Materiał jest pomysłem na realizację treści programowych wczesnej edukacji z wykorzystaniem metody projektów. W odniesieniu do podstawy programowej autorzy wskazują konkretne przykłady projektów, które mogą być realizowane w klasach I‑III. Oprócz opisu metody projektów scharakteryzowane są style uczenia się uczniów oraz wartości polisensorycznego poznania. Na kilku stronach (112‑117) znajduje się odniesienie do specjalnych potrzeb edukacyjnych z wyróżnieniem uzdolnień i specyficznych trudności w uczeniu się. Jednak sama idea pracy metodą projektów jest uzasadniona w grupie zróżnicowanej i pozwala na pełną indywidualizację zadań a zarazem uczy kooperacji i współpracy.

Otwórz linkhttp://www.uczenprzeroslmistrza.pl/pliki/PROGRAM%20NAUCZANIA.pdfOtwórz link

Źródło: Halina Gąbka, Teresa Radomska, Małgorzata Trybuś, Zofia Żółtak, Projekt “Uczeń przerósł mistrza - metoda projektu w edukacji wczesnoszkolnej”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego