Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Tydzień fitness w ośrodkach na terenie miasta – to jest to!

Opis projektu edukacyjnego z wychowania fizycznego, III etap edukacyjny

–––––––––––––––––––––––––––––––––

Wymagania szczegółowe:

3. Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń:

3.3 wymienia miejsca, obiekty i urządzenia w najbliższej okolicy, które można wykorzystać do aktywności fizycznej.

Czas trwania projektu: 7 tygodni (trzy tygodnie lutego i cały marzec)

Uczestnicy projektu:

  • realizatorzy projektu: uczniowie 1 klasy III

  • beneficjenci: wszyscy uczniowie klas III

Cele projektu

Uczeń:

w zakresie wiadomości:

  • wie, gdzie znajdują się obiekty i urządzenia sportowe w najbliższej okolicy, które oferują zajęcia fitness

  • zna różne rodzaje ćwiczeń fitness

w zakresie umiejętności:

  • pełni funkcję pomysłodawcy, organizatora działań Imprez szkolnych

  • sprawnie komunikuje się z przedstawicielami społeczności klubowej fitness

  • poszukuje informacji z różnych źródeł, analizuje je i selekcjonuje zgodnie
    z zaplanowanymi terminami wykonania zadań projektu

w zakresie postaw:

  • rozumie celowość skutecznej współpracy i podziału obowiązków w realizacji wyznaczonych celów w działaniach zespołowych na rzecz środowiska szkolnego

  • rozumie konieczność podejmowania regularnej aktywności fizycznej dla podnoszenia lub utrzymywania sprawności fizycznej

Liczba i wielkość zespołów uczniowskich:

Projekt realizują uczniowie jednej klasy trzeciej. Uczniowie dobierają się w 5 zespołów zadaniowych.

Działania dla wszystkich zespołów:

  • Opracowanie regulaminu imprez towarzyszących Projektowi – Tydzień fitness
    w ośrodkach na terenie miasta – to jest to!
    :

  • Dzień rozpoczęcia projektu – Wszystko, co powinniśmy wiedzieć o fitness.

    • Udział uczniów klas III w wybranych zajęciach fitness na terenie miasta.

    • Dzień zakończenia projektu – Prezentacja filmów z zajęć fitness z udziałem uczniów.

  • Opracowanie działań promocyjnych projektu.

  • Podsumowanie projektu.

Działania poszczególnych zespołów:

zespół I

  • Opracowanie prezentacji na temat: Rodzaje zajęć fitness – najbardziej popularne
    z nich.

  • Opracowanie prezentacji multimedialnej na temat aquarobiku.

  • Zorganizowanie zajęć dla uczniów szkoły z aquarobiku w jednym z klubów .

  • Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć z aquarobiku z udziałem uczniów.

zespół II

  • Zorganizowanie spotkania z lekarzem na temat: Fitness jako idea promowania aktywnego stylu życia, sprawności fizycznej i psychicznej.

  • Opracowanie i wykonanie gazetki szkolnej na temat wpływu aktywności fitness na zdrowie człowieka.

  • Zorganizowanie zajęć dla uczniów szkoły ze spinningu w jednym z klubów.

  • Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć ze spinningu w jednym z klubów z udziałem uczniów.

zespół III

  • Opracowanie pytań i przeprowadzenie wywiadu z właścicielami klubów, menedżerami, instruktorami, trenerami fitness na temat: Jak ma się polski fitness do trendów światowych. Prezentacja filmowa wypowiedzi ze spotkań.

  • Spotkanie z mistrzem fitness. Pokaz w wykonaniu zaproszonej osoby.

  • Zorganizowanie zajęć z Body Ball w jednym z klubów.

  • Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć z Body Ball w jednym z klubów z udziałem uczniów.

zespół IV

  • Opracowanie prezentacji: Gdzie w naszym mieście można uprawiać fitness.

  • Opracowanie ulotek dla uczniów na temat klubów fitness w mieście i oferty prowadzonych zajęć oraz ich wpływu jaki mają na nasz organizm.

  • Zorganizowanie zajęć dla uczniów szkoły z pilatesu w jednym z klubów.

  • Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć z pilatesu w jednym z klubów z udziałem uczniów.

zespół V

  • Prezentacja czasopism, w których regularnie pojawiają się publikacje na temat sposobów aktywnego spędzania czasu, ćwiczeń usprawniających i wzmacniających, oraz prawidłowego odżywiania.

