Konwojowanie wartości pieniężnych
BPO.02. Ochrona osób i mienia - Technik ochrony fizycznej osób i mienia 5413115
Trasa konwoju i punkty newralgiczne
MAPA INTERAKTYWNA
Spis treści
Konwój z banku A do banku B2Konwój z banku A do banku B
Szczegółowa trasa konwoju6Szczegółowa trasa konwoju
Podział przelotowości drogi7Podział przelotowości drogi
Konwój z banku A do banku B
- Siedziba agencji ochrony: adres: Łódź, aleja Kościuszki 44. Miejsce parkowania bankowozów, magazyn broni i całodobowy monitoring sygnałów alarmowych. Tu można udzielić konwojowi bezpiecznego schronienia lub wysłać wsparcie - uzbrojony patrol grupy interwencyjnej. Stąd dowódca zmiany nadzoruje przebieg i dba o bezpieczeństwo przedmiotowego konwoju.
- BANK A: adres: Czarnocin, ulica Główna 189. Bank bez śluzy. Otoczony płotem z podwórkiem wewnętrznym i parkingiem asfaltowym. Nie jest strzeżony przez uzbrojonych pracowników ochrony.
- BANK B: adres: Łódź aleja Kościuszki 14. Budynek wyposażony w śluzę i zamknięty parking wewnętrzny. Chroniony przez uzbrojone posterunki Wewnętrznej Służby Ochrony WSO.
- Informacje ogólne: Trasa przebiega ulicami w granicach centrum miasta o dużym nasileniu ruchu oraz poza jego granicami, drogami powiatowymi o średnim i niskim nasileniu ruchu. Wszędzie są to drogi asfaltowe, ale różnej jakości. Trasa przebiega od siedziby banku A w Czarnocinie przy ulicy Głównej 189 – z banku wyjeżdża się w lewo na ulicę Główną, następnie w lewo ulicą Tuszyńską oraz przez miejscowości Abram, Majków Mały i Żeromin do Tuszyna. W Tuszynie droga prowadzi ulicą Stefana Żeromskiego, dalej w prawo w ulicą Brzezińską, w lewo ulicą Noworzgowską i w kierunku na Rzgów. Dalej aleją Jana Pawła Drugiego - droga krajowa E67 „Katowicka”, Węzeł Rzgów przez skrzyżowanie z drogą ekspresową S8 prosto, dalej drogą E75, inaczej91, prosto przez skrzyżowanie z drogą 71 i 714 do Łodzi. W Łodzi ulicą Rzgowską, aleją Władysława Bartoszewskiego, aleją Jana Pawła Drugiego, ulicą Mikołaja Kopernika, ulicą Lipową, ulicą Marii Skłodowskiej-Curie, ulicą Andrzeja Struga do alei Kościuszki 14.
Odległość – 32 kilometry.
Czas przejazdu – około 40 minut.
Godziny konwoju – 18:20 – 19:00.
- Siedziba agencji ochrony: adres: Łódź, aleja Kościuszki 44. Miejsce parkowania bankowozów, magazyn broni i całodobowy monitoring sygnałów alarmowych. Tu można udzielić konwojowi bezpiecznego schronienia lub wysłać wsparcie - uzbrojony patrol grupy interwencyjnej. Stąd dowódca zmiany nadzoruje przebieg i dba o bezpieczeństwo przedmiotowego konwoju.
- BANK A: adres: Czarnocin, ulica Główna 189. Bank bez śluzy. Otoczony płotem z podwórkiem wewnętrznym i parkingiem asfaltowym. Nie jest strzeżony przez uzbrojonych pracowników ochrony.
- BANK B: adres: Łódź aleja Kościuszki 14. Budynek wyposażony w śluzę i zamknięty parking wewnętrzny. Chroniony przez uzbrojone posterunki Wewnętrznej Służby Ochrony WSO.
- Informacje ogólne: Trasa przebiega ulicami w granicach centrum miasta o dużym nasileniu ruchu oraz poza jego granicami, drogami powiatowymi o średnim i niskim nasileniu ruchu. Wszędzie są to drogi asfaltowe, ale różnej jakości. Trasa przebiega od siedziby banku A w Czarnocinie przy ulicy Głównej 189 – z banku wyjeżdża się w lewo na ulicę Główną, następnie w lewo ulicą Tuszyńską oraz przez miejscowości Abram, Majków Mały i Żeromin do Tuszyna. W Tuszynie droga prowadzi ulicą Stefana Żeromskiego, dalej w prawo w ulicą Brzezińską, w lewo ulicą Noworzgowską i w kierunku na Rzgów. Dalej aleją Jana Pawła Drugiego - droga krajowa E67 „Katowicka”, Węzeł Rzgów przez skrzyżowanie z drogą ekspresową S8 prosto, dalej drogą E75, inaczej91, prosto przez skrzyżowanie z drogą 71 i 714 do Łodzi. W Łodzi ulicą Rzgowską, aleją Władysława Bartoszewskiego, aleją Jana Pawła Drugiego, ulicą Mikołaja Kopernika, ulicą Lipową, ulicą Marii Skłodowskiej-Curie, ulicą Andrzeja Struga do alei Kościuszki 14.
Odległość – 32 kilometry.
Czas przejazdu – około 40 minut.
Godziny konwoju – 18:20 – 19:00.
Etap I
- Start: Możliwość wystąpienie zagrożenia z uwagi na brak śluzy do załadunku wartości pieniężnych.
Wyjazd z banku w lewo w ulicą Główną – niska zabudowa domków jednorodzinnych. Dalej w lewo ulicą Tuszyńską do Tuszyna – pola uprawne, las, teren niezabudowany, miejscami mocno zalesiony, zabudowa wiejska, gospodarstwa i domki jednorodzinne, nawierzchnia asfaltowa na całej trasie, niskie natężenie ruchu. Przez miejscowości Rzepki i Żeromin – niska zabudowa domków jednorodzinnych. Przejazd pod wiaduktem autostrady A1. Dalej w Tuszynie ulica Żeromskiego – niska zabudowa domków jednorodzinnych. - Koniec: wjazd na trasę E67 - skrzyżowanie ulicy Rzgowskiej z aleją Jana Pawła Drugiego w Tuszynie, skrzyżowanie z regulacją świetlną ruchu.
- Typ trasy etapu I – „A”: Teren zabudowany, niska zabudowa, domki jednorodzinne – niskie natężenie ruchu, maksymalna dopuszczalna prędkość 50 kilometrów na godzinę, nawierzchnia asfaltowa, droga wąska i kręta z wieloma pagórkami. Odległość 12 kilometrów. Ruch swobodny, małe natężenie i wysoka prędkość, niewielkie trudności w utrzymaniu wybranej prędkości jazdy.
- Możliwe zagrożenia i „wąskie gardła“:
- Kolizja: możliwość kolizji z osobami jeżdżącymi na rowerach i motorowerach.
- Kolizja z dzikimi zwierzętami: możliwość kolizji z dzikimi zwierzętami - sarna, dzik.
- Kolizja ze zwierzętami gospodarczymi: możliwość kolizji ze zwierzętami gospodarczymi.
- Remont drogi: remont drogi w miejscowości Żeromin. Na odcinku dwustu metrów ruch wahadłowy z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” – spowolniony ruch, większa możliwość ataku na konwój.
- Wiadukt: przejazd pod wiaduktem autostrady A1. „Wąskie gardło” – większa możliwość ataku na konwój.
- Uszkodzenie asfaltu: nawierzchnia asfaltowa z ubytkami w miejscowości Czarnocin - uszkodzenie asfaltu na skrajnym poboczu prawej i lewej strony drogi.
- Wjazd na trasę: Wjazd na trasę Katowicką E67 - skrzyżowanie ulicy Rzgowskiej z Aleją Jana Pawła Drugiego w Tuszynie. „Wąskie gardło” - spowolnienie lub chwilowe zatrzymanie ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Start: Możliwość wystąpienie zagrożenia z uwagi na brak śluzy do załadunku wartości pieniężnych.
