1
Pokaż ćwiczenia:
RZver3fBO7L4j1
Ćwiczenie 1
Wstaw poszczególne elementy do odpowiednich grup, według których można je odpowiednio przedstawić za pomocą teorii grafów. Wierzchołki Możliwe odpowiedzi: 1. relacja znajomości, 2. sieć, 3. mapa, 4. osoba, 5. cząsteczka, 6. wiązanie chemiczne, 7. miasto jako punkt na mapie, 8. miasto jako sieć ulic, 9. węzeł, 10. schemat elektroniczny, 11. połączenie komunikacyjne Krawędzie Możliwe odpowiedzi: 1. relacja znajomości, 2. sieć, 3. mapa, 4. osoba, 5. cząsteczka, 6. wiązanie chemiczne, 7. miasto jako punkt na mapie, 8. miasto jako sieć ulic, 9. węzeł, 10. schemat elektroniczny, 11. połączenie komunikacyjne Grafy Możliwe odpowiedzi: 1. relacja znajomości, 2. sieć, 3. mapa, 4. osoba, 5. cząsteczka, 6. wiązanie chemiczne, 7. miasto jako punkt na mapie, 8. miasto jako sieć ulic, 9. węzeł, 10. schemat elektroniczny, 11. połączenie komunikacyjne
Rr1Ms9RCTcuGv21
Ćwiczenie 2
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
21
Ćwiczenie 3

Napisz funkcję sprawdzającą, czy w grafie reprezentowanym przez listę krawędzi istnieje przekazana jako parametr droga. Działanie programu przetestuj dla następujących danych:

Linia 1. krawedzie znak równości otwórz nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 2 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 1 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 4 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 2 przecinek 4 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 4 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy. Linia 2. droga1 znak równości otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 2 przecinek 4 przecinek 3 zamknij nawias kwadratowy. Linia 3. droga2 znak równości otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 2 przecinek 3 przecinek 4 zamknij nawias kwadratowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • krawedzie – tablica krawędzi w grafie składająca się z par liczb całkowitych

  • droga1 – tablica liczb całkowitych

  • droga2 – tablica liczb całkowitych

Wynik:

Program wypisuje True, jeśli droga istnieje, lub False, jeśli nie istnieje.

Przykładowe wyjście:

Linia 1. True. Linia 2. False.
RqMr1MNGlEEaB
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
31
Ćwiczenie 4

Uzupełnij brakujący kod metody znajdz_krawedz(wierzcholek1, wierzcholek2) w klasie Graf, która sprawdzi, czy w grafie istnieje krawędź łącząca dane wierzchołki. Działanie programu przetestuj dla podanego w kodzie grafu graf i trzech par wierzchołków wierzcholek1wierzcholek2:

  • 1, 3

  • 5, 4

  • 2, 4

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • graf – podany graf; obiekt klasy Graf

  • wierzcholek1, wierzcholek2 – wierzchołki grafu; liczby naturalne

Wynik:

Program wypisuje indeksy szukanych krawędzi, jeśli zostanie znaleziona krawędź łącząca dwa wierzchołki, lub -1, jeśli nie ma między nimi połączenia.

Przykładowe wyjście:

Linia 1. 1. Linia 2. 5. Linia 3. minus 1.
R1c1DmCwNX4RV1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
21
Ćwiczenie 5

Napisz funkcję, która wypisze listę wierzchołków grafu wraz ze wszystkimi ich sąsiadami. Działanie programu przetestuj dla następujących danych:

Linia 1. krawedzie znak równości otwórz nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 2 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 3 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 2 przecinek 3 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 4 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 5 przecinek 1 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 5 przecinek 3 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 5 przecinek 6 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy. Linia 2. wierzcholki znak równości otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 2 przecinek 3 przecinek 4 przecinek 5 przecinek 6 zamknij nawias kwadratowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • krawedzie – tablica krawędzi w grafie składająca się z par liczb całkowitych

  • wierzcholki – tablica wierzchołków w grafie; tablica liczb całkowitych

Wynik:

Program wypisuje w kolejnych wierszach indeksy wierzchołków oraz po dwukropku indeksy sąsiadów danego wierzchołka.

Przykładowe wyjście:

Linia 1. 1 dwukropek 2 3 5. Linia 2. 2 dwukropek 1 3. Linia 3. 3 dwukropek 1 2 4 5. Linia 4. 4 dwukropek 3. Linia 5. 5 dwukropek 1 3 6. Linia 6. 6 dwukropek 5.
R9osLgWctaFi3
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
21
Ćwiczenie 6

Zmodyfikuj funkcję wypisz_graf tak, aby program wypisywał stopnie kolejnych wierzchołków (stopień wierzchołka jest równy liczbie wszystkich krawędzi, dla których dany wierzchołek jest końcem lub początkiem). Graf reprezentowany jest przez listę krawędzi. Każdy wierzchołek może pojawić się tylko raz. Działanie programu przetestuj dla następujących danych:

Linia 1. krawedzie znak równości otwórz nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy 0 przecinek 6 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 2 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 3 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 2 przecinek 6 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 4 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 5 przecinek 1 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 5 przecinek 3 zamknij nawias kwadratowy przecinek otwórz nawias kwadratowy 5 przecinek 6 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy. Linia 2. wierzcholki znak równości otwórz nawias kwadratowy 0 przecinek 1 przecinek 2 przecinek 3 przecinek 4 przecinek 5 przecinek 6 zamknij nawias kwadratowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • krawedzie – tablica krawędzi w grafie składająca się z par liczb całkowitych

  • wierzcholki – tablica wierzchołków w grafie; tablica liczb całkowitych

Wynik:

Program wypisuje stopnie kolejnych wierzchołków.

Przykładowe wyjście:

Linia 1. 0 dwukropek 1. Linia 2. 1 dwukropek 3. Linia 3. 2 dwukropek 2. Linia 4. 3 dwukropek 3. Linia 5. 4 dwukropek 1. Linia 6. 5 dwukropek 3. Linia 7. 6 dwukropek 3.
R1e5SCm3OLYCR
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.