Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o, licencja: CC BY-SA 3.0.
Film dotyczący sygnalizacji kolejowej
Powiązane ćwiczenia
Ćwiczenie 4. - Tarcze rozrządowe i manewrowe
Zaznaczanie komórek tabeli
Ćwiczenie 4. - Tarcze rozrządowe i manewrowe
R11cGBdhw5cYi2
Łączenie par. Określ prawdziwość zdań.. Jeżeli nie jest możliwe podanie na tarczy manewrowej sygnału M 2 lub Ms 2, manewrujący tabor kolejowy może przejechać poza sygnalizator zabraniający dalszej jazdy, gdy upoważniony pracownik da zezwolenie na jazdę oraz sygnał odpowiednio Rm 1 „Do mnie” lub Rm 2 „Ode mnie”.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Sygnały nadawane przez tarcze manewrowe odnoszą się tylko do jazd manewrowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli na górce rozrządowej są dwa tory, nie można stosować oddzielne tarcz rozrządowych i ich powtarzaczy, odnoszących się do każdego z tych torów.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Tarcze rozrządowe ustawia się na szczycie górki rozrządowej, a w razie potrzeby stosuje się ich powtarzacze przed grzbietem górki. Powtarzacze wskazują takie same sygnały, jak tarcze ustawione na szczycie górki rozrządowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli nie można nastawić na tarczy rozrządowej sygnału zezwalającego na pchanie taboru kolejowego poza tarczę, to pchanie taboru kolejowego jest dozwolone tylko wówczas, gdy upoważniony do tego pracownik, po uprzednim ustnym poinformowaniu drużyny trakcyjnej, że pchanie jest dozwolone poza tarczę, da ręczny sygnał Rm 1 „Do mnie” lub polecenie pchania będzie przekazane za pomocą megafonu lub innego środka łączności.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Sygnały zamknięcia toru stosuje się na tarczach rozrządowych i manewrowych, wykolejnicach, obrotnicach, wagach pomostowych oraz kozłach oporowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Określ prawdziwość zdań.. Jeżeli nie jest możliwe podanie na tarczy manewrowej sygnału M 2 lub Ms 2, manewrujący tabor kolejowy może przejechać poza sygnalizator zabraniający dalszej jazdy, gdy upoważniony pracownik da zezwolenie na jazdę oraz sygnał odpowiednio Rm 1 „Do mnie” lub Rm 2 „Ode mnie”.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Sygnały nadawane przez tarcze manewrowe odnoszą się tylko do jazd manewrowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli na górce rozrządowej są dwa tory, nie można stosować oddzielne tarcz rozrządowych i ich powtarzaczy, odnoszących się do każdego z tych torów.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Tarcze rozrządowe ustawia się na szczycie górki rozrządowej, a w razie potrzeby stosuje się ich powtarzacze przed grzbietem górki. Powtarzacze wskazują takie same sygnały, jak tarcze ustawione na szczycie górki rozrządowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli nie można nastawić na tarczy rozrządowej sygnału zezwalającego na pchanie taboru kolejowego poza tarczę, to pchanie taboru kolejowego jest dozwolone tylko wówczas, gdy upoważniony do tego pracownik, po uprzednim ustnym poinformowaniu drużyny trakcyjnej, że pchanie jest dozwolone poza tarczę, da ręczny sygnał Rm 1 „Do mnie” lub polecenie pchania będzie przekazane za pomocą megafonu lub innego środka łączności.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Sygnały zamknięcia toru stosuje się na tarczach rozrządowych i manewrowych, wykolejnicach, obrotnicach, wagach pomostowych oraz kozłach oporowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 7. - Sygnalizacja kolejowa
Test
Ćwiczenie 7. - Sygnalizacja kolejowa
Sygnalizacja kolejowa203570Brawo! Wiesz już całkiem dużo o sygnalizacji kolejowej. Oby tak dalej!Niestety, musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test
Sygnalizacja kolejowa
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
35 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Sygnalizacja kolejowa
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Semafor kształtowy oznacza się umieszczoną na maszcie, widoczną z przodu listwą w biało‑czerwone pasy. Jaki kolor ma część środkowa listwy: Możliwe odpowiedzi: 1. biały, 2. zielony, 3. czerwony, 4. pomarańczowy
W jaki wskaźnik wyposażony jest ostatni semafor odstępowy samoczynnej blokady liniowej, na szlaku przed semaforem wjazdowym posterunku ruchu: Możliwe odpowiedzi: 1. W18, 2. W19, 3. W20, 4. W21
Odpowiedz. Czy sygnał alarmowy A3 jest sygnałem ogłoszenia alarmu powietrznego dla stacji? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, 2. Nie
Odpowiedz. Czy na szlakach z blokadą samoczynną można stosować sygnalizatory powtarzające? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, 2. Nie
Wskaż, jaki sygnał wskazuje sygnalizator powtarzający Sp 2. Możliwe odpowiedzi: 1. Semafor wskazuje sygnał Sr 1 lub S 1 Stój., 2. Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością., 3. Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nieprzekraczającą 100 km/h., 4. Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością zmniejszoną do 40 lub 60 km/h.
