Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji - Status of women in western world

1. Cele lekcji

a. Wiadomości
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze strukturą eseju traktującego o sytuacji kobiet we współczesnym zachodnim świecie. Lekcja przybliża słownictwo związane z takim tematem. Praca z tekstem czytanym umożliwia uczestnikom zajęć poznanie ciekawych, różnorodnych i często spotykanych sformułowań, przydatnych w dyskusji na podany temat, a dalsze ćwiczenia pomagają rozbudować zasób słownictwa. Przeprowadzona w trakcie lekcji rozmowa pomaga uczniom zebrać odpowiednie słownictwo, które pomoże im wyrazić swoją opinię na omawiany temat.

b. Umiejętności
Uczniowie ćwiczą rozumienie tekstu czytanego (zarówno czytanie w celu zrozumienia ogólnej treści artykułu, jak i czytanie ze zrozumieniem szczegółów). Uzupełniając tekst podanymi słowami, uczniowie opanowują umiejętność konstruowania bogatych w słownictwo zdań złożonych.
Ćwiczona jest również umiejętność mówienia - w drugiej części lekcji uczniowie biorą udział w dyskusji. Podzieleni na dwie grupy przygotowują, a następnie prezentują swoje argumenty na zadany temat. Tym sposobem ćwiczą nie tylko umiejętność porozumiewania się w grupie, lecz także - wykonywania prezentacji i samodzielnego mówienia przed większą publicznością.

2. Metoda i forma pracy

W pierwszej części lekcji uczniowie pracują samodzielnie - uzupełniają tekst „Status of women in western world” (zawarty w karcie pracy ucznia) podanymi słowami. Uczniowie poznają nowe sformułowania dotyczące omawianego problemu. Następnie uczestnicy zajęć pracują w kilkuosobowych grupach - przygotowują argumenty potrzebne im do wyrażenia swojej opinii na zadany temat. Zbierają argumenty dotyczące zarówno ważności roli kobiet we współczesnym świecie, jak i ewentualnego zwiększenia lub zmniejszenia tej roli.

3. Środki dydaktyczne

a. Ćwiczenie zawarte w karcie pracy ucznia: tekst do przeczytania - „Status of women in western world”, w którym uczniowie uzupełniają luki podanymi słowami.
b. Szablon do pracy z uczniem - zawiera klucz odpowiedzi do karty pracy ucznia - tekst z uzupełnionymi lukami.

4. Przebieg lekcji

a. Faza przygotowawcza
Nauczyciel wprowadza uczniów w temat. Pyta, co wiedzą o roli kobiety we współczesnym świecie, jak zmieniła się ta rola w ostatnim czasie i co na tę zmianę wpłynęło.

b. Faza realizacyjna
READING FOR THE GIST - Uczniowie czytają tekst „Status of women in western world”, a następnie uzupełniają go podanymi w ćwiczeniu słowami - pracują samodzielnie.
READING FOR SPECIFIC INFORMATION - Uczniowie starają się odgadnąć znaczenia słów i zwrotów wykorzystanych w tekście.

c. Faza podsumowująca
SPEAKING, WRITING - Uczniowie pracują podzieleni na dwie grupy. Jedna grupa przygotowuje argumenty „za” zwiększeniem roli kobiet we współczesnym świecie, druga grupa zaś przygotowuje argumenty „przeciw”.

Podczas przygotowań do dyskusji uczniowie mogą korzystać ze słowników i pomocy nauczyciela. W trakcie dyskusji nie wolno już korzystać z żadnej pomocy, a grupy są oceniane przez nauczyciela.

5. Załączniki

a. Karta pracy ucznia
Zawiera ćwiczenie opisane w scenariuszu - tekst „Status of women in western world” wraz z listą słów, którymi należy ten tekst uzupełnić.

b. Szablon do pracy z uczniem
Zawiera klucz odpowiedzi do ćwiczenia z karty pracy ucznia.

c. Zadanie domowe
Bazując na argumentach wykorzystanych w trakcie dyskusji, uczniowie piszą esej na temat plusów i minusów podwyższenia statusu kobiet we współczesnym świecie.

6. Czas trwania lekcji

45 minut

7. Uwagi do scenariusza

Zaleca się wykorzystanie karty pracy ucznia oraz szablonu do pracy z uczniem.

R1UVQav6U362a

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 31.00 KB w języku polskim