Tydzień fitness w ośrodkach na terenie miasta – to jest to!
Tydzień fitness w ośrodkach na terenie miasta – to jest to!
Opis projektu edukacyjnego z wychowania fizycznego, III etap edukacyjny
–––––––––––––––––––––––––––––––––
Wymagania szczegółowe:
3. Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń:
3.3 wymienia miejsca, obiekty i urządzenia w najbliższej okolicy, które można wykorzystać do aktywności fizycznej.
Czas trwania projektu: 7 tygodni (trzy tygodnie lutego i cały marzec)
Uczestnicy projektu:
realizatorzy projektu: uczniowie 1 klasy III
beneficjenci: wszyscy uczniowie klas III
Cele projektu
Uczeń:
w zakresie wiadomości:
wie, gdzie znajdują się obiekty i urządzenia sportowe w najbliższej okolicy, które oferują zajęcia fitness
zna różne rodzaje ćwiczeń fitness
w zakresie umiejętności:
pełni funkcję pomysłodawcy, organizatora działań Imprez szkolnych
sprawnie komunikuje się z przedstawicielami społeczności klubowej fitness
poszukuje informacji z różnych źródeł, analizuje je i selekcjonuje zgodnie
z zaplanowanymi terminami wykonania zadań projektu
w zakresie postaw:
rozumie celowość skutecznej współpracy i podziału obowiązków w realizacji wyznaczonych celów w działaniach zespołowych na rzecz środowiska szkolnego
rozumie konieczność podejmowania regularnej aktywności fizycznej dla podnoszenia lub utrzymywania sprawności fizycznej
Liczba i wielkość zespołów uczniowskich:
Projekt realizują uczniowie jednej klasy trzeciej. Uczniowie dobierają się w 5 zespołów zadaniowych.
Działania dla wszystkich zespołów:
Opracowanie regulaminu imprez towarzyszących Projektowi – Tydzień fitness
w ośrodkach na terenie miasta – to jest to!:
Dzień rozpoczęcia projektu – Wszystko, co powinniśmy wiedzieć o fitness.
Udział uczniów klas III w wybranych zajęciach fitness na terenie miasta.
Dzień zakończenia projektu – Prezentacja filmów z zajęć fitness z udziałem uczniów.
Opracowanie działań promocyjnych projektu.
Podsumowanie projektu.
Działania poszczególnych zespołów:
zespół I
Opracowanie prezentacji na temat: Rodzaje zajęć fitness – najbardziej popularne
z nich.Opracowanie prezentacji multimedialnej na temat aquarobiku.
Zorganizowanie zajęć dla uczniów szkoły z aquarobiku w jednym z klubów .
Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć z aquarobiku z udziałem uczniów.
zespół II
Zorganizowanie spotkania z lekarzem na temat: Fitness jako idea promowania aktywnego stylu życia, sprawności fizycznej i psychicznej.
Opracowanie i wykonanie gazetki szkolnej na temat wpływu aktywności fitness na zdrowie człowieka.
Zorganizowanie zajęć dla uczniów szkoły ze spinningu w jednym z klubów.
Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć ze spinningu w jednym z klubów z udziałem uczniów.
zespół III
Opracowanie pytań i przeprowadzenie wywiadu z właścicielami klubów, menedżerami, instruktorami, trenerami fitness na temat: Jak ma się polski fitness do trendów światowych. Prezentacja filmowa wypowiedzi ze spotkań.
Spotkanie z mistrzem fitness. Pokaz w wykonaniu zaproszonej osoby.
Zorganizowanie zajęć z Body Ball w jednym z klubów.
Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć z Body Ball w jednym z klubów z udziałem uczniów.
zespół IV
Opracowanie prezentacji: Gdzie w naszym mieście można uprawiać fitness.
Opracowanie ulotek dla uczniów na temat klubów fitness w mieście i oferty prowadzonych zajęć oraz ich wpływu jaki mają na nasz organizm.
Zorganizowanie zajęć dla uczniów szkoły z pilatesu w jednym z klubów.
Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć z pilatesu w jednym z klubów z udziałem uczniów.
zespół V
Prezentacja czasopism, w których regularnie pojawiają się publikacje na temat sposobów aktywnego spędzania czasu, ćwiczeń usprawniających i wzmacniających, oraz prawidłowego odżywiania.
Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć z aeroboxingu w jednym z klubów.
Zorganizowanie zajęć dla uczniów szkoły z aeroboxingu w jednym z klubów z udziałem uczniów.
Przygotowanie głosowania na najlepszą formę fitness do prowadzenia w szkole jako zajęcia pozalekcyjne po odbytych zajęciach w klubach fitness.
Wstępny harmonogram działań:
zadania | odpowiedzialni | czas/terminy |
Wybranie jednej klasy do projektu.
Uczniowie ustawieni są w zamkniętym kręgu, wykonują czynność, którą opisuje prowadzący, jeżeli ich dotyczy: Kto wie, co to jest fitness niech się głośno uśmiechnie. Jeśli znasz miejsce odbywania się zajęć fitness Jeśli byłeś uczestnikiem zajęć fitness podskocz Jeśli chcesz zapoznać się z różnymi rodzajami fitness stań w środku kręgu z innymi uczniami i bij sobie brawo uderzając w ręce 20 razy.
Rodzaje działań podjętych w ramach imprezy szkolnej oraz wybór nazwy imprezy szkolnej. Utworzenie jednego plakatu z pomysłami.
Wypowiedzi uczniów na temat znanych im technik. Uzupełnienie wiedzy przez nauczyciela.
ustalenie miejsca,
Realizacja projektu:
| nauczyciel WF /koordynator projektu nauczyciel WF /koordynator projektu nauczyciel WF /koordynator projektu zespoły projektowe nauczyciel WF /koordynator projektu zespoły projektowe nauczyciel WF /koordynator projektu zespoły projektowe zespoły projektowe nauczyciel WF /koordynator projektu zespoły projektowe nauczyciel WF /koordynator projektu zespoły projektowe | pierwszy tydzień projektu 90 min. (drugi tydzień projektu) 90 min. (trzeci tydzień projektu) 90 min. (czwarty tydzień projektu) 90 min. (piąty tydzień projektu) 90 min. (szósty tydzień projektu) Siódmy tydzień projektu (7 dni: 1 dzień inauguracja, 5 dni – udział uczniów 1 dzień zakończenie projektu) 90 min. (ósmy tydzień projektu |
Załączniki:
Załącznik 1 – Układanka definicji projektu edukacyjnego.
Załącznik 2 – Schemat tworzenia regulaminu Imprezy
Załącznik 1
Definicja:
Projekt edukacyjny – zespołowe, planowe działanie uczniów, mające na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.
Projekt | edukacyjny – | zespołowe, | planowe |
działanie | uczniów, | mające | na celu |
rozwiązanie | konkretnego | problemu, | z zastosowaniem |
różnorodnych | Metod. |
Załącznik 2 – Schemat tworzenia regulaminu Imprezy
Cele, zadania, rodzaj imprezy:
określenie celów
wybór rodzaju imprezy
wybór charakteru i zasięgu imprezy
Termin:
ustalenie terminu i czasu trwania imprezy,
ustalenie godziny przebiegu Imprez
uzyskanie zgody od rodziców na udział dziecka w imprezie
Miejsce:
podanie dokładnego adresu imprezy, nazwiska koordynatora projektu
dokonanie oceny warunków bazowych
Organizator:
określenie, kto jest organizatorem Imprezy, kto jest jej kierownikiem, wymienienie sponsorów
Uczestnictwo:
ustalenie zasad doboru uczestników
określenie wieku, liczby uczestników imprezy
Opracowanie Programu Zawodów
Program ramowy:
zaplanowanie pełnego zestawu wydarzeń imprezy
Program szczegółowy:
ustalenie kolejności, czasu i miejsca odbycia się każdej czynności przed rozpoczęciem, w trakcie trwania i po zakończeniu imprezy
wyznaczenie osób odpowiedzialnych za realizację imprezy
Program minutowy:
ustalenie godziny i miejsca poszczególnych wydarzeń imprezy
Zgłoszenia do zawodów:
określenie, zasad zgłoszenia uczestników do udziału w imprezie
Zasady finansowania:
określenie źródeł finansowania imprezy
opracowanie preliminarza wydatków imprezy