Symulacja interaktywna
Przeanalizuj symulację interaktywną, prezentującą kolejne kroki rozwiązania problemu ośmiu hetmanów dla sytuacji, w której trzech hetmanów znajduje się już w konfiguracji {10003020}.
Następnie spróbuj na kartce wykonać samodzielnie to zadanie dla sytuacji, w której czterej hetmani zostali już rozmieszczeni w następujący sposób: {03100024}.
Symulacja interaktywna przedstawia algorytm znajdujący rozwiązanie problemu ośmiu hetmanów.
Symulacja posiada narysowaną szachownicę z figurami pojawiającymi się na różnych polach oraz po prawej stronie pole początkowe ustawienie z wpisanym ciągiem liczbowym.
Pod polem ustawienia początkowego znajdują się 2 przyciski Kolejny krok oraz Od początku.
Pod przyciskami znajduje się zmieniający się napis aktualna konfiguracja oraz pole tekstowe z numerem.
Po wciśnięciu przycisku kolejny krok na szachownicy umieszczane są kolejne figury i przestawiane są do momentu odnalezienia pierwszej konfiguracji, przy której są w poprawnej legalnej pozycji, czyli nie zbijając nikogo.
Figury zostają na pierwszej pozycji jeśli w kolejnym rzędzie udaje odnaleźć się odpowiednią pozycję, w przeciwnym wypadku figura z poprzedniego rzędu zostaje przeniesiona do kolejnej poprawnej pozycji.