1
Polecenie 1

Przeanalizuj symulację interaktywną, prezentującą kolejne kroki rozwiązania problemu ośmiu hetmanów dla sytuacji, w której trzech hetmanów znajduje się już w konfiguracji {10003020}.

Następnie spróbuj na kartce wykonać samodzielnie to zadanie dla sytuacji, w której czterej hetmani zostali już rozmieszczeni w następujący sposób: {03100024}.

RLPs2GBmgVxi5
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Symulacja interaktywna przedstawia algorytm znajdujący rozwiązanie problemu ośmiu hetmanów.

Symulacja posiada narysowaną szachownicę z figurami pojawiającymi się na różnych polach oraz po prawej stronie pole początkowe ustawienie z wpisanym ciągiem liczbowym.

Pod polem ustawienia początkowego znajdują się 2 przyciski. Kolejny krok oraz Od początku.

Pod przyciskami znajduje się zmieniający się napis aktualna konfiguracja oraz pole tekstowe z numerem.

Po wciśnięciu przycisku kolejny krok na szachownicy umieszczane są kolejne figury i przestawiane są do momentu odnalezienia pierwszej konfiguracji, przy której są w poprawnej legalnej pozycji, czyli nie zbijając nikogo.

Figury zostają na pierwszej pozycji, jeśli w kolejnym rzędzie udaje odnaleźć się odpowiednią pozycję, w przeciwnym wypadku figura z poprzedniego rzędu zostaje przeniesiona do kolejnej poprawnej pozycji.

Polecenie 2
R5dIfjaNlCLmH
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.