Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

W poniedziałek mam dwie godziny matematyki. Dni tygodnia i plan lekcji

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • wie jakie są dni tygodnia jak je nazwać w języku niemieckim,

  • wie jakie są przedmioty szkolne i jak je nazwać w języku niemieckim.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi utworzyć proste zdanie z wykorzystaniem dni tygodnia i przedmiotów szkolnych,

  • wymawia prawidłowo pod względem fonetycznym poznane słownictwo,

  • potrafi przyporządkować podpis do rysunku,

  • potrafi odczytać kolejność zajęć szkolnych z planu lekcji.

2. Metoda i forma pracy

Praca z całą klasą, praca indywidualna i w parach.

3. Środki dydaktyczne

Fotokopie z rysunkami przedmiotów szkolnych oraz podpisy do nich, fotokopie z planem lekcji, fotokopie z pustym planem do uzupełnienia, fotokopie z rozsypanką.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Na początku zajęć nauczyciel przypomina wraz z uczniami nazwy przedmiotów szkolnych oraz dni tygodnia. Uczniowie powtarzają za nauczycielem. Nauczyciel zwraca uwagę na poprawność fonetyczną słówek.

b) Faza realizacyjna

  1. Na tablicy przymocowane są za pomocą magnesów rysunki przedmiotów szkolnych i w różnych miejscach na tablicy ich podpisy. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy i przyporządkują podpis do rysunku (załącznik 1).

  2. Krzyżówka z dniami tygodnia. Uczniowie uzupełniają ją i odczytują hasło (załącznik 2).

  3. Plan lekcji. Uczniowie otrzymują fotokopie, a następnie chętni uczniowie opisują plan lekcji Piotra w każdy dzień (załącznik 3)

  4. Rozsypanka wyrazowa. Uczniowie tworzą zdania. Należy zwrócić uwagę na szyk (załącznik 4)

  5. Uczniowie otrzymują fotokopie z pustym planem lekcji, a następnie uzupełniają go według swojego planu lekcji nazwami niemieckimi (załącznik 5).

  6. Kolejne ćwiczenie polega na dopasowaniu czasowników do danego przedmiotu (załącznik 6).

5. Bibliografia

A.Spier, Mit Spielen Deutsch lernen, Cornelsen Scriptor, Frankfurt am Main 1981.

6. Załączniki

Załącznik 1.

R16wND0Pgvy1f

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 2.

S

A

N

G

I

S

M

C

O

T

R

T

Załącznik 3.

RTqbTPXvAgBTO

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 4.

R1zB3K9qTytMz

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 5.

RZ4RvnsIQtudf

Załącznik 6.

RntrE9onOqiQY

Rys. Karolina Majchrzak

b) Zadanie domowe

Nauczyć się wiadomości z lekcji.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

ReT66i9lqPbVl

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 318.77 KB w języku polskim
RJ6gAhrk4ecNY

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 416.50 KB w języku polskim