Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

W co lubisz grać? Gry i zabawy

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna nazwy gier w języku niemieckim.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi ułożyć zdanie oznajmujące z wykorzystaniem nowego słownictwa,

  • potrafi przyporządkować podpis do rysunku,

  • potrafi odmienić czasownik,

  • wymawia prawidłowo pod względem fonetycznym poznane słownictwo,

  • potrafi odpowiedzieć pozytywnie i negatywnie na zadane pytanie.

2. Metoda i forma pracy

Praca z całą klasą, praca indywidualna i w parach.

3. Środki dydaktyczne

Fotokopie z rysunkami gier oraz podpisy do nich, fotokopie z ćwiczeniami, fotokopie z grą memory.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel przypomina wraz z uczniami nazwy gier i czasowników wykonywanych w wolnym czasie. Uczniowie powtarzają za nauczycielem. Nauczyciel zwraca uwagę na poprawność fonetyczną słówek.

b) Faza realizacyjna

  1. Na tablicy przymocowane są za pomocą magnesów rysunki gier i w różnych miejscach na tablicy ich podpisy. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy i przyporządkują podpis do rysunku (załącznik 1).

  2. Eliminantka. Uczniowie wykreślają nazwy gier. Nieskreślone literki czytane rzędami utworzą rozwiązanie (załącznik 2).

  3. Zabawa w domino językowe. Uczniowie dzielą się na małe grupy (2 – 3‑osobowe). Otrzymują od nauczyciela wycięte domino. Należy kolorowe elementy domina położyć przodem do ławki, tak aby były niewidoczne. Następnie każdy uczeń sięga po elementy domina, aż znajdzie parę (do koloru jego podpis). Jeśli nie znajdzie powinien sięgnąć po kolejną część. Wygrywa uczeń, który pozbędzie się wszystkich części domina (załącznik 3).

  4. Uczniowie uzupełniają zdania czasownikami tak, aby miały one sens (załącznik 4).

  5. Ostatnie ćwiczenie polegające na utworzeniu zdań negatywnych. Należy odpowiedzieć za każdym razem negatywnie i podać odpowiedź w nawiasie (przykład: Spielst du Handball? Nein, ich singe.) (załącznik 5).

  6. Uczniowie odgadują nazwy gier z piktogramów (załącznik 6).

c) Faza podsumowująca

Jeśli istnieje możliwość uczniowie mogą wykonać ćwiczenia komputerowe utrwalające poznany materiał. http://www.sp12.switch.pl/wielokrotne/sport.htm

5. Bibliografia

A.Spier, Mit Spielen Deutsch lernen, Cornelsen Scriptor, Frankfurt am Main 1981.

6. Załączniki

Załącznik 1.

RN8cKmEzf4Is1
R121YvYSVK4dL

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 2.

Dla ucznia:

V

B

A

S

K

E

T

B

A

L

L

O

A

E

R

R

A

T

I

G

L

L

E

L

E

G

O

K

A

R

T

E

N

E

L

Z

Z

U

P

P

U

P

P

E

Y

B

S

C

H

A

C

H

A

L

L

Rozwiązanie:

V

B

A

S

K

E

T

B

A

L

L

O

A

E

R

R

A

T

I

G

L

L

E

L

E

G

O

K

A

R

T

E

N

E

L

Z

Z

U

P

P

U

P

P

E

Y

B

S

C

H

A

C

H

A

L

L

Załącznik 3.

Domino językowe:

der

Fußball

das Tischtennis

das Tennis

der Handball

das Schach

die Gitarre

das Klavier

der Volleyball

die Flöte

der Basketball

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 4.

Ćwiczenie do uzupełnienia.

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 5.

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 6.

Rys. Karolina Majchrzak

b) Zadanie domowe

Nauczyć się wiadomości z lekcji.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

Rk3B8B5BoCdFD

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 278.91 KB w języku polskim
R1cIuZQNsCHkA

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 1.56 MB w języku polskim