Symulacja interaktywna
Polecenie 1
Napisz w języku Java program, który wypisze licznik
kolejnych liczb całkowitych, zaczynając od liczby liczba
.
Polecenie 2
Porównaj swoje rozwiązanie z prezentacją.
Polecenie 3
W symulacji interaktywnej przedstawiono prosty program w języku Java, wykorzystujący pętlę warunkową while
oraz jego odpowiednik w postaci schematu blokowego. Przeanalizuj jego działanie oraz porównaj kroki wykonywane przez obydwa programy.
Oto prosty program w języku Java z wykorzystaniem pętli warunkowej while
. Przeanalizuj jego działanie.
Linia 1. import java kropka util kropka Scanner średnik.
Linia 3. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 4. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 6. Scanner in znak równości new Scanner otwórz nawias okrągły System kropka in zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 7. int n znak równości in kropka nextInt otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 9. int i znak równości 1 średnik.
Linia 11. while otwórz nawias okrągły i otwórz nawias ostrokątny znak równości n zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 12. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły i zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 14. i plus znak równości 1 średnik.
Linia 15. zamknij nawias klamrowy.
Linia 16. zamknij nawias klamrowy.
Linia 17. zamknij nawias klamrowy.