Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Ustawienia strony – praca z edytorem tekstu MS Word

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna sposoby zmiany układu strony w edytorze tekstowym,

  • rozumie przeznaczenie i zasady działania programu do edycji tekstu.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi operować podstawowymi procedurami związanymi z edycją tekstu,

  • potrafi zmienić układ strony oraz ustawienia marginesów,

  • potrafi umiejętnie korzystać z narzędzi do obróbki tekstu,

  • potrafi wykorzystać możliwości programu MS Word do swoich potrzeb.

c) Postawy

Uczeń zdobywa umiejętność pracy indywidualnej.

2. Metoda i forma pracy

Objaśnienie, ćwiczenie, praca indywidualna

3. Środki dydaktyczne

Komputer

Program do edycji tekstu MS Word

Karta pracy z tekstem do sformatowania

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel zapoznaje uczniów z tematyką lekcji i uświadamia im cele zajęć. Nauczyciel przedstawia uczniom kryteria oceniania i przypomina zasady pracy na lekcji.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel prosi o włączenie komputerów i uruchomienie programu MS Word.

  2. Nauczyciel przypomina podstawowe procedury związane z formatowaniem tekstu:

  • edycja czcionki: rozmiar, kolor, krój,

  • formatowanie akapitów.

  1. Nauczyciel objaśnia sposoby wprowadzania zmian w ustawieniach strony:

    • zmiana układu strony,

    • zmiana marginesów.

  2. Nauczyciel rozdaje karty pracy z tekstem i prosi o jego sformatowanie (załącznik 1). Uczniowie wprowadzają, a następnie formatują widoczny przed sobą tekst.

  3. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów i w razie pojawiających się wątpliwości udziela rad i wskazówek.

c) Faza podsumowująca

  1. Nauczyciel wyrywkowo zadaje uczniom pytania związane z tematem lekcji: „W jaki sposób zmieniamy układ strony?”, „W jaki sposób dokonujemy zmiany marginesów?”, „W jaki sposób wyrównujemy tekst?”.

  2. Nauczyciel stawia oceny osobom najbardziej aktywnym.

5. Bibliografia

  1. Jagielski M., Zrozumieć i polubić komputer, Świat Książki, Warszawa 1999.

  2. Kula A., ABC Word 2003 PL, Helion, Gliwice 2004.

6. Załączniki

scenariusz_S_4539_pabian_zal_01

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Scenariusz stanowi 1 godzinę lekcyjną wchodzącą w cykl zajęć dotyczących edytora tekstowego MS Word.

RGd7gbOtxPlAZ

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 94.53 KB w języku polskim
R7xSwfVrzpGvW

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 17.50 KB w języku polskim