Trójwymiarowy świat - stosuję perspektywę
Trójwymiarowy świat – stosuję perspektywę
Etap | II etap edukacyjny uczeń kończący klasę VI |
Przedmiot | Plastyka |
Wymagania szczegółowe: | (2.1) podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego i innych dziedzin sztuki (fotografika, film) w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki właściwe dla tych dziedzin sztuki) |
Temat lekcji: | Trójwymiarowy świat – stosuję perspektywę |
Czas na realizację: | 1 godzina lekcyjna. |
Cele szczegółowe | wiadomości – uczeń:
|
umiejętności – uczeń:
| |
postawy:
| |
Metody pracy: | rozmowa nauczająca (pogadanka), prezentacja, działania praktyczne (rysowanie), aktywizująca (dyskusja) |
Forma pracy: | indywidualna, zbiorowa |
Środki dydaktyczne, w tym zasoby multimedialne: | albumy malarskie z przykładami obrazów w, których zastosowano perspektywę linearną; zestaw ilustracji zawierający przykłady dzieł z wykreślonymi zasadami budowania kompozycji obrazu (pasowa, rzędowa, kulisowa); animacja wyjaśniająca pojęcie perspektywy i ukazująca różne jej rodzaje: centralna, ukośna, boczna, z lotu ptaka, żabia, barwna, powietrzna, rzędowa, pasowa |
Materiały plastyczne: | kartka z bloku rysunkowego formatu A‑4, ołówek twardy i miękki |
Przebieg lekcji |
|
faza wprowadzająca: (8 min.) | |
faza realizacyjna: (32 min.) |
|
faza podsumowująca: (5 min.) |
|