Wyjazd z banku w lewo w ulicą Główną – niska zabudowa domków jednorodzinnych. Dalej w lewo ulicą Tuszyńską do Tuszyna – pola uprawne, las, teren niezabudowany, miejscami mocno zalesiony, zabudowa wiejska, gospodarstwa i domki jednorodzinne, nawierzchnia asfaltowa na całej trasie, niskie natężenie ruchu. Przez miejscowości Rzepki i Żeromin – niska zabudowa domków jednorodzinnych. Przejazd pod wiaduktem autostrady A1. Dalej w Tuszynie ulica Żeromskiego – niska zabudowa domków jednorodzinnych. - Koniec: wjazd na trasę E67 - skrzyżowanie ulicy Rzgowskiej z aleją Jana Pawła Drugiego w Tuszynie, skrzyżowanie z regulacją świetlną ruchu.
- Typ trasy etapu I – „A”: Teren zabudowany, niska zabudowa, domki jednorodzinne – niskie natężenie ruchu, maksymalna dopuszczalna prędkość 50 kilometrów na godzinę, nawierzchnia asfaltowa, droga wąska i kręta z wieloma pagórkami. Odległość 12 kilometrów. Ruch swobodny, małe natężenie i wysoka prędkość, niewielkie trudności w utrzymaniu wybranej prędkości jazdy.
- Możliwe zagrożenia i „wąskie gardła“:
- Kolizja: możliwość kolizji z osobami jeżdżącymi na rowerach i motorowerach.
- Kolizja z dzikimi zwierzętami: możliwość kolizji z dzikimi zwierzętami - sarna, dzik.
- Kolizja ze zwierzętami gospodarczymi: możliwość kolizji ze zwierzętami gospodarczymi.
- Remont drogi: remont drogi w miejscowości Żeromin. Na odcinku dwustu metrów ruch wahadłowy z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” – spowolniony ruch, większa możliwość ataku na konwój.
- Wiadukt: przejazd pod wiaduktem autostrady A1. „Wąskie gardło” – większa możliwość ataku na konwój.
- Uszkodzenie asfaltu: nawierzchnia asfaltowa z ubytkami w miejscowości Czarnocin - uszkodzenie asfaltu na skrajnym poboczu prawej i lewej strony drogi.
- Wjazd na trasę: Wjazd na trasę Katowicką E67 - skrzyżowanie ulicy Rzgowskiej z Aleją Jana Pawła Drugiego w Tuszynie. „Wąskie gardło” - spowolnienie lub chwilowe zatrzymanie ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- OSP w Czarnocinie: Ochotnicza Straż Pożarna w Czarnocinie, ulica Głowna 138. Czynna całą dobę – system alarmowy.
- OSP w Tuszynie: Ochotnicza Straż Pożarna w Tuszynie, ulica Źródlana 29. Czynna całą dobę – system alarmowy.
- Straż Miejska: Straż Miejska w Tuszynie, ulica Piotrkowska 29. Czynna całą dobę.
- Apteka: ulica Łowicka 1. Czynna całą dobę.
- Komisariat policji: komisariat policji w Tuszynie, ulica Żeromskiego 31. Czynny całą dobę.
- Przychodnia zdrowia: przychodnia zdrowia w Tuszynie, ulica Żeromskiego 24 przez 26. Czynna w godzinach 08:00-18:00.
- Szpital: szpital w Tuszynie, ulica Szpitalna 5. Czynny całą dobę.
- Auto Pomoc Holowanie Tuszyn: Auto Pomoc Holowanie Tuszyn, ulica Tylna 6. Czynne całodobowo.
- Stacja paliw: stacja paliw Tuszyn, ulica Rzgowska 31. Czynna w godzinach 10:00 -22:00. Miejsce ewentualnego postoju, na przykład w celu skorzystania z toalety.
- Auto Pomoc Holowanie Rzgów: Rzgów, ulica Rzemieślnicza 14. Czynne całodobowo.
- OSP w Czarnocinie: Ochotnicza Straż Pożarna w Czarnocinie, ulica Głowna 138. Czynna całą dobę – system alarmowy.
- OSP w Tuszynie: Ochotnicza Straż Pożarna w Tuszynie, ulica Źródlana 29. Czynna całą dobę – system alarmowy.
- Straż Miejska: Straż Miejska w Tuszynie, ulica Piotrkowska 29. Czynna całą dobę.
- Apteka: ulica Łowicka 1. Czynna całą dobę.
- Komisariat policji: komisariat policji w Tuszynie, ulica Żeromskiego 31. Czynny całą dobę.
- Przychodnia zdrowia: przychodnia zdrowia w Tuszynie, ulica Żeromskiego 24 przez 26. Czynna w godzinach 08:00-18:00.
- Szpital: szpital w Tuszynie, ulica Szpitalna 5. Czynny całą dobę.
- Auto Pomoc Holowanie Tuszyn: Auto Pomoc Holowanie Tuszyn, ulica Tylna 6. Czynne całodobowo.
- Stacja paliw: stacja paliw Tuszyn, ulica Rzgowska 31. Czynna w godzinach 10:00 -22:00. Miejsce ewentualnego postoju, na przykład w celu skorzystania z toalety.
- Auto Pomoc Holowanie Rzgów: Rzgów, ulica Rzemieślnicza 14. Czynne całodobowo.
- Start: wjazd na trasę E67, w prawo aleją Jana Pawła Drugiego do węzła Rzgów. Następnie prosto trasą E75 do skrzyżowania z ulicą Pabianicką w Rzgowie – skrzyżowanie ze światłami. Możliwość chwilowego spowolnienia ruchu. Dalej prosto do wjazdu na Trasę Górną. Z prawego pasa wjazd na wiadukt i w lewo. Płynnie, bez spowolnień ruchu. Dalej aleją Władysława Bartoszewskiego - Drogą Krajową 91 do bezkolizyjnego skrzyżowania z ulicą Pabianicką w Łodzi - przejazd dołem pod ulicą Pabianicką. Następnie aleją Jana Pawła Drugiego płynnie do skrzyżowania z ulicą Obywatelską. Potem do skrzyżowania z ulicą Wróblewskiego. Dalej prosto - ustawienie się na pasie środkowym lub prawym do jazdy na wprost.
- Koniec: Łódź, skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z aleją Mickiewicza i Bandurskiego.
- Typ trasy etapu II – „B”: Teren zabudowany, maksymalna dopuszczalna prędkość 70 kilometrów na godzinę, niska zabudowa, domki jednorodzinne, hale targowe i targowiska, niskie natężenie ruchu, nawierzchnia asfaltowa, trasa szybkiego ruchu. Na całej trasie nawierzchnia asfaltowa. Odległość 18,5 kilometra. Ruch równomierny, prędkość i swoboda manewru, chwilami w niewielkim stopniu ograniczona.
- Możliwe zagrożenia i „wąskie gardła“:
- Węzeł Komunikacyjny Rzgów: skrzyżowanie trasy E75 z drogą ekspresową S8/E67. Możliwość kolizji lub błędnego wyboru trasy konwoju.
- Skrzyżowanie Trasy E75 z ulicą Pabianicką: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” – możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie Alei Bartoszewskiego z ulicą Pryncypalną: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie Alei Bartoszewskiego z ulicą Demokratyczną: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z ulicą Obywatelską: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z ulicą Generała Walergo Wróblewskiego: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Przejście dla pieszych: na wysokości parkingu Centrum Handlowego Pasaż Łódzki, aleja Jana Pawła Drugiego 30. Przejście przez drogę trójpasmową w obu kierunkach z pasem zieleni pośrodku, z sygnalizacją świetlną uruchamianą przyciskami przez pieszych. „Wąskie gardło” - możliwość ataku na konwój. Duży ruch pieszych - możliwość nagłego wbiegnięcia pieszego na drogę.
- Skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z aleją Mickiewicza i Bandurskiego: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Start: wjazd na trasę E67, w prawo aleją Jana Pawła Drugiego do węzła Rzgów. Następnie prosto trasą E75 do skrzyżowania z ulicą Pabianicką w Rzgowie – skrzyżowanie ze światłami. Możliwość chwilowego spowolnienia ruchu. Dalej prosto do wjazdu na Trasę Górną. Z prawego pasa wjazd na wiadukt i w lewo. Płynnie, bez spowolnień ruchu. Dalej aleją Władysława Bartoszewskiego - Drogą Krajową 91 do bezkolizyjnego skrzyżowania z ulicą Pabianicką w Łodzi - przejazd dołem pod ulicą Pabianicką. Następnie aleją Jana Pawła Drugiego płynnie do skrzyżowania z ulicą Obywatelską. Potem do skrzyżowania z ulicą Wróblewskiego. Dalej prosto - ustawienie się na pasie środkowym lub prawym do jazdy na wprost.
- Koniec: Łódź, skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z aleją Mickiewicza i Bandurskiego.
- Typ trasy etapu II – „B”: Teren zabudowany, maksymalna dopuszczalna prędkość 70 kilometrów na godzinę, niska zabudowa, domki jednorodzinne, hale targowe i targowiska, niskie natężenie ruchu, nawierzchnia asfaltowa, trasa szybkiego ruchu. Na całej trasie nawierzchnia asfaltowa. Odległość 18,5 kilometra. Ruch równomierny, prędkość i swoboda manewru, chwilami w niewielkim stopniu ograniczona.
- Możliwe zagrożenia i „wąskie gardła“:
- Węzeł Komunikacyjny Rzgów: skrzyżowanie trasy E75 z drogą ekspresową S8/E67. Możliwość kolizji lub błędnego wyboru trasy konwoju.
- Skrzyżowanie Trasy E75 z ulicą Pabianicką: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” – możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie Alei Bartoszewskiego z ulicą Pryncypalną: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie Alei Bartoszewskiego z ulicą Demokratyczną: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z ulicą Obywatelską: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z ulicą Generała Walergo Wróblewskiego: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- Przejście dla pieszych: na wysokości parkingu Centrum Handlowego Pasaż Łódzki, aleja Jana Pawła Drugiego 30. Przejście przez drogę trójpasmową w obu kierunkach z pasem zieleni pośrodku, z sygnalizacją świetlną uruchamianą przyciskami przez pieszych. „Wąskie gardło” - możliwość ataku na konwój. Duży ruch pieszych - możliwość nagłego wbiegnięcia pieszego na drogę.
- Skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z aleją Mickiewicza i Bandurskiego: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. „Wąskie gardło” - możliwość chwilowego spowolnienia lub zatrzymania ruchu, większa możliwość ataku na konwój.
- OSP w Rzgowie: Ochotnicza Straż Pożarna w Rzgowie, ulica Nadrzeczna 2. Czynna całą dobę – system alarmowy.
- Posterunek Policji: Rzgów, plac pięćsetlecia 6. Czynny całą dobę.
- Przychodnia zdrowia: gminna przychodnia zdrowia w Rzgowie, ulica Ogrodowa 11. Czynna w godzinach 08:00-18:00.
- Szpital: szpital imienia Kopernika, ulica Pabianicka 62. Czynny całą dobę.
- Auto Pomoc Holowanie: Auto Pomoc Holowanie, Łódź, ulica Radwańska 17. Czynna całodobowo.
- Stacja paliw, Łódź, aleja Jana Pawła Drugiego 36: czynna całodobowo. Miejsce ewentualnego postoju, na przykład w celu skorzystania z toalety.
- Stacja paliw, Łódź, aleja Jana Pawła Drugiego 76: czynna całodobowo. Miejsce ewentualnego postoju, na przykład w celu skorzystania z toalety.
