Uzupełnij tekst. W Polsce, jak we wszystkich państwach 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich, obowiązuje zasada (pluralizmu politycznego). Każda partia, której program jest zgodny z 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich, może zostać zarejestrowana przez sąd. Jednak w polskim parlamencie zasiadają przedstawiciele 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich komitetów wyborczych tworzonych przez 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich partii politycznych. Różnica między ilością komitetów i partii politycznych wynika z obowiązującego w Polsce 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich. Jest to 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich, który gwarantuje dużą 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich społeczeństwa w parlamencie. Głosy wyborców na mandaty parlamentarne przeliczane są zgodnie z 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich. Formuła ta preferuje 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich, dlatego małe partie, żeby wejść do parlamentu, tworzą 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich lub duże partie umieszczają na swoich listach przedstawicieli partii małych. Takie działania pomagają małym partiom wprowadzić do parlamentu swoich przedstawicieli. Wpływa to na 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich parlamentu. Innym powodem, który utrudnia wprowadzenie małych partii do parlamentu, jest występująca w polskim prawie 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich. Te rozwiązania prawne mają wpływ na decyzje wyborcze Polaków.
Uzupełnij tekst. W Polsce, jak we wszystkich państwach 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich, obowiązuje zasada (pluralizmu politycznego). Każda partia, której program jest zgodny z 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich, może zostać zarejestrowana przez sąd. Jednak w polskim parlamencie zasiadają przedstawiciele 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich komitetów wyborczych tworzonych przez 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich partii politycznych. Różnica między ilością komitetów i partii politycznych wynika z obowiązującego w Polsce 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich. Jest to 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich, który gwarantuje dużą 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich społeczeństwa w parlamencie. Głosy wyborców na mandaty parlamentarne przeliczane są zgodnie z 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich. Formuła ta preferuje 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich, dlatego małe partie, żeby wejść do parlamentu, tworzą 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich lub duże partie umieszczają na swoich listach przedstawicieli partii małych. Takie działania pomagają małym partiom wprowadzić do parlamentu swoich przedstawicieli. Wpływa to na 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich parlamentu. Innym powodem, który utrudnia wprowadzenie małych partii do parlamentu, jest występująca w polskim prawie 1. klauzula zaporowa, 2. 11, 3. polską konstytucją, 4. system większościowy, 5. klauzula wyporowa, 6. formułą Hare’a-Niemyera, 7. demokratycznych, 8. system proporcjonalny, 9. grupy partyjne, 10. ustroju, 11. koalicje wyborcze, 12. reprezentatywność, 13. wszystkie partie, 14. 5, 15. ustawą, 16. mniejszą reprezentatywność, 17. formułą D’Hondta, 18. 20, 19. duże partie, 20. 2, 21. rozpoznawalność, 22. systemu wyborczego, 23. większą reprezentatywność, 24. europejskich. Te rozwiązania prawne mają wpływ na decyzje wyborcze Polaków.