Artykuł naukowy prezentujący narzędzie do badania umiejętności dzieci na starcie szkolnym w zakresie kompetencji matematycznych oraz pisania i czytania. Autorzy przedstawiają konstrukcję testu, obszar treści, które podlegają ocenie w ramach umiejętności matematycznych: liczby, pomiar, przestrzeń i kształt, związki i zależności; pisania: sprawność wzrokowo‑motoryczna, sprawność wzrokowo‑przestrzenna, sprawność słuchowo‑językowa, kaligrafia i pisanie; czytania: sprawność słuchowo‑językowa, sprawność wzrokowo‑słuchowa, umiejętność czytania. Podano wskaźniki rzetelności dla wszystkich skal. Rekomendacja - diagnoza za pomocą testu pozwala oszacować umiejętności typu szkolnego w obszarze matematyki, pisania i czytania, co jest niezbędne dla skutecznej pracy z dzieckiem w klasie I szkoły podstawowej. Test zapewnia szybki i precyzyjny pomiar.

Otwórz linkhttps://e‑psychologiawychowawcza.pl/resources/html/article/details?id=154890Otwórz link

Źródło: Radosław Kaczan, Piotr Rycielski, Krzysztof Rzeńca, Czasopismo Psychologia Wychowawcza, tom 53, nr 11/2017, 132‑143, Akademia Pedagogiki Specjalnej