Sprawdź się
Match the following words with their translations.
Połącz poniższe wyrazy z ich tłumaczeniami.
Search up, down, forward, backward, and on the diagonal to find the hidden words. To mark the word click its first and last letter in the grid below.
Znajdź poniższe wyrazy w wykreślance. Mogą być podane w pionie, poziomie, na ukos lub wspak. Aby zaznaczyć wyraz, kliknij na pierwszą i ostatnią literę w diagramie poniżej.
Complete the crossword to find the hidden word.
Uzupełnij krzyżówkę, żeby odkryć hasło.
Drag the words and expressions below to the correct places.
Przeciągnij wyrazy w odpowiednie miejsca.
- My shoes have really colourful 1. schedule, 2. shoelaces, 3. headbands, 4. languages, 5. servants.
- Prince William speaks two foreign 1. schedule, 2. shoelaces, 3. headbands, 4. languages, 5. servants: Welsh and Swahili.
- I love wearing 1. schedule, 2. shoelaces, 3. headbands, 4. languages, 5. servants. They look really pretty with my curly hair.
- It seems you have a very busy 1. schedule, 2. shoelaces, 3. headbands, 4. languages, 5. servants. Is it always like that?
- You don’t have 1. schedule, 2. shoelaces, 3. headbands, 4. languages, 5. servants in your house?
Fill in the gaps, type in the missing words in the sentences.
Uzupełnij luki brakującymi wyrazami.
Study the sentences. Then put the following fragments into the correct categories.
Zapoznaj się ze zdaniami. Następnie przyporządkuj poniższe fragmenty zdań do odpowiednich kategorii.
Read the sentences below and highlight modals with verbs in passive voice in blue and verbs in active voice in green.
Przeczytaj poniższe zdania i zaznacz na niebiesko frazy z czasownikami modalnymi w stronie biernej, a na zielono – w stronie czynnej.
Drag the following sentences to make logical pairs.
Przeciągnij zdania, aby utworzyć logiczne pary.
Put the following words in the correct order to make sentences
Ułóż poniższe wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby utworzyć poprawne zdania.
Answer the questions with two sentences.
Odpowiedz na pytania dwoma zdaniami.
What do you do in the morning?
What does the King need to do after he answers letters from fans?
You are a student of a school which was visited by The Princess of Wales. Write an email to an English speaking friend about it.
inform them why the Princess visited your school;
describe what her kids do every day;
say what rules Royal Kids have to follow.
Jesteś uczniem szkoły, którą odwiedziła Księżna Walii. W e‑mailu do kolegi/koleżanki z Anglii:
poinformuj, z jakiej okazji księżna odwiedziła twoją szkołę;
opowiedz, co jej dzieci robią na co dzień;
napisz, jakich zasad dzieci królewskie muszą się pilnować.