- Auto Naprawa: Rzgów, ulica Łódzka 71. Warsztat czynny w godzinach 10:00-20:00.
- OSP w Rzgowie: Ochotnicza Straż Pożarna w Rzgowie, ulica Nadrzeczna 2. Czynna całą dobę – system alarmowy.
- Posterunek Policji: Rzgów, plac pięćsetlecia 6. Czynny całą dobę.
- Przychodnia zdrowia: gminna przychodnia zdrowia w Rzgowie, ulica Ogrodowa 11. Czynna w godzinach 08:00-18:00.
- Szpital: szpital imienia Kopernika, ulica Pabianicka 62. Czynny całą dobę.
- Auto Pomoc Holowanie: Auto Pomoc Holowanie, Łódź, ulica Radwańska 17. Czynna całodobowo.
- Stacja paliw, Łódź, aleja Jana Pawła Drugiego 36: czynna całodobowo. Miejsce ewentualnego postoju, na przykład w celu skorzystania z toalety.
- Stacja paliw, Łódź, aleja Jana Pawła Drugiego 76: czynna całodobowo. Miejsce ewentualnego postoju, na przykład w celu skorzystania z toalety.
- Auto Naprawa: Rzgów, ulica Łódzka 71. Warsztat czynny w godzinach 10:00-20:00.
- Start: Łódź, skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z aleją Mickiewicza i Bandurskiego. Dalej w prawo w ulicę Kopernika - utrudnienie w postaci jazdy po jednym pasie z torowiskiem przez skrzyżowanie z ulicą Łąkową. Dalej prosto do skrzyżowania z ulicą Lipową. Następnie w lewo w ulicę Lipową i prosto do skrzyżowania z ulicą Marii Skłodowskiej-Curie. Dalej w prawo w ulicę Marii Skłodowskiej-Curie do skrzyżowania z ulicą Żeromskiego. Potem prosto do skrzyżowania z ulicą Gdańską, następnie do skrzyżowania z ulicą Wólczańską. Dalej prosto do skrzyżowania i w lewo w aleję Kościuszki – i prosto do adresu końcowego – siedziby Narodowego Banku Polskiego przy alei Kościuszki 14.
- Koniec: Łódź, aleja Kościuszki 14.
- Typ trasy etapu III – „C”: Teren aglomeracji miejskiej, mocno zurbanizowany. Zabudowa to zabytkowe kamienice, bloki i wieżowce. Na trasie dużo punktów usługowych, sklepów i kilka restauracji. Na całej trasie nawierzchnia asfaltowa bez ubytków czy przebudowy odcinków. Odległość 1,5 kilometra. Ruch równomierny, ograniczenia swobody manewrów przy wyższych chwilowych natężeniach ruchu, ograniczony wybór prędkości i zmiana pasów.
- Możliwe zagrożenia i „wąskie gardła“:
- Skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z aleją Mickiewicza i Bandurskiego: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie ulicy Kopernika z ulicą Łąkową: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie ulicy Marii Skłodowskiej-Curie z ulicą Gdańską: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie ulicy Andrzeja Struga z ulicą Wólczańską: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie ulicy Andrzeja Struga z aleją Kościuszki: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Start: Łódź, skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z aleją Mickiewicza i Bandurskiego. Dalej w prawo w ulicę Kopernika - utrudnienie w postaci jazdy po jednym pasie z torowiskiem przez skrzyżowanie z ulicą Łąkową. Dalej prosto do skrzyżowania z ulicą Lipową. Następnie w lewo w ulicę Lipową i prosto do skrzyżowania z ulicą Marii Skłodowskiej-Curie. Dalej w prawo w ulicę Marii Skłodowskiej-Curie do skrzyżowania z ulicą Żeromskiego. Potem prosto do skrzyżowania z ulicą Gdańską, następnie do skrzyżowania z ulicą Wólczańską. Dalej prosto do skrzyżowania i w lewo w aleję Kościuszki – i prosto do adresu końcowego – siedziby Narodowego Banku Polskiego przy alei Kościuszki 14.
