1
Show exercises:
2
Exercise 1

Find the words. Search up, down, forward, backward, and on the diagonal to find the hidden words.

Znajdź wyrazy. Szukaj pionowo, poziomo, w przód i w tył oraz na ukos, aby odnaleźć ukryte wyrazy.

R1R9Bf03Kitw4
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1

Match the words with their Polish translations.

Dopasuj słowa do ich polskich tłumaczeń.

RSFDwkk3NmP3P
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 2

Drag the following words to make correct phrases.

Przeciągnij poniższe wyrazy, aby utworzyć poprawne wyrażenia.

RPDgX6hJSALzQ
landline Możliwe odpowiedzi: 1. phones, 2. messaging, 3. a company, 4. experiments, 5. messages, 6. life battery Możliwe odpowiedzi: 1. phones, 2. messaging, 3. a company, 4. experiments, 5. messages, 6. life conduct Możliwe odpowiedzi: 1. phones, 2. messaging, 3. a company, 4. experiments, 5. messages, 6. life transmit Możliwe odpowiedzi: 1. phones, 2. messaging, 3. a company, 4. experiments, 5. messages, 6. life text Możliwe odpowiedzi: 1. phones, 2. messaging, 3. a company, 4. experiments, 5. messages, 6. life establish Możliwe odpowiedzi: 1. phones, 2. messaging, 3. a company, 4. experiments, 5. messages, 6. life
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Drag the words below to the correct places. (There are two extra words which you do not need.)

Przeciągnij podane wyrazy w odpowiednie luki. Dwa elementy nie będą ci potrzebne.

RatabTjGlaTfd
You probably didn’t realise that 1. transmit, 2. communicate, 3. invent, 4. voice, 5. long-distance, 6. deaf, 7. operate people helped to invent the telephone because Bell tried to 1. transmit, 2. communicate, 3. invent, 4. voice, 5. long-distance, 6. deaf, 7. operate with his mother and wife who couldn’t hear. Before phones, people used the telegraph to 1. transmit, 2. communicate, 3. invent, 4. voice, 5. long-distance, 6. deaf, 7. operate messages, but they could only send text, not 1. transmit, 2. communicate, 3. invent, 4. voice, 5. long-distance, 6. deaf, 7. operate. The first 1. transmit, 2. communicate, 3. invent, 4. voice, 5. long-distance, 6. deaf, 7. operate call was made between Dominion Telegraph Office in Brantford and Paris in Ontario, Canada.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Read the sentences and choose the correct answer.

Przeczytaj zdania i wybierz prawidłowe odpowiedzi.

R1Gt9MnIXXEjf
  1. I need a new caseselfie stick for my phone to protect it.
  2. This specific model is a bit too curiouspricey for me. I don’t have enough money.
  3. Do you know the exact sizeweight of your phone? No, but it’s very light.
  4. He developedestablished a passion for inventing new things.
  5. This phone has the most advancedobsolete memory. It’s super fast.
  6. The first mobile phone looked like a(n) operatorbrick, it was so big and heavy!
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 5

Read the questions and reactions.  Drag and drop the phrases to make correct sentences.

Przeczytaj pytania i reakcje. Przeciągnij i upuść wyrażenia, aby utworzyć poprawne zdania.

R1dgjmjpZZxfg
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Choose the right answer.

Wybierz poprawną odpowiedź.

R1RQ4u99yw3SE
1. What is the name of the phone using wires?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RP1SiWNVXfzVi
2. What do you call a photo you take of yourself?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rr4wsY9Ysv3dB
3. What do you call all the extra things that you can buy with your phone?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Answer the question.

Odpowiedz na pytanie.

  1. What are your favourite phone apps and why?

R17T1XJoizFHN
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

You have recently broken your mobile phone. Write an email to your friend in England. In the email: 

  • write what happened;

  • describe your visit to the mobile phone shop to get a new one;

  • ask your friend what mobile phone she uses and if she would recommend it.

Your email should be 50–120 words long.

Start like this:

Hi Sue. How is it...?

And finish like this:

Take care,

XYZ

Uszkodziłeś/uszkodziłaś swój telefon i musiałeś/musiałaś kupić nowy. Napisz do kolegi/koleżanki z Anglii e‑mail, w którym:

  • wyjaśnisz, w jakich okolicznościach uszkodziłeś/uszkodziłaś telefon;

  • opiszesz wizytę w sklepie z telefonami;

  • poprosisz o rekomendację dotyczącą zakupu nowego urządzenia.

Twoja wypowiedź powinna składać się z 50–120 wyrazów.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. E‑mail rozpocznij powitaniem: ,,Hi Sue. How is it...?'' i zakończ pozdrowieniem oraz podpisem: ,,Take care, XYZ''. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów (nie licząc słów podanych na początku i końcu wypowiedzi). Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty.

RhGR3Uy1Z5MWZ
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.