Sprawdź się
Jak zmienia się reaktywność wodorków typu soli w grupie układu okresowego wraz ze wzrostem liczby atomowej pierwiastka budującego wodorek?
1. , 2. , 3. , 4. , 5. 1. , 2. , 3. , 4. , 5.
1. , 2. , 3. , 4. , 5. 1. , 2. , 3. , 4. , 5.
Na podstawie poniższego schematu zapisz równania reakcji, których produktami są związki chemiczne oznaczone cyframi 1 i 2.
Wodorki typu soli wykazują właściwości zasadowe. Uzupełnij schemat doświadczenia tak, aby udowodnić właściwości zasadowe wodorków typu soli. Zapisz obserwacje i wnioski.
Ponadto zapisz równanie głównej reakcji oraz reakcję odpowiadającą za odczyn wodnego roztworu.
Napisz schemat tworzenia wiązania w wodorku strontu. Napisz, w jakim stosunku w krysztale wodorku strontu występują do siebie elementy budujące kryształ tego wodorku.
Przeprowadzono doświadczenie przedstawione poniższym schematem:
Zapoznaj się z opisem schematu doświadczenia.

Napisz wzory jonów, które znajdowały się w probówce po wprowadzeniu do niej .