- Koniec: Łódź, aleja Kościuszki 14.
- Typ trasy etapu III – „C”: Teren aglomeracji miejskiej, mocno zurbanizowany. Zabudowa to zabytkowe kamienice, bloki i wieżowce. Na trasie dużo punktów usługowych, sklepów i kilka restauracji. Na całej trasie nawierzchnia asfaltowa bez ubytków czy przebudowy odcinków. Odległość 1,5 kilometra. Ruch równomierny, ograniczenia swobody manewrów przy wyższych chwilowych natężeniach ruchu, ograniczony wybór prędkości i zmiana pasów.
- Możliwe zagrożenia i „wąskie gardła“:
- Skrzyżowanie alei Jana Pawła Drugiego z aleją Mickiewicza i Bandurskiego: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie ulicy Kopernika z ulicą Łąkową: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie ulicy Marii Skłodowskiej-Curie z ulicą Gdańską: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie ulicy Andrzeja Struga z ulicą Wólczańską: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Skrzyżowanie ulicy Andrzeja Struga z aleją Kościuszki: skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, możliwość ,,korka” chwilowym zatrzymaniu ruchu – „wąskie gardło” możliwość ataku na konwój.
- Komisariat: Komisariat Czwarty Komendy Miejskiej Policji w Łodzi ulica Kopernika 29 przez 31. Czynny całą dobę.
- Komenda Straży Pożarnej: Komenda Wojewódzkiej Straży Pożarnej, Łódź, ulica Wólczańska 111 przez 113. Czynna całą dobę.
- Siedziba Agencji Ochrony: Łódź, aleja Kościuszki 44. Miejsce parkowania bankowozów, magazyn broni i całodobowy monitoring sygnałów alarmowych. Tu można udzielić konwojowi bezpiecznego schronienia lub wysłać wsparcie - uzbrojony patrol grupy interwencyjnej. Stąd dowódca zmiany nadzoruje przebieg i dba o bezpieczeństwo przedmiotowego konwoju.
- Komenda Miejska Policji: Komenda Miejska Policji w Łodzi, ulica Sienkiewicza 28 przez 30. Czynna całą dobę.
- Stacja Ratownictwa Medycznego: Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi, ulica Sienkiewicza 137 przez 141.
- Przychodnia: Przychodnia Rejonowa, Łódź, ulica Kopernika 67 przez 69. Czynna w godzinach 07:30-18:00.
- Jednostka Wojskowa: Jednostka Wojskowa numer 4474, Łódź, ulica 6 Sierpnia 92. Uzbrojona służba wartownicza całodobowa WSO Wewnętrzna Służba Ochrony.
- Komisariat: Komisariat Czwarty Komendy Miejskiej Policji w Łodzi ulica Kopernika 29 przez 31. Czynny całą dobę.
- Komenda Straży Pożarnej: Komenda Wojewódzkiej Straży Pożarnej, Łódź, ulica Wólczańska 111 przez 113. Czynna całą dobę.
- Siedziba Agencji Ochrony: Łódź, aleja Kościuszki 44. Miejsce parkowania bankowozów, magazyn broni i całodobowy monitoring sygnałów alarmowych. Tu można udzielić konwojowi bezpiecznego schronienia lub wysłać wsparcie - uzbrojony patrol grupy interwencyjnej. Stąd dowódca zmiany nadzoruje przebieg i dba o bezpieczeństwo przedmiotowego konwoju.
- Komenda Miejska Policji: Komenda Miejska Policji w Łodzi, ulica Sienkiewicza 28 przez 30. Czynna całą dobę.
- Stacja Ratownictwa Medycznego: Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi, ulica Sienkiewicza 137 przez 141.
- Przychodnia: Przychodnia Rejonowa, Łódź, ulica Kopernika 67 przez 69. Czynna w godzinach 07:30-18:00.
