Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
11
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Napisz program, który do każdego elementu tablicy dodaje 10, a następnie wypisze jej zawartość tak, żeby poszczególne wartości były oddzielone pojedynczym znakiem odstępu. Swój program przetestuj dla następującej tablicy:

Linia 1. tablica otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy m zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy otwórz nawias klamrowy 543 przecinek 654 przecinek 432 przecinek 154 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 546 przecinek 765 przecinek 875 przecinek 532 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 342 przecinek 546 przecinek 87 przecinek 876 zamknij nawias klamrowy zamknij nawias klamrowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • tablica – tablica o wymiarach n x m; elementy tablicy to liczby całkowite

  • n – liczba naturalna dodatnia, liczba wierszy

  • m – liczba naturalna dodatnia; liczba kolumn

Wynik:

Na standardowym wyjściu wyświetlane są wierszami (wszystkie w jednej linii, oddzielone od siebie pojedynczym znakiem odstępu) wartości wszystkich komórek tablicy tablica.

R1DHidxoeTxQg
Przypomnij sobie tytuł abstraktu, wysłuchaj nagrania i spróbuj zaproponować własny temat dla dzisiejszej lekcji.
21
Ćwiczenie 2

Napisz program, który sprawdzi, czy dwie tablice zawierają te same wartości w identycznej kolejności. Program powinien wypisywać komunikat TAK, jeśli tablice zawierają te same wartości, lub NIE w przeciwnym przypadku Swój program przetestuj dla następujących tablic:

Linia 1. tablicaA otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy otwórz nawias klamrowy 543 przecinek 546 przecinek 764 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 235 przecinek 765 przecinek 976 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 123 przecinek 543 przecinek 675 zamknij nawias klamrowy zamknij nawias klamrowy. Linia 2. tablicaB otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy otwórz nawias klamrowy 543 przecinek 546 przecinek 764 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 235 przecinek 765 przecinek 976 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 123 przecinek 553 przecinek 675 zamknij nawias klamrowy zamknij nawias klamrowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • tablicaA – tablica o wymiarach n x m; elementy tablicy to liczby całkowite

  • tablicaB – tablica o wymiarach n x m; elementy tablicy to liczby całkowite

  • n – liczba naturalna dodatnia; liczba wierszy

  • m – liczba naturalna dodatnia; liczba kolumn

Wynik:

Na standardowym wyjściu wyświetlany jest komunikat TAK, jeśli tablice zawierają te same wartości, lub NIE w przeciwnym przypadku.

Rt0LuU2x2tEPJ
Wysłuchaj nagrań słówek w słowniczku i naucz się ich prawidłowej wymowy.
31
Ćwiczenie 3

Napisz program, który wypełni tablicę macierzWynik w opisany sposób, a następnie ją wypisze.

Dane są dwie tablice: macierzA, macierzB o wymiarach n x m. Tablice reprezentują macierze. Chcemy utworzyć trzecią macierz macierzWynik o takich samych wymiarach. Zostanie ona wypełniona w ten sposób, że dla każdych zachodzi równość:

Swój program przetestuj dla następujących macierzy:

Linia 1. macierzA otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy m zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy otwórz nawias klamrowy 346 przecinek 654 przecinek 865 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 243 przecinek 765 przecinek 869 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 543 przecinek 758 przecinek 865 zamknij nawias klamrowy zamknij nawias klamrowy. Linia 2. macierzB otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy m zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy otwórz nawias klamrowy 123 przecinek 765 przecinek 867 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 356 przecinek 543 przecinek 235 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 649 przecinek 535 przecinek 654 zamknij nawias klamrowy zamknij nawias klamrowy.

Wynik dla podanych macierzy:

Linia 1. 346 765 867. Linia 2. 356 765 869. Linia 3. 649 758 865.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • macierzA – tablica o wymiarach n x m; elementy tablicy to liczby całkowite

  • macierzB – tablica o wymiarach n x m; elementy tablicy to liczby całkowite

  • n – liczba naturalna dodatnia; liczba wierszy

  • m – liczba naturalna dodatnia; liczba kolumn

Wynik:

Na standardowym wyjściu wyświetlana jest zawartość tablicy macierzWynik, utworzonej w opisany wyżej sposób (każdy wiersz macierzy w osobnej linii, wartości w wierszu oddzielone pojedynczym znakiem odstępu).

R1D7P1slmdv5a
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem abstraktu.