W poniedziałek mam dwie godziny matematyki. Dni tygodnia i plan lekcji
W poniedziałek mam dwie godziny matematyki. Dni tygodnia i plan lekcji
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
wie jakie są dni tygodnia jak je nazwać w języku niemieckim,
wie jakie są przedmioty szkolne i jak je nazwać w języku niemieckim.
b) Umiejętności
Uczeń:
potrafi utworzyć proste zdanie z wykorzystaniem dni tygodnia i przedmiotów szkolnych,
wymawia prawidłowo pod względem fonetycznym poznane słownictwo,
potrafi przyporządkować podpis do rysunku,
potrafi odczytać kolejność zajęć szkolnych z planu lekcji.
2. Metoda i forma pracy
Praca z całą klasą, praca indywidualna i w parach.
3. Środki dydaktyczne
Fotokopie z rysunkami przedmiotów szkolnych oraz podpisy do nich, fotokopie z planem lekcji, fotokopie z pustym planem do uzupełnienia, fotokopie z rozsypanką.
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Na początku zajęć nauczyciel przypomina wraz z uczniami nazwy przedmiotów szkolnych oraz dni tygodnia. Uczniowie powtarzają za nauczycielem. Nauczyciel zwraca uwagę na poprawność fonetyczną słówek.
b) Faza realizacyjna
Na tablicy przymocowane są za pomocą magnesów rysunki przedmiotów szkolnych i w różnych miejscach na tablicy ich podpisy. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy i przyporządkują podpis do rysunku (załącznik 1).
Krzyżówka z dniami tygodnia. Uczniowie uzupełniają ją i odczytują hasło (załącznik 2).
Plan lekcji. Uczniowie otrzymują fotokopie, a następnie chętni uczniowie opisują plan lekcji Piotra w każdy dzień (załącznik 3)
Rozsypanka wyrazowa. Uczniowie tworzą zdania. Należy zwrócić uwagę na szyk (załącznik 4)
Uczniowie otrzymują fotokopie z pustym planem lekcji, a następnie uzupełniają go według swojego planu lekcji nazwami niemieckimi (załącznik 5).
Kolejne ćwiczenie polega na dopasowaniu czasowników do danego przedmiotu (załącznik 6).
5. Bibliografia
A.Spier, Mit Spielen Deutsch lernen, Cornelsen Scriptor, Frankfurt am Main 1981.
6. Załączniki
Załącznik 1.
Rys. Karolina Majchrzak
Załącznik 2.
S | A | ||||||||||||
N | G | ||||||||||||
I | S | ||||||||||||
M | C | ||||||||||||
O | T | ||||||||||||
R | T |
Załącznik 3.
Rys. Karolina Majchrzak
Załącznik 4.
Rys. Karolina Majchrzak
Załącznik 5.
Załącznik 6.
Rys. Karolina Majchrzak
b) Zadanie domowe
Nauczyć się wiadomości z lekcji.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak