Sprawdź się
Orkiestra symfoniczna przygotowywała się do występu muzycznego. W skład orkiestry wchodzi 18 muzyków. Przed występem 1 muzyk zachorował, a kolejnym 2 popsuły się instrumenty. Ilu muzyków pozostało w orkiestrze? Zapisz działanie.tt30Orkiestra symfoniczna przygotowywała się do występu muzycznego. W skład orkiestry wchodzi 18 muzyków. Przed występem 1 muzyk zachorował, a kolejnym 2 popsuły się instrumenty. Ilu muzyków pozostało w orkiestrze? Zapisz działanie.

W orkiestrze miało grać 18 muzyków.
1 muzyk zachorował:
18 - 1 = 17
Zostało 17 muzyków, niestety dwóch muzyków ma zepsute instrumenty:
17 - 2 = 15
W jednym działaniu zapiszesz to tak: 18 - 1 - 2 =tt30.1W orkiestrze miało grać 18 muzyków.
1 muzyk zachorował:
18 - 1 = 17
Zostało 17 muzyków, niestety dwóch muzyków ma zepsute instrumenty:
17 - 2 = 15
W jednym działaniu zapiszesz to tak: 18 - 1 - 2 =
18 - 1 - 2 = 15
Odpowiedź: W orkiestrze pozostało 15 muzyków.tt30.218 - 1 - 2 = 15
Odpowiedź: W orkiestrze pozostało 15 muzyków.
Orkiestra w pierwszej części występu zagrała 4 utwory, a po krótkiej przerwie kolejne 5. Ile utworów wykonała orkiestra? Działanie i odpowiedź zapisz w zeszycie.tt31Orkiestra w pierwszej części występu zagrała 4 utwory, a po krótkiej przerwie kolejne 5. Ile utworów wykonała orkiestra? Działanie i odpowiedź zapisz w zeszycie.
Dodaj utwory wykonane podczas pierwszej i drugiej części koncertu.tt31.1Dodaj utwory wykonane podczas pierwszej i drugiej części koncertu.
5 + 4 = 9
Odpowiedź: Orkiestra wykonała 9 utworów.tt31.25 + 4 = 9
Odpowiedź: Orkiestra wykonała 9 utworów.
Oblicz w pamięci: 5 + 5, 10 - 4, 6 + 2, 8 - 8.tt32Oblicz w pamięci: 5 + 5, 10 - 4, 6 + 2, 8 - 8.
5 + 5 = 10
10 – 4 = 6
6 + 2 = 8
8 – 8 = 0tt32.15 + 5 = 10
10 – 4 = 6
6 + 2 = 8
8 – 8 = 0
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Uporządkuj liczby.tt33Uporządkuj liczby.
rosnąco:tt33arosnąco:
malejąco:tt34malejąco:
Uporządkować liczby rosnąco oznacza uporządkowanie ich od najmniejszej do największej.tt35Uporządkować liczby rosnąco oznacza uporządkowanie ich od najmniejszej do największej.
Uporządkować liczby malejąco oznacza uporządkowanie ich od największej do najmniejszej.tt36Uporządkować liczby malejąco oznacza uporządkowanie ich od największej do najmniejszej.
3, 5, 9, 12, 16, 18tt36.13, 5, 9, 12, 16, 18
19, 17, 14, 10, 7, 2tt36.1a19, 17, 14, 10, 7, 2
Wymień liczby mniejsze od 20, a większe od 12.tt37Wymień liczby mniejsze od 20, a większe od 12.
19, 18, 17, 16, 15, 14, 13tt38.119, 18, 17, 16, 15, 14, 13
Podaj wszystkie liczby większe od 1, a mniejsze od 7.tt39Podaj wszystkie liczby większe od 1, a mniejsze od 7.
Liczby większe od 1, a mniejsze od 7 to liczby 2, 3, 4, 5, 6.tt40Liczby większe od 1, a mniejsze od 7 to liczby 2, 3, 4, 5, 6.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Znajdź pary instrumentów.tt41Znajdź pary instrumentów.
WYKONAJ GITARĘ WEDŁUG INSTRUKCJI:tt42WYKONAJ GITARĘ WEDŁUG INSTRUKCJI:
Potrzebne materiały:tt42.1Potrzebne materiały:
pudełko prostokątne po chusteczkach higienicznych z otworem na środku,tt42.2pudełko prostokątne po chusteczkach higienicznych z otworem na środku,
tektura,tt42.3tektura,
nożyczki,tt42.4nożyczki,
6 gumek recepturek,tt42.56 gumek recepturek,
klej do papieru,tt42.6klej do papieru,
farby plakatowe i pędzel/papier,tt42.7farby plakatowe i pędzel/papier,
inne kolorowe materiały do ozdobienia gitary,tt42.8inne kolorowe materiały do ozdobienia gitary,
czarny flamaster,tt42.9czarny flamaster,
taśma klejąca dwustronna (opcjonalnie),tt42.10taśma klejąca dwustronna (opcjonalnie),
cyrkiel.tt42.11cyrkiel.
