1
Afficher les exercices&nbsp:
1
Activité 1

Les couverts ou la vaisselle ? Classe les mots dans la bonne catégorie.

Sztućce czy naczynia? Pogrupuj słowa.

R16p0FD6wvAum
LES COUVERTS Możliwe odpowiedzi: 1. un gobelet, 2. un bol, 3. un couteau, 4. une fourchette, 5. une coupe, 6. une cuillère, 7. une assiette LA VAISSELLE Możliwe odpowiedzi: 1. un gobelet, 2. un bol, 3. un couteau, 4. une fourchette, 5. une coupe, 6. une cuillère, 7. une assiette
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
11
Activité 2

Fais les mots‑croisés et après, coche l’illustration qui correspond au mot obtenu.

Rozwiąż krzyżówkę, a następnie zaznacz ilustrację, która przedstawia otrzymane słowo.

R198YIOS2lqFi
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1XC9KYoNWXCT
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Forme des mots à partir des lettres données

Utwórz słowa z podanych liter.

R1DSvWy7jV3z4
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RlyH3L6cxxBvb
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RYMG57FamOwNA
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1ZGY9NBihp3e
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R12efu9ysqwZX
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1a8HqQiX53sv
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
11
Activité 3

Associe les descriptions à la bonne photo.

Połącz opisy z właściwą fotografią.

RyCyTGuBY47IB
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Rétablis l'ordre des mots dans les phrases.

Uporządkuj słowa w zdaniach.

Ruf17FqcYYnm9
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1Vnmtg8ZB20T
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RAr3bq8njkWVL
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R13Meq3b4jaYD
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1ZHLMAxIcH47
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Activité 4

Fais correspondre les prépositions au sens contraire.

Połącz przyimki o przeciwnym znaczeniu.

RxrDa8Oe9lPqd1
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
21
Activité 5

Coche la description qui correspond à la photo.

Zaznacz opis pasujący do fotografii.

RfKdjXqqdpxPs
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Complète le texte avec les éléments donnés.

Wstaw w odpowiednie miejsce podane elementy.

R1HPKaJQfUsFY
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
21
Activité 6

Coche la photo qui correspond à l'enregistrement.

Zaznacz fotografię, która odpowiada nagraniu.

R1StZPXcGsFRW
Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 2, 3. 3, 4. 4
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Lis le texte et coche les couverts dans le texte.

Przeczytaj tekst i zaznacz wszystkie sztućce wymienione w tekście.

R8LVxfQ44dTT5
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
31
Activité 7

Prépare la description du couvert que tu vois sur la photo (60 mots au minimum).

Przygotuj opis nakrycia stołu, które widzisz na fotografii (przynajmniej 60 słów).

RbWrDOqoG63UD
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1d0bFjangh6R
(Uzupełnij).
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
31
Activité 7

Travaille avec le dictionnaire. Quels autres objets se trouvent sur la table ? Choisis les mots qui te semblent importants. Écris au moins 3 propositions.

Pracuj z słownikiem. Jakie inne przedmioty znajdują się na stole? Wybierz słowa, które wydają ci się ważne. Napisz co najmniej 3 propozycje.

R9GNRb2uxiBFx
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
31
Activité 8

Avec ton ami(e) français(e), vous parlez des arts de la table dans vos pays. Décris‑lui comment vous dressez la table pour le petit‑déjeuner dans ta famille (110 mots au minimum).

Z twoim francuskim przyjacielem / twoją francuską przyjaciółką rozmawiacie o sztuce nakrywania do stołu w waszych krajach. Opisz mu/jej, jak przygotowuje się stół do śniadania w twojej rodzinie (przynajmniej 110 słów).

RUc6cPGZUHGnO
(Uzupełnij).
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.