11
Pokaż ćwiczenia:
21
Ćwiczenie 1

Napisz program sortujący pozycyjnie tak, aby cyfry na kolejnych pozycjach były sortowane metodą sortowania przez wstawianie. Zbiór ma być posortowany nierosnąco.

Przetestuj działanie programu dla zbioru {5000, 23, 567, 34909, 2, 98, 1010, 8, 90}.

Specyfikacja:

Dane:

  • dane[] – jednowymiarowa tablica liczb całkowitych; liczby do posortowania

  • liczbaElementow – liczba naturalna; liczba elementów umieszczonych w tablicy dane

  • liczbaCyfr – liczba naturalna dodatnia; liczba cyfr tworzących największą liczbę z tablicy dane

Wynik:

  • dane – posortowana nierosnąco tablica liczb całkowitych

RhlXpMwOO4bRu
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
31
Ćwiczenie 2

Zawodnicy dwóch drużyn rywalizowali w pewnej konkurencji, której celem było uzyskanie jak najmniejszej liczby punktów. W każdym etapie można było zdobyć liczbę punktów będącą naturalną potęgą liczby 10. Okazało się, że zawodnicy drużyny A uzyskali parzyste miejsca w rywalizacji, a zawodnicy drużyny B zdobyli miejsca nieparzyste. Ile punktów drużyna A powinna stracić, aby doszło do remisu w klasyfikacji drużynowej? Napisz program wyświetlający różnicę punktową między drużyną A i B. Zauważ, że liczby w zbiorze składają się wyłącznie z cyfr 0 i 1. Cyfry na kolejnych pozycjach posortuj, używając algorytmu sortowania przez zliczanie.

Przetestuj działanie programu dla następujących wyników {1000, 110010, 100001, 11, 10, 101, 1010, 0, 1100110, 1}.

Specyfikacja:

Dane:

  • dane[] – jednowymiarowa tablica liczb całkowitych; liczby do posortowania

  • liczbaElementow – liczba naturalna; liczba elementów umieszczonych w tablicy dane

  • liczbaCyfr – liczba naturalna dodatnia; liczba cyfr tworzących największą liczbę z tablicy dane

Wynik:

  • roznica – liczba całkowita

R1H1nodN5Duu9
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.