  • Nakręcenie i prezentacja filmu z zajęć z aeroboxingu w jednym z klubów.

  • Zorganizowanie zajęć dla uczniów szkoły z aeroboxingu w jednym z klubów z udziałem uczniów.

  • Przygotowanie głosowania na najlepszą formę fitness do prowadzenia w szkole jako zajęcia pozalekcyjne po odbytych zajęciach w klubach fitness.

Wstępny harmonogram działań:

zadania

odpowiedzialni

czas/terminy

Wybranie jednej klasy do projektu.

  • I spotkanie z grupą projektową – zajęcia warsztatowe.

  • Zabawa integrująca Podobieństwa i różnice.

Uczniowie ustawieni są w zamkniętym kręgu, wykonują czynność, którą opisuje prowadzący, jeżeli ich dotyczy:

Kto wie, co to jest fitness niech się głośno uśmiechnie.

Jeśli znasz miejsce odbywania się zajęć fitness
w ośrodkach miejskich, w najbliższej okolicy wykonaj 5 obrotów wokół własnego ciała
w prawą i lewą stronę.

Jeśli byłeś uczestnikiem zajęć fitness podskocz
5 razy na prawej i 5 razy na lewej nodze.

Jeśli chcesz zapoznać się z różnymi rodzajami fitness stań w środku kręgu z innymi uczniami i bij sobie brawo uderzając w ręce 20 razy.

  • Znaczenie słowa projekt: uczniowie po kolei określają, z czym kolaży im się to słowo.

  • Podział uczniów na zespoły za pomocą puzzli. Na podstawie wymienionych wcześniej skojarzeń uczniowie tworzą własną definicję projektu. Każdy zespół przedstawia ją w formie plakatu.

  • Gra dydaktyczna – zastosowanie układanki
    z definicją projektu edukacyjnego
    (
    Załącznik 1 – Układanka definicji projektu edukacyjnego). Uczniowie w zespołach tworzą definicję ze słów pociętej na części definicji.

  • Przedstawienie uczniom tematu projektu, omówienie i wybór celów.

  • Zapoznanie uczniów z zasadami planowania imprez sportowych (Załącznik 2 – Schemat tworzenia regulaminu Imprezy).

  • Burza mózgów:

Rodzaje działań podjętych w ramach imprezy szkolnej oraz wybór nazwy imprezy szkolnej. Utworzenie jednego plakatu z pomysłami.

  • Ustalenie zasad komunikowania się i terminu następnego spotkania.

  • Ustalenie zasad oceny i samooceny udziału
    w projekcie.

  • II spotkanie z grupą projektową – zajęcia warsztatowe

  • Utworzenie 5 zespołów zadaniowych za pomocą karteczek, na których przedstawione są rodzaje fitness: aquarobik, spinning, Body Ball, pilates, aeroboxing. Wybór rodzaju zajęć dokonany zostaje przez nauczyciela na podstawie jego wiedzy o prowadzonych zajęciach z fitness na terenie miasta w najbliższej okolicy.

  • Sposoby zbierania informacji i opinii, nawiązywanie kontaktów z osobami wspierającymi projekt.

Wypowiedzi uczniów na temat znanych im technik. Uzupełnienie wiedzy przez nauczyciela.

  • Wybór zadań dla zespołów i terminów ich realizacji na podstawie zaplanowanych rodzajów działań na drugim spotkaniu.

  • III spotkanie z grupą projektową – zajęcia warsztatowe dla całego zespołu

  • Utworzenie regulaminów imprez towarzyszących projektowi: Tydzień fitness
    w ośrodkach na terenie miasta – to jest to!
    , opracowanie działań promocyjnych przedsięwzięcia, Imprezy inauguracyjnej, tygodnia ćwiczeń uczniów w klubach fitness, Imprezy podsumowującej projekt.

  • Uczniowie tworzą poszczególne punkty regulaminu Imprez za pomocą burzy mózgów:

  1. cele, zadania rodzaj imprezy,

ustalenie miejsca,

  1. określenie organizatora: określenie osób wspierających realizację projektu, sponsorów,

  2. ustalenie zasad uczestnictwa i zgłaszania się do udziału,

  3. opracowanie programu ramowego projektu: zaplanowanie pełnego zestawu działań poszczególnych zespołów,

  4. opracowanie programu szczegółowego: ustalenie kolejności, czasu i miejsca odbycia się każdej czynności przed rozpoczęciem, w trakcie trwania i po zakończeniu imprezy,

  5. opracowanie programu minutowego.

  • IV spotkanie z grupą projektową

  • opracowanie działań promocyjnych projektu: zapoznanie się z celami promocji, jakości plakatów promocyjnych

  • zaplanowanie intensywności działań promocyjnych

  • wykonanie plakatów informacyjnych

  • Realizacja zadania w zespołach – konsultowanie się między sobą i z nauczycielem według ustalonych na I spotkaniu reguł.

Realizacja projektu:

  • Dzień rozpoczęcia projektu – Wszystko co powinniśmy wiedzieć o fitness (przedstawienie prezentacji, filmów, spotkanie z zaproszonym gościem.

  • Udział chętnych uczniów w wybranych 5 zajęciach fitness na terenie miasta.

  • Dzień zakończenia projektu – Prezentacja filmów z zajęć fitness z udziałem uczniów.

  • V spotkanie w zespołach

  • Podsumowanie projektu, ocena i samoocena uczestników.

  • Wystosowanie podziękowań dla osób wspierających realizację projektu

nauczyciel WF /koordynator projektu

nauczyciel WF /koordynator projektu

nauczyciel WF /koordynator projektu

zespoły projektowe

nauczyciel WF /koordynator projektu

zespoły projektowe

nauczyciel WF /koordynator projektu

zespoły projektowe

zespoły projektowe

nauczyciel WF /koordynator projektu

zespoły projektowe

nauczyciel WF /koordynator projektu

zespoły projektowe

pierwszy tydzień projektu

90 min. (drugi tydzień projektu)

90 min. (trzeci tydzień projektu)

90 min. (czwarty tydzień projektu)

90 min. (piąty tydzień projektu)

90 min. (szósty tydzień projektu)

Siódmy tydzień projektu (7 dni:

1 dzień inauguracja, 5 dni – udział uczniów
w różnych zajęciach fitness,

1 dzień zakończenie projektu)

90 min.

(ósmy tydzień projektu

Załączniki:

Załącznik 1 – Układanka definicji projektu edukacyjnego.

Załącznik 2 – Schemat tworzenia regulaminu Imprezy

Załącznik 1

Definicja:

Projekt edukacyjny – zespołowe, planowe działanie uczniów, mające na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.

Projekt

edukacyjny –

zespołowe,

planowe

działanie

uczniów,

mające

na celu

rozwiązanie

konkretnego

problemu,

z zastosowaniem

różnorodnych

Metod.

Załącznik 2 – Schemat tworzenia regulaminu Imprezy

Cele, zadania, rodzaj imprezy:

  • określenie celów

  • wybór rodzaju imprezy

  • wybór charakteru i zasięgu imprezy

Termin:

  • ustalenie terminu i czasu trwania imprezy,

  • ustalenie godziny przebiegu Imprez

  • uzyskanie zgody od rodziców na udział dziecka w imprezie

Miejsce:

  • podanie dokładnego adresu imprezy, nazwiska koordynatora projektu

  • dokonanie oceny warunków bazowych

Organizator:

  • określenie, kto jest organizatorem Imprezy, kto jest jej kierownikiem, wymienienie sponsorów

Uczestnictwo:

  • ustalenie zasad doboru uczestników

  • określenie wieku, liczby uczestników imprezy

Opracowanie Programu Zawodów

Program ramowy:

  • zaplanowanie pełnego zestawu wydarzeń imprezy

Program szczegółowy:

  • ustalenie kolejności, czasu i miejsca odbycia się każdej czynności przed rozpoczęciem, w trakcie trwania i po zakończeniu imprezy

  • wyznaczenie osób odpowiedzialnych za realizację imprezy

Program minutowy:

  • ustalenie godziny i miejsca poszczególnych wydarzeń imprezy

Zgłoszenia do zawodów:

  • określenie, zasad zgłoszenia uczestników do udziału w imprezie

Zasady finansowania:

  • określenie źródeł finansowania imprezy

  • opracowanie preliminarza wydatków imprezy

RqtiKjre75vSg

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 117.50 KB w języku polskim
R88iITXCtNrxj

Pobierz załącznik

Plik ODT o rozmiarze 58.92 KB w języku polskim