Artykuł naukowy przybliżający teorię ram relacyjnych w interwencji terapeutycznej osób ze spektrum autyzmu. Podkreśla konieczność uczenia w toku terapii osób ze spektrum autyzmu elastycznego reagowania na właściwe wskazówki kontekstowe (słowa, gesty, mimika, pora dnia itp.), co ma prowadzić do pojawienia się relacji adekwatnej do sytuacji (kontekstu) i adekwatnego zachowania. Techniki i metody terapeutyczne oparte na teorii ram relacyjnych podkreślają konieczność uczenia dziecka elastycznego reagowania na różnorodne bodźce i wykorzystywania posiadanych informacji już od wczesnych etapów rozwoju. Rekomendacja - tekst poszerza obszar wiedzy z zakresu terapii dzieci ze spektrum autyzmu.

Otwórz linkhttps://www.ejournals.eu/Psychologia‑Rozwojowa/2018/Numer‑2-2018/Otwórz link

Źródło: Krystyna Pomorska, Paweł Ostaszewski, Czasopismo Psychologia Rozwojowa, 2018, tom 23, nr 2, s. 21‑33, Uniwersytet Jagielloński