Tworzenie i formatowanie tabel
Scenariusz lekcji
Temat lekcji
Tworzenie i formatowanie tabel
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń potrafi:
opisać sposób wstawiania tabel w edytorze Word;
wymienić cechy charakterystyczne tabeli;
wymienić sposoby zaznaczania komórek tabeli;
opisać sposoby zmiany szerokości i wysokości wierszy i kolumn;
opisać sposoby formatowania komórek.
Umiejętności
Uczeń potrafi:
wstawić tabelę do dokumentu i ustalić jej budowę;
zaznaczyć fragmenty tabeli;
formatować tabelę oraz tekst wpisany do tabeli;
numerować wiersze tabeli;
wstawiać do tabeli nowe wiersze i kolumny, usuwać wiersze i kolumny;
modyfikować wygląd tabeli.
Metody nauczania
pogadanka;
laboratoryjna z elementami wykładu i pokazu.
Środki dydaktyczne
podręcznik.
Uwarunkowania techniczne
lokalna sieć komputerowa składająca się ze stanowisk uczniowskich z zainstalowanym programem Power Point;
projektor multimedialny.
Przebieg lekcji
Etap | Zadanie | Przebieg realizacji | Uwagi do realizacji |
Faza przygotowawcza | |||
| |||
Faza realizacyjna |
| ||
| |||
| |||
– wstawianie wierszy i kolumn (5 min) |
| ||
| |||
– formatowanie tabeli (5 min) |
| ||
Faza podsumowująca |
|
Bibliografia
[1] Białowąs J., Chmielewska K., Jakutowicz M., Mordaka M., Wojciechowski Z., Informatyka 2000. Poradnik metodyczny dla nauczycieli gimnazjum (I rok nauki), CD‑ROM, Wydawnictwo „Czarny Kruk”, Bydgoszcz 2002.
[2] Mordaka M., Lipski J., Gulgowski M., Informatyka 2000. Podręcznik dla gimnazjum (klasa 2), Wydawnictwo „Czarny Kruk”, Bydgoszcz 2000.
Załączniki
Czas trwania lekcji
1 x 45 minut