Odpowiedz. Czy sygnał Osp1 na tarczy ostrzegawczej przejazdowej informuje o niesprawnej sygnalizacji na przejeździe i zezwala na jazdę przez przejazd kolejowo‑drogowy z prędkością do 20 km/h? Możliwe odpowiedzi: 1. Nie, 2. Tak
Wybierz właściwe odpowiedzi. Jakie wyróżniamy tarcze ostrzegawcze semaforowe kształtowe? Możliwe odpowiedzi: 1. tarcza ostrzegawcza nieruchoma, 2. tarcza ostrzegawcza dwustawna, na której można nastawić dwa sygnały, 3. tarcza ostrzegawcza trójstawna, na której można nastawić trzy sygnały, 4. tarcza ostrzegawcza pięciostawna, na której można nastawić dwa sygnały
Odpowiedz, jakie sygnały nadają tarcze ostrzegawcze dwustawne? Możliwe odpowiedzi: 1. Sygnał Od 1 „Semafor wskazuje sygnał Sr 1 Stój”; Sygnał Od 2 „Semafor wskazuje sygnał Sr 2 lub Sr 3 zezwalający na jazdę”, 2. Sygnał Ot 1 „Semafor wskazuje sygnał Sr 1 - Stój”; Sygnał Ot 2 „Semafor wskazuje sygnał Sr 2 Wolna droga”; Sygnał Ot 3 „Semafor wskazuje sygnał Sr 3 – Wolna droga ze zmniejszoną prędkością”, 3. Sygnał Od 1 „Semafor wskazuje sygnał Sr 1 Stój”; Sygnał Ot 1 „Semafor wskazuje sygnał Sr 1 - Stój”; Sygnał On „W odległości drogi hamowania znajduje się semafor”; Sygnał Os 1 „Semafor, do którego się tarcza odnosi, wskazuje sygnał Stój”, 4. Sygnał On „W odległości drogi hamowania znajduje się semafor”; Sygnał Os 1 „Semafor, do którego się tarcza odnosi, wskazuje sygnał Stój”; Sygnał Od 2 „Semafor wskazuje sygnał Sr 2 lub Sr 3 zezwalający na jazdę”; Sygnał Os 2 „Semafor, do którego się tarcza odnosi, wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością
Odpowiedz, jakie sygnały nadają manewrowe tarcze kształtowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Sygnał M 1 „Jazda manewrowa zabroniona”, 2. Sygnał M 2 „Jazda manewrowa dozwolona”, 3. Sygnał Ms 1 „Jazda manewrowa zabroniona”, 4. Sygnał Ms 2 „Jazda manewrowa dozwolona"
Zataczanie okręgu rozwiniętą chorągiewką lub jakimkolwiek innym przedmiotem lub ręką w ciągu dnia, a w porze nocnej zataczanie okręgu ręczną latarką sygnałową ze światłem białym lub czerwonym albo jakimkolwiek innym świecącym się przedmiotem, to sygnały ogólnego stosowania dawane przez uprawnione do tego osoby. Odpowiedz, jaki to sygnał? Możliwe odpowiedzi: 1. Sygnał D 2 „Stój” dawany ręcznie, 2. Sygnał Rm 1 „Do mnie”, 3. Sygnał Rm 2 „Ode mnie”, 4. Sygnał Rm 3 „Zwolnić”
Wskaż, jakie wskaźniki stosuje się na zwrotnicach rozjazdów zwyczajnych, łukowych jednostronnych i dwustronnych oraz krzyżowych pojedynczych. Możliwe odpowiedzi: 1. W 1, W 2, W 3, W 4, 2. W 3, W 4, W 5, W 6, 3. Wz 1, Wz 2, Wz 3, Wz 4, 4. Wz 3, Wz 4, Wz 5, Wz 6