Sposób wykonania:tt42.12Sposób wykonania:
Pomaluj lub ozdób w dowolny sposób pudełko z otworem. Będzie to pudło gitary (pudło rezonansowe gitary).tt42.13Pomaluj lub ozdób w dowolny sposób pudełko z otworem. Będzie to pudło gitary (pudło rezonansowe gitary).
Z tektury wytnij pasek o bokach długości 4 na 32 centymetry oraz prostokąt o bokach długości 7 na 11 centymetrów, a następnie zaokrąglij rogi prostokąta. Na koniec wytnij 6 pasków o bokach długości 1 centymetr na 8 centymetrów.tt42.14Z tektury wytnij pasek o bokach długości 4 na 32 centymetry oraz prostokąt o bokach długości 7 na 11 centymetrów, a następnie zaokrąglij rogi prostokąta. Na koniec wytnij 6 pasków o bokach długości 1 centymetr na 8 centymetrów.
Połóż powstały prostokąt przed sobą tak, by krótsze boki stanowiły jego górę i dół.tt42.15Połóż powstały prostokąt przed sobą tak, by krótsze boki stanowiły jego górę i dół.
Przyklej do spodu tego prostokąta 6 małych pasków – trzy na jednym i trzy na drugim boku prostokąta, tak by połowa każdego paska wystawała na zewnątrz. Naklejane paski to stroiki, a część, na którą są one naklejane, to główka.tt42.16Przyklej do spodu tego prostokąta 6 małych pasków – trzy na jednym i trzy na drugim boku prostokąta, tak by połowa każdego paska wystawała na zewnątrz. Naklejane paski to stroiki, a część, na którą są one naklejane, to główka.
Główkę ułóż paskami do góry i przyklej do nich długi pasek (gryf). Powinien zasłonić paski, więc przyklej go ok. 1 centymetra od góry główki. Następnie pomaluj ten element gitary.tt42.17Główkę ułóż paskami do góry i przyklej do nich długi pasek (gryf). Powinien zasłonić paski, więc przyklej go ok. 1 centymetra od góry główki. Następnie pomaluj ten element gitary.
Na długim prostokącie narysuj czarnym flamastrem paski poziome.tt42.18Na długim prostokącie narysuj czarnym flamastrem paski poziome.
Na pudełko nałóż 6 gumek recepturek wzdłuż dłuższego boku.tt42.19Na pudełko nałóż 6 gumek recepturek wzdłuż dłuższego boku.
Dolną cześć długiego prostokąta (gryfu) zagnij na wysokości ok. 4 centymetrów i przyklej do boku pudełka. Najlepiej nakleić go na nałożone gumki.tt42.20Dolną cześć długiego prostokąta (gryfu) zagnij na wysokości ok. 4 centymetrów i przyklej do boku pudełka. Najlepiej nakleić go na nałożone gumki.
Poczekaj do wyschnięcia kleju.tt42.21Poczekaj do wyschnięcia kleju.
Miłej zabawy!tt42.22Miłej zabawy!
główka gitarygłówka gitarygłówka gitary
pudło rezonansowe gitarypudło rezonansowe gitarypudło rezonansowe gitary
stroikistroikistroiki
Opisz wygląd wymyślonej przez siebie gitary.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Du2suNqZF
Nagranie
główka gitaryRbXGGoyxRyC3Lgłówka gitary
element w kształcie prostokąta z zaokrąglonymi bokami, na którym umieszczone są stroikiR15A2cmY84RY1element w kształcie prostokąta z zaokrąglonymi bokami, na którym umieszczone są stroiki
pudło rezonansowe gitaryR1WqynEbgWj31pudło rezonansowe gitary
największa część w gitarze, z otworem. Pudło rezonansowe sprawia, że głośno słyszymy dźwięk gitaryR1C538zQiGXSEnajwiększa część w gitarze, z otworem. Pudło rezonansowe sprawia, że głośno słyszymy dźwięk gitary
stroikiRNm4VfZTHaprKstroiki
element instrumentów strunowych zamontowany najczęściej na główce, odpowiadający za strojenie (przez zwiększanie lub zmniejszanie napięcia strun)RwjDuMrGceHltelement instrumentów strunowych zamontowany najczęściej na główce, odpowiadający za strojenie (przez zwiększanie lub zmniejszanie napięcia strun)