Sprawdź się
Les couverts ou la vaisselle ? Classe les mots dans la bonne catégorie.
Sztućce czy naczynia? Pogrupuj słowa.
Fais les mots‑croisés et après, coche l’illustration qui correspond au mot obtenu.
Rozwiąż krzyżówkę, a następnie zaznacz ilustrację, która przedstawia otrzymane słowo.
Forme des mots à partir des lettres données
Utwórz słowa z podanych liter.
Associe les descriptions à la bonne photo.
Połącz opisy z właściwą fotografią.
Rétablis l'ordre des mots dans les phrases.
Uporządkuj słowa w zdaniach.
Fais correspondre les prépositions au sens contraire.
Połącz przyimki o przeciwnym znaczeniu.
Coche la description qui correspond à la photo.
Zaznacz opis pasujący do fotografii.
Complète le texte avec les éléments donnés.
Wstaw w odpowiednie miejsce podane elementy.
Coche la photo qui correspond à l'enregistrement.
Zaznacz fotografię, która odpowiada nagraniu.
Lis le texte et coche les couverts dans le texte.
Przeczytaj tekst i zaznacz wszystkie sztućce wymienione w tekście.
Prépare la description du couvert que tu vois sur la photo (60 mots au minimum).
Przygotuj opis nakrycia stołu, które widzisz na fotografii (przynajmniej 60 słów).

Travaille avec le dictionnaire. Quels autres objets se trouvent sur la table ? Choisis les mots qui te semblent importants. Écris au moins 3 propositions.
Pracuj z słownikiem. Jakie inne przedmioty znajdują się na stole? Wybierz słowa, które wydają ci się ważne. Napisz co najmniej 3 propozycje.
Avec ton ami(e) français(e), vous parlez des arts de la table dans vos pays. Décris‑lui comment vous dressez la table pour le petit‑déjeuner dans ta famille (110 mots au minimum).
Z twoim francuskim przyjacielem / twoją francuską przyjaciółką rozmawiacie o sztuce nakrywania do stołu w waszych krajach. Opisz mu/jej, jak przygotowuje się stół do śniadania w twojej rodzinie (przynajmniej 110 słów).