.txt
, każdy wyraz w osobnej linii.
Do oceny oddajesz:
plik
przesady.txt
zawierający odpowiedź do zadania;plik(i) zawierający(e) kod źródłowy twojego programu.
Przedstaw rozwiązanie zadania w postaci programu w języku C++, Java lub Python. Zadbaj o prawidłowe wczytanie danych z pliku tekstowego do swojego programu. Odpowiedź do zadania dla danych z pliku znajdziesz pod sekcją ćwiczeń.
JĘZYK C++
JĘZYK JAVA
JĘZYK PYTHON
Odpowiedzi do zadania:
Plik przesady.txt
: