Tester kodu
Tester kodu
Komponent do tworzenia prostych zadań programistycznych.
Przykład:
Kolejne bloki rozdzielamy znakiem „@@@”.
Pierwszy blok zawiera kod początkowy który wklejony zostanie do edytora
Drugi blok zawiera parametry:
language=@ definiuje język używany przez testerkę (domyślnie language=python3.7).
Dostępne języki:
- C++ (cpp17, cpp, c++)
- Java (java11, java)
- Python (python3.10, python3.7, python)
hide_run_button=1 pozwala ukryć przycisk „Uruchom”
pretty_errors=1 wyświetla przyjazne dla użytkownika komunikaty błędów
code_indent=4 wcięcie kodu wpisanego przez ucznia
Trzeci blok zawiera listę zadań (każde w osobnej linii). Ich zaliczenie zależy od wyników testów.
Czwarty blok to ukryty fragment kodu który zostanie umieszczony przed kodem z edytora.
Piąty blok to ukryty fragment kodu który zostanie umieszczony po kodzie z edytora.
Ostatni blok to kod który zostanie uruchomiony po zakończeniu programu z edytora wraz z ukrytymi kodami. Kod zawarty w tej części może być napisany w innym języku w związku z tym rozpoczynamy go od linii shebang. Uruchomiony zostanie kod „kod z bloku czwartego + kod użytkownika + kod z bloku piątego”, i standardowe wyjście zostanie przeniesione do tego skryptu.
Aby zaliczyć test, należy napisać jego numer + nowa linia na wyjście o deskryptorze 3 (to nie jest standardowe wyjście!), numer testu który właśnie zaliczamy (licząc od zera). Wszystkie inne testy nie zostaną zaliczone.