Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Their typical holidays

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna nazwy czynności związanych z wakacjami,

  • zna reguły stosowania czasu Present Simple.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • słuchać i czytać ze zrozumieniem,

  • wypowiadać się na temat wakacji oraz ulubionych form spędzania czasu, stosując poprawne formy czasu Present Simple.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: ćwiczeń praktycznych, gra dydaktyczna

Forma: praca indywidualna, praca w parach i praca zbiorowa

3. Środki dydaktyczne

Ilustracje przedstawiające czynności wymienione w załączniku 1

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Przed lekcją nauczyciel wypisuje na tablicy nazwy czynności związanych z wakacjami (załącznik 1). W pierwszej części lekcji czynności te są zasłonięte. Na początku lekcji nauczyciel zapoznaje uczniów z celem zajęć, jakim jest mówienie o typowym sposobie spędzania wakacji, o upodobaniach poszczególnych osób.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel powtarza z uczniami przydatne słownictwo. Pokazuje fotografie czynności i pyta o ich nazwy (przypomina uczniom, że nazwy czynności w języku angielskim tworzymy, dodając do podstawowej formy czasownika końcówkę –ing, np. swimming, running). Następnie odsłania nazwy czynności zapisane na tablicy i ćwiczy z uczniami ich wymowę (uczniowie powtarzają za nauczycielem).

  2. Nauczyciel zapowiada pracę w parach, rozdaje uczniom czyste kartki i prosi, aby wypisali oni 4‑5 nazw czynności, które, jak sądzą, lubi wykonywać ich partner. Następnie muszą sprawdzić trafność przewidywań i zapytać partnera o jego ulubione czynności, np. Do you like swimming? Partner odpowiada krótko: Yes, I do albo No, I don’t. Po zakończeniu ćwiczenia w parach, nauczyciel pyta dwoje lub troje uczniów o upodobania osób, z którymi rozmawiali, np. Does Ania like swimming? Wymagana jest krótka odpowiedź: Yes, she does lub No, she doesn’t.

  3. Mówienie o typowych sposobach spędzania wakacji. Uczniowie otrzymują kartki z pytaniami dotyczącymi wakacji, na które najpierw odpowiadają sami, a potem zadają je partnerowi (załącznik 2). Następnie, na podstawie zgromadzonych informacji, wspólnie piszą kilka zdań o swoich typowych wakacjach.

c) Faza podsumowująca

Jeżeli zostanie trochę czasu, można zrobić krótką powtórkę słownictwa w formie konkursu. Uczniowie stają w rzędzie i po kolei każdy z nich mówi słowo wiążące się z wakacjami. Kto nie stworzy zdania w wyznaczonym czasie, odpada z gry. Dla utrudnienia tempo może być coraz szybsze. Nauczyciel zadaje pracę domową.

5. Bibliografia

  1. S. Kay, V. Jones, Inside Out Resource Pack, Macmillan Publishers Limited, Oxford 2000.

  2. www.onestopenglish.com

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

Załącznik 1

Wyrazy do zapisania na tablicy:

swimming, playing ball on the beach, listening to music on the beach, walking in the mountains, travelling by car/driving, sightseeing, taking photographs, running on the beach, writing postcards, travelling by plane/flying, shopping, sunbathing, skiing, dancing, reading, going to restaurants.

Załącznik 2

You

Your friend

Where do you go?

Who do you go with?

When do you go?

How do you travel?

Where do you stay?

What do you do?

b) Zadanie domowe

Complete the postcard:

Dear __________________,

Hi! I’m having a wonderful time here in ____________________

The weather’s really __________________ . I’m staying in a _____________________ . The people here are _____________ and they always _______________. I have met someone called ________________ who is very ____________ - we _________________ every day.

There is _________ to do here. Yesterday I went to _______________ and *tomorrow I’*m going _________________.

I’m looking forward to __________________

Love,


7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

R1AQuGOz2JJQJ

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 102.29 KB w języku polskim
R129FFMx6oKgx

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 23.50 KB w języku polskim