Wskaż, jakie wskaźniki stosuje się na zwrotnicach rozjazdów krzyżowych podwójnych Możliwe odpowiedzi: 1. W 1, W 2, W 3, W 4, 2. W 5, W 6, W 7, W 8, 3. Wz 1, Wz 2, Wz 3, Wz 4, 4. Wz 5, Wz 6, Wz 7, Wz 8
Dokończ zdanie. Sygnał zastępczy zezwala na jazdę z prędkością ograniczoną do Możliwe odpowiedzi: 1. 40 km/h w granicach posterunku ruchu., 2. 30 km/h w granicach posterunku ruchu., 3. 20 km/h w granicach posterunku ruchu., 4. 50 km/h w granicach posterunku ruchu.
Dokończ zdanie. Tarcze ostrzegawcze przejazdowe składają się z: Możliwe odpowiedzi: 1. czterech komór świetlnych., 2. trzechkomór świetlnych., 3. dwóch komór świetlnych., 4. pięciu komór świetlnych.
Odpowiedz, jak wygląda sygnał D6? Możliwe odpowiedzi: 1. Trójkątna tarcza pomarańczowa z białą obwódką, zwrócona podstawą do góry, a na niej czarna liczba wskazująca dozwoloną prędkość jazdy podana w dziesiątkach km/h, 2. Prostokątna biała tablica z czarnym obramowaniem, 3. Prostokątna pomarańczowa tablica z białym obramowaniem i z jednej strony z czarnym kątem zwróconym wierzchołkiem ku dołowi, z drugiej zaś ku górze, 4. Prostokątna biała tablica z pomarańczowym obramowaniem
Wybierz właściwe odpowiedzi. Ze względu na zasadę działania i formę przekazywanych sygnałów, sygnalizatory świetlne podzielić można na: Możliwe odpowiedzi: 1. sygnalizatory półsamoczynne, 2. sygnalizatory samoczynne, 3. sygnalizatory pociągowe, 4. sygnalizatory manewrowe
Wskaż właściwe odpowiedzi. Semafory ze względu na miejsce ustawienia oraz funkcję posterunku ruchu dzielą się na (wielokrotnego wyboru): Możliwe odpowiedzi: 1. wjazdowe, 2. wyjazdowe (w tym wyjazdowe grupowe), 3. drogowskazowe, 4. odstępowe (obsługiwane i samoczynne)
Wybierz właściwe odpowiedzi. Gdzie nie należy ustawiać semaforów półsamoczynnych (obsługiwanych)? Możliwe odpowiedzi: 1. w tunelach, na mostach i wiaduktach, 2. za tunelami w odległości mniejszej od najdłuższego pociągu pasażerskiego kursującego na danej linii, 3. bezpośrednio za mostami, 4. gdy średnie wzniesienie toru przed semaforem wynosi powyżej 6 ‰
Wybierz właściwe odpowiedzi. Sygnalizatorami manewrowymi są: Możliwe odpowiedzi: 1. tarcze manewrowe świetlne lub kształtowe, 2. semafory stacyjne jeżeli można wyświetlić na nich sygnał „jazda manewrowa dozwolona”, 3. tarcze rozrządowe, 4. semafory wjazdowe
Wybierz właściwe odpowiedzi. Podczas zabiegów na sygnalizatorach zabrania się: Możliwe odpowiedzi: 1. wykonywać czynności na sygnalizatorze podczas przejazdu taboru po torach sąsiadujących z sygnalizatorem, 2. pracować dwóm osobom na tym samym sygnalizatorze, 3. wchodzić na sygnalizator podczas burzy, 4. wchodzić na sygnalizator nieuszyniony (nieuziemiony)