Sprawdź się
Napisz program, który sprawdzi, czy podana liczba x
jest mniejsza od . Przetestuj jego działanie dla liczby x = 7
.
Specyfikacja:
Dane:
x
– liczba naturalna
Wynik:
Program wyświetla słowo: tak
, gdy liczba jest mniejsza od ; w przeciwnym przypadku program wypisuje słowo nie
.
x
jest dodatnia.
Podany kod:
1. public class Main {
2. public static void main (String [] args) {
3. int x = -3;
4.
5. // Tutaj dodaj kod. Program wypisuje "tak", jeżeli warunek zadania jest spełniony, lub "nie", w przeciwnym razie
6. // Do wypisywania, użyj funkcji: System.out.println();
7.
8. }
9. }Napisz program, który sprawdzi, czy podana liczba x
jest parzysta, większa od , ale mniejsza od .
Sprawdź jego działanie dla x = 73
.
Specyfikacja:
Dane:
x
– liczba naturalna dodatnia
Wynik:
Gdy liczba x
jest parzysta, większa od i mniejsza od , program wyświetla słowo: tak
; w przeciwnym przypadku program wyświetla słowo: nie
.
x
należy do przedziału (50,100).
Podany kod:
1. public class Main {
2. public static void main (String [] args) {
3. int x = 73;
4.
5. // Tutaj dodaj kod. Program wypisuje "tak", jeżeli warunek zadania jest spełniony, lub "nie", w przeciwnym razie
6. // Do wypisywania, użyj funkcji: System.out.println();
7. }
8. }Uczniowie pisali sprawdzian z informatyki, z którego mogli uzyskać maksymalnie punktów. Punktacja przedstawiała się następująco:
pkt – ndst
pkt – dop
pkt – dst
pkt – db
pkt – bdb
pkt – cel
Napisz program, który przypisze ocenę do podanej liczby punktów.
Przetestuj swoje rozwiązanie dla pkt.
Specyfikacja:
Dane:
punkty
– liczba naturalna
Wynik:
Program wyświetla, w zależności od liczby uzyskanych punków, jedno ze słów: ndst
, dop
, dst
, db
, bdb
lub cel
.
0–39 pkt – ndst
40–54 pkt – dop
55–69 pkt – dst
70–84 pkt – db
85–98 pkt – bdb
99–100 pkt – cel
Napisz program, który przypisze ocenę do podanej liczby punktów. Przetestuj jego działanie dla wartości zmiennej
punkty = 22
.Podany kod:
1. public class Main { 2. public static void main (String [] args) { 3. int punkty = 22; 4. 5. // Tutaj dodaj kod. 6. // Do wypisywania użyj funkcji: System.out.println(); 7. 8. } 9. }