Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Tworzenie prezentacji multimedialnej

1. Cele lekcji

Wiadomości

Uczniowie utrwalają sobie pojęcie prezentacji multimedialnej, narzędzia i sposoby tworzenia prezentacji orazjej formatowania.

b. Umiejętności

Po zajęciach uczeń:

  • zna podstawowe pojęcia związane z tworzeniem prezentacji,

  • potrafi utworzyć proste slajdy według przygotowanego wzoru,

  • potrafi wybrać odpowiedni układ slajdu, kolory tła i treści,

  • potrafi wstawić gotowe rysunki lub inne obiekty graficzne,

  • potrafi tworzyć treści slajdów,

  • potrafi ustawić efekty animacji,

  • potrafi uruchomić pokaz,

  • potrafi zapisać efekty swojej pracy.

  1. Metoda i forma pracy:

    • praca samodzielna przy komputerze,

    • ćwiczenia praktyczne z programem POWER POINT,

    • praca w grupach.

  1. komputery i drukarki,

  2. program POWER POINT,

  3. schemat – Power Point.

      1. Uczniowie zajmują miejsca przy stanowiskach komputerowych. Nauczyciel wyjaśnia przebieg zajęć i kolejno wykonywane przez uczniów czynności.

      2. Wybrani lub chętni uczniowie przypominają:

        • Do czego służy program POWER POINT?

Odp. Program ten służy przede wszystkim jako narzędzie do rozmieszczania i formatowania przygotowanych składników pokazu, ustalenia kolorystyki slajdów oraz wyświetlenia pokazu przygotowywanej prezentacji.

  • Jak nazywają się tworzone w programie strony prezentacji? Są to slajdy.

  • Jakie elementy multimedialne mogą być wykorzystywane w tworzeniu slajdów? Są to: teksty, rysunki, zdjęcia, animacje, dźwięki itp.

  • W jakich widokach możemy obejrzeć przygotowaną prezentację?

W widokach: slajdu, konspektu, sortowania, jako pokaz. Uczeń pokazuje praktycznie na komputerze wymienione widoki.

RQDO23ERFoFTd

Widok sortowania

R1OgLBThRT1Wu

Widok konspektu

RHQVFgbjBb8jQ

Widok slajdu

  1. Nauczyciel sprawdza pracę domową – uczniowie w grupach dwuosobowych (tak jak siedzą przy stanowiskach komputerowych) mieli przygotować projekty co najmniej 4 – 5 obrazów prezentacji – rysunki lub podanie źródła i teksty).

    1. Uczniowie otwierają program POWER POINT.

    2. Jeszcze raz przed właściwą pracą nauczyciel lub wybrany uczeń przypominają, jak przystąpić do tworzenia prezentacji:

      • otwierają program POWER POINT (start – programy – POWER POINT);

      • wybierają opcję – pusta prezentacja;

      • wybierają układ prezentacji (zaznaczają go i klikają OK);

      • mogą zastosować też szablon projektu – na początku zamiast opcji pusta prezentacja lub po wybraniu już opcji układ;

      • tworzą prezentację – teksty wpisują w polach tekstowych, rysunki kopiują lub wklejają (kliparty), dodają animacje i efekty itp.

    3. Uczniowie przystępują do wykonywania prezentacji według przygotowanego planu. Nauczyciel wspomaga pracę tych uczniów, którzy mają problemy z wykonaniem jakiejś czynności.

    4. Oczywiście, jeżeli pracę nad minimum 4 obrazami uczniowie wykonają wcześniej – mogą rozszerzyć zakres prezentacji o dalsze slajdy. Praca nad przygotowaniem slajdów trwa 30 minut.

    1. Po wykonaniu zadania każda para uczniów prezentuje pokaz swojej prezentacji pozostałym osobom.

  1. Wybrani uczniowie – 3 osoby oraz nauczyciel dokonują oceny każdej prezentacji w punktach 0‑3 pkt, niezależnie od siebie. Średnia tych czterech ocen będzie ostateczną oceną ćwiczenia.

  2. W tym czasie, kiedy dokonywana jest ocena prezentacji przez zespół, pozostali uczniowie przechodzą do stolików i wypełniają przygotowany przez nauczyciela schemat powtórzeniowy.

    1. M. Mordaka*, Informatyka 2000*, cz. 2, wyd. Czarny Kruk, Bygdoszcz, 2005.

Zadanie dla chętnych: Przygotowanie prezentacji przedmiotowej (matematyka, geografia, biologia, fizyka lub chemia) lub prezentacji własnych zainteresowań, prezentacja powinna zawierać co najmniej 15 slajdów.

RSWz46L6CMBjh

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 126.50 KB w języku polskim