- Jednostka Wojskowa: Jednostka Wojskowa numer 4474, Łódź, ulica 6 Sierpnia 92. Uzbrojona służba wartownicza całodobowa WSO Wewnętrzna Służba Ochrony.
Powrót do spisu treści1Powrót do spisu treści
Szczegółowa trasa konwoju
Długość i szerokość geograficzna rozpoczęcia konwoju -
Długość i szerokość geograficzna zakończenia konwoju -
Dystans konwoju –
Czas przejazdu – około
Opis trasy
Trasa | Odległość |
|---|---|
1. Zacznij na końcu Główna | |
2. Skręć w lewo w Tuszyńska | |
3. Kontynuuj przez Tychów, Rzepki i Majków Mały | |
5. Kontynuuj na Stefana Żeromskiego | |
6. Skręć w prawo w Brzezińska | |
7. Skręć w lewo w Noworzgowska | |
8. Kontynuuj na Rzgowska | |
9. Skręć w prawo w Aleja Jana Pawła II (12; 91) | |
10. Kontynuuj na Katowicka (12; 91) | |
11. Kontynuuj na Szeroka (91) | |
12. Na rozwidleniu dróg skręć w prawo w kierunku Rzgowska (91) | |
13. Kontynuuj na Aleja Władysława Bartoszewskiego (91) | |
14. Kontynuuj na Aleja Jana Pawła II (91) | |
15. Lekko w prawo w Aleja Jana Pawła II | |
16. Kontynuuj na Aleja Włókniarzy | |
17. Skręć w prawo w Mikołaja Kopernika | |
18. Skręć w lewo w Lipowa | |
19. Skręć w prawo w Marii Skłodowskiej‑Curie | |
20. Kontynuuj na Andrzeja Struga | |
21. Na końcu tej drogi skręć w lewo w kierunku Aleja Tadeusza Kościuszki | |
22. Osiągnięto cel trasy | - |
Powrót do spisu treści1Powrót do spisu treści
Podział przelotowości drogi
Podział przelotowości drogi w zależności od intensywności ruchu osób, samochodów lub innych pojazdów mijających w określonej jednostce czasu określone odcinki trasy komunikacyjnej:
„A” – ruch swobodny, małe natężenie i wysoka prędkość – niewielkie trudności w utrzymaniu wybranej prędkości jazdy,
„B” – ruch równomierny, prędkość i swoboda manewru – prędkość jazdy chwilami ograniczona w niewielkim stopniu,
„C” – ruch równomierny, ograniczenia swobody manewrów przy wyższych chwilowych natężeniach ruchu, ograniczony wybór prędkości i zmiana pasów,
„D” – ruch o znacznej nierównomierności, ciągłe zmiany w warunkach ruchu, często istotny spadek prędkości, wygoda jazdy niezadawalająca, warunki możliwe do jazdy w krótkich okresach czasu,
„E” – ruch wymuszony, niska prędkość, natężenie ruchu poniżej przelotowości, zatrzymania ruchu na krótsze i dłuższe okresy czasu, w skrajnych przypadkach prędkość i natężenie ruchu spada niemal do zera.
Podstawowymi jednostkami czasu, w których określa się wielkość natężenia ruchu, są godziny i doby. Przygotowując trasę, należy dokonać jej objazdu i obserwacji w porach, w których będą realizowane konwoje.
Powrót do spisu treści1Powrót do spisu treści
Powiązane ćwiczenia
- 6. Przelotowość drogiPołącz w pary6. Przelotowość drogi
R15IzDMz0Ruio31 Przyporządkuj poziom swobody ruchu do jego opisu. Klasa "A" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej Klasa "B" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej Klasa "C" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej Klasa "D" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej Klasa "E" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnejPrzyporządkuj poziom swobody ruchu do jego opisu. Klasa "A" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej Klasa "B" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej Klasa "C" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej Klasa "D" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej Klasa "E" Możliwe odpowiedzi: 1. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, 2. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, 3. pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający, 4. pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN-EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa "6" i w poz. 8 klasa "2" oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje, wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, 5. pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej