Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

W czym tkwi magia poezji śpiewanej

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń :

  • poznaje termin poezja śpiewana ,

  • zna wykonawców poezji śpiewanej ,

  • zna treść wybranych utworów muzycznych .

b) Umiejętności

Uczeń :

  • potrafi dostrzec walory poezji śpiewanej ,

  • ocenia zawarte w niej prawdy o życiu ,

  • dokonuje analizy i interpretacji utworów ,

  • kształtuje swoją wrażliwość na piękno poezji śpiewanej .

2. Metoda i forma pracy

Metoda poszukująca , elementy dyskusji

3. Środki dydaktyczne

  1. Karty pracy ucznia

  2. Teksty piosenek

  3. Nagrania utworów muzycznych

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

  1. Zaprowadzenie ładu i sprawdzenie listy obecności.

  2. Zapisanie tematu na tablicy.

  3. Wprowadzenie uczniów w tematykę zajęć.

b) Faza realizacyjna

1. Każdy uczeń otrzymuje zapisany tekst piosenek . Nauczyciel prezentuje nagrania poszczególnych utworów i wyjaśnia znaczenie niektórych wyrazów . Następnie uczniowie otrzymują karty pracy do uzupełnienia . Każdy utwór jest opatrzony numerem . Ten sam numer znajduje się w karcie pracy . Przykładowy arkusz :

1.

Autor

Tytuł

Najpiękniejszy cytat :

Środki artystyczne :

O czym śpiewa wykonawca :

Do kogo adresuje utwór :

Dlaczego wybrał ten temat utworu :

Jakie wartości , postawy życiowe , przeżycia , wybory moralne pojawiają się w piosence ?

Jak należy żyć?

2.

Autor

Tytuł

Najpiękniejszy cytat :

Środki artystyczne :

O czym śpiewa wykonawca :

Do kogo adresuje utwór :

Dlaczego wybrał ten temat utworu :

Jakie wartości , postawy życiowe , przeżycia , wybory moralne pojawiają się w piosence ?

Jak należy żyć? Gdzie szukać prawdy o życiu ?

3.

Autor

Tytuł

Najpiękniejszy cytat :

Środki artystyczne :

O czym śpiewa wykonawca :

Do kogo adresuje utwór :

Dlaczego wybrał ten temat utworu :

Jakie wartości , postawy życiowe , przeżycia , wybory moralne pojawiają się w piosence ?

Jaki jest dzisiejszy świat ?

4.

Autor

Tytuł

Najpiękniejszy cytat :

Środki artystyczne :

O czym śpiewa wykonawca :

Do kogo adresuje utwór :

Dlaczego wybrał ten temat utworu :

Jakie wartości , postawy życiowe , przeżycia , wybory moralne pojawiają się w piosence ?

Jaki nastrój panuje w piosence ? Jaki obrać w życiu cel , by być szczęśliwym ?

c) Faza podsumowująca

Sprawdzenie trafności rozwiązania polecenia . Każdy uczeń może wypowiedzieć się na temat walorów poezji śpiewanej i spróbować odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie lekcji .

5. Bibliografia

6. Załączniki

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Rtf12aHkynQP3

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 86.75 KB w języku polskim
R1V1IuSd2qRVv

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 18.00 KB